Het beroep achter de fietser

Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
Carjans
Forum-lid

Gebruikersavatar Carjans 17 apr 2019 10:58

Vanmorgen op de fiets naar het werk, vroeg ik mij af............wat voor beroep/werk er zoal door de (hobby) fietser wordt gedaan. Zo vroeg ik mij dus af; zijn er b.v. stratenmakers of vrachtwagenchauffeurs etc. die ook nog in hun 'vrije tijd' op de racefiets zitten?

Ik fiets naar mijn werk, op mijn werkdagen, op een LIV Allure. Ik ben Telefoniste/Receptioniste bij een ROC en in mijn vrije tijd, vooral in het weekend, dan op de racefiets ( = absoluut beginner).

ypuh
Forum-lid

Gebruikersavatar ypuh 17 apr 2019 13:20

Leuk! Vind het ook altijd erg interessant om te zien wat mijn medefietsers/clubgenoten doen. Zo heb ik bij mijn fietsclub een wethouder, dierenarts, mensen die in de kaas en glasfabriek werken en iemand die in Afrika docenten opleidt.

Zelf werk ik als IT consultant voor een Microsoft partner en sinds een klein jaartje werkzaam bij een ruimtevaartorganisatie. Ik probeer in de zomermaanden toch altijd wel zo'n 3-4x per week op de racefiets te zitten. In de wintermaanden lukt dat mede vanwege de reistijd eigenlijk nooit.
Niet gefietst is altijd mis

kxlight
Forum-lid

kxlight 17 apr 2019 13:43

een hoop koekebakkers verwacht ik... ;)

Carjans
Forum-lid

Gebruikersavatar Carjans 17 apr 2019 14:34

kxlight schreef:
17 apr 2019 13:43
Ik hoop het niet :lol:

En u??????

hans905
Forum-lid

hans905 17 apr 2019 16:19

Korte versie: ik maak kaarten en doe gekke dingen met (geografische) data. Zelfstandig cartograaf, GIS-expert en vertegenwoordiger van software voor die markt :)

janthemaster
Forum-lid

janthemaster 17 apr 2019 19:07

Ik ben koekebakker

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 17 apr 2019 19:23

Ik zit ondertussen aan mijn tweede carrière dus maar even heel het verhaal neerpoten ......... Popcorn of koeken allowed :mrgreen:

Ooit begonnen na mijn studies technisch handel als tegelzetter.
Eigenlijk ben ik erg raar in deze sector beland door de aanschaf van een woning door mijn ouders en de vloerder die langskwam .. ik begon te helpen en al doende had ik plots het licht gezien en wist ik wat ik wou doen met mijn leven. Voor de duidelijkheid ik was al een tijdje een doelloos projectiel op school .. resultaten goed maar ik wist nog altijd niet wat ik precies wou doen...

Studies stopgezet na het behalen van mijn middelbaar diploma en blijkbaar kon je dit beroep enkel al doende leren dus op mijn 18 en na het gewone onderwijs met reeds een diploma op zak een traject van leercontract gedaan bij de tegelzetter die ook bij mijn ouders de vloer gelegd heeft. De grote grap is dat ik dus ook een attest heb van tegelzetter bovenop de A2, maar ik enkel aan de bak ben gekomen met mijn lager attest.

Fast forward, na inclusief mijn leercontract een goede 18 jaar van vloeren was het beste eraf, .. rugproblemen waar ik vier jaar terug zelfs volledig verlamd lag, enz. enz. het keiharde oordeel ... fin de carriere ...

Voor iemand die erg graag werkt en een passie voor de stiel had was dit eigenlijk het begin van een depressie en lange zoektocht naar het 'wat nu', ook sukkelde de gezondheid niet enkel op mentaal vlak en rugproblemen ook 20 jaar kettingroken begonnen hun tol te eisen en van een erg actief bestaan naar niks kunnen doen plus cortisone was nefast voor het gewicht.

Ik was wel sinds mijn 5 jaar altijd bezig met computers, en mijn oorspronkelijke scholing lag ook in die lijn, ook was ik al jaren eigenlijk de onbetaalde helpdesk van heel de familie, kennissen en vriendenkring .. dus na de fameuze dip en vooral het accepteren dat ik de bouwsector echt gedag moest zeggen heb ik een soort wake up call gehad en ben ik begonnen met een herscholing bij de VDAB icm. een IBO contract en wat stages terug aan het werk geraakt in mijn tweede carrière als lokale IT er in een bedrijf dat werkzaam is in de automotive. Dit is wel een part-time functie want ik ben intussen ook omgeschoold als CMM programmeur voor de Quality afdeling.

In de tussentijd ook gestopt met roken en na een lange zoektocht bleek dat fietsen en zwemmen in combinatie met levenslang rugschool (ergo / kine jaarlijkse sessies) de heilige graal was om toch terug pijnloos door het leven te kunnen. Jammer genoeg lost het niet genoeg op om terug in de bouwsector te kunnen werken . want raar maar waar die eerste passie ondanks het hardere labeur .. zou ik direkt terug voor kiezen moest het lichamelijk nog mogelijk zijn.

Op dit moment dus IT administrator/Helpdesk - Quality medewerker CMM programmatie/operator in de automotive

Grootste grap .. hoogst behaalde attest is mijn goede oude A2 en die ligt onderhand ergens te verstoffen want nooit gebruikt, al zal hij nu wel terug waarde krijgen omdat ik in September een HBO5 avondonderwijs wil starten en zo in de toekomst hopelijk mijn ervaring kan verzilveren richting een Bachelor, dit zijn trouwens eerder studies om iets te bewijzen voor mijzelf want tegen de tijd dat het traject dat ik voor ogen heb is afgerond ben ik al in de 50.

mont aigoual
Forum-lid

Gebruikersavatar mont aigoual 17 apr 2019 19:33

@SqueeZer; mooie carrière, het leest als een ware wielerklassieker, afzien, doorzetten en winnen!
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 17 apr 2019 19:38

kxlight schreef:
Ik ben niet echt een koekebakker, maar banketbakker. Lijkt me op zich niks mis mee in combinatie met recreatief fietsen.

Maar ik vraag me echt af waarom je nu een hoop koekebakkers verwacht :?:
Hoe sterk is de eenzame fietser..............................................................

Carjans
Forum-lid

Gebruikersavatar Carjans 17 apr 2019 19:45

SqueeZer schreef:
17 apr 2019 19:23
Wow dat is een heftig gebeuren............. :?

Jammer dat je een totaal andere weg moest gaan bewandelen, maar dan is je gezondheid belangrijker...............

En dan ook nog op de fiets? in je vrije tijd?

Carjans
Forum-lid

Gebruikersavatar Carjans 17 apr 2019 19:51

razenderoeland schreef:
17 apr 2019 19:38
kxlight schreef:
Ik ben niet echt een koekebakker, maar banketbakker. Lijkt me op zich niks mis mee in combinatie met recreatief fietsen.

Maar ik vraag me echt af waarom je nu een hoop koekebakkers verwacht :?:
Dit is dus waarom ik de Topic heb geopend. Banketbakker, dan ga ik er vanuit dat in de nacht werkt, en wanneer zit je dan op de fiets?

Ik fietste vanmorgen langs wegwerkers/stratenmakers en vroeg me dus af; "zitten die misschien ook in hun 'vrije' tijd op de racert? hoe maak je daar dan de tijd voor vrij........... "Hoe dan"???????? best wel 'lichamelijk' zwaar beroep en dan misschien toch ook op een racefiets?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 apr 2019 20:03

Sinds september (weer) PR adviseur, de 8 jaar daarvoor docent marcom in het HBO... Ben mijn carrière ooit begonnen als PR adviseur dus in zekere zin is de cirkel weer rond.
Laatst gewijzigd door havana op 08 nov 2019 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
In het kader van het stikstofbeleid zijn schietschijven per direct verboden.

Plaats reactie