Waarde inschatting van mijn fietsen

Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
rikkert
Forum-lid

rikkert 01 apr 2019 20:59

Mijn ervaring is inderdaad hetzelfde. Ik rijd maximaal 2 uur en ten opzicht van vroeger echt als een dweil. 26 km per uur gemiddeld is hard. Vroeger 38 gemiddeld. Mij helpt het bij mijn depressie, alhoewel het me inderdaad moeite kost op te stappen. Ik rijd ook altijd alleen. Geen gejaag, gewoon buiten zijn en van de buitenlucht en daglicht genieten. Gelukkig gaat dat steeds beter. Maar ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken, wat voor mij en veel anderen werkt hoeft voor jou niet op te gaan.

Die colnago is inderdaad prachtig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 01 apr 2019 21:07

Ik kan het moeilijk verklaren maar ik voel mij rustiger sinds ik het fietshoofdstuk in mijn leven heb afgesloten. Geen druk meer om te presteren,
Dus ze mogen echt weg.
Alleen de prijstelling van de Colnago kan ik slecht inschatten.
Daarom mijn vraag aan de kenners op het forum.

Y

velopierre
Forum-lid

velopierre 01 apr 2019 21:10

Ik zou ook een van de fietsen houden. Op een racefiets hoef je helemaal niet te racen. Je kan er ook lekker op toeren. Liefst in een mooie omgeving met de snelheid en afstand die je zelf prettig vind. En het hoeft ook niet morgen maar het kan ook in de nabije toekomst.
Misschien kun je dan het beste de Thompson houden want dan worden minder prestaties verwacht. En de Colnago levert het meeste op. :)
Trek Domane 2.3

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 01 apr 2019 21:54

Dacht eerst aan een slechte 1 april grap maar geloof dat het geen grap is.
Balen zeg!
Ook +1 voor houden van 1 fiets en dan de Thompson omdat die Colnago meer opbrengt.
Hoeveel dat is kan ik niet inschatten.
Kan wel veel waard zijn maar er moet wel iemand zijn die dat wil betalen ...
Bianchi Aria / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8)

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 apr 2019 22:08

Het probleem van de Colnago is dat er ook hele mooie nieuwe fietsen te krijgen zijn voor zeg €2500-4000. Het is daarom een beetje wat de liefhebber (of gek) er voor geeft, je moet net iemand tegen het lijf lopen die verliefd wordt op de fiets en in deze prijsklasse 2e hands wil shoppen. Maar aan de andere kant er zullen genoeg fietsers zijn die zich wel op zo'n mooie Colnago rond zien rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JoFa
Forum-lid

JoFa 01 apr 2019 22:10

Yve schreef:
01 apr 2019 21:07
Ik kan het moeilijk verklaren maar ik voel mij rustiger sinds ik het fietshoofdstuk in mijn leven heb afgesloten. Geen druk meer om te presteren,
Dus ze mogen echt weg.
Alleen de prijstelling van de Colnago kan ik slecht inschatten.
Daarom mijn vraag aan de kenners op het forum.

Y
Ik vind het een schrijnend verhaal. Ik neem aan, dat je professionele hulp hebt aangezien je hier al een paar jaar mee rondloopt? Vraag het hem/haar hoe je het beste kan rijden zonder prestatie druk te voelen. Wellicht heeft hij goede adviezen.

Maar goed, als je echt achter de keuze staat, schat ik de thompson op maximaal 350 en de colnago 2000/2500.
Ondanks dat de c60 een pracht fiets is, blijft het een 2de hands fiets, waar er meer van zijn. Hij is niet uniek. Vandaar dat ik schat dat hij maximaal 2000/2500 opbrengt voor degene die echt deze colnago wilt.

Denk er nog eens over na. Wat ik eerder al zei, ze laten hangen/staan kost ook niets.

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 01 apr 2019 22:19

Ik zou ze toch iets hoger inschatten die Thompson lijkt me in erg goede staat en toch wel een goede 400 euro minimaal waard (welke framemaat trouwens?)

Colnago zou ik rustig aanpakken qua verkoop al ga je er natuurlijk wel een liefhebber voor moeten vinden, die en het budget heeft en toevallig ook voldoende reden om iets nieuws aan te kopen .. had ik dit een goed half jaar terug zien passeren dan had ik mogelijk wel eerst even naar die C60 gekeken vanwege en het budget en liefhebber van dit frame maar in de tussentijd zit mijn drie jaarlijks goedgekeurde aankoop door het vrouwtje er weer op dus ....

Ik wil maar zeggen dat het tweedehands toch ook een beetje kwestie van geduld en timing zal worden, en goed opvolgen en regelmatig opnieuw plaatsen en veel reacties versturen naar mogelijke wannabe kopers .... mogelijk gaat dit niet lekker helpen bij jouw depressie en zeker niet als je een heleboel low bobbers over de vloer krijgt die jouw grote voormalige liefde voor een appel en een ei proberen af te snoepen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 apr 2019 00:05

350 euro voor een Chorus groep en Eurussen? Dat is een 1 april grap waarschijnlijk maar ik ben bang dat je ts er niet mee opvrolijkt. Met een beetje geduld moet zoiets toch wel 6-700 euro op kunnen brengen. Als je ziet waarvoor sommige fietsjes met 105 en instap wielen weggaan is dat dan nog een koopje.

Die Colnago is echt lastig. Tweedehands moet je niet kijken naar de nieuwprijs bij de fietsenmaker op de hoek maar naar de prijzen die b.v. Vos ervoor vraagt en daar dan nog een flinke bult afschrijving er overheen.

Ik kan zelf prima sporten met weing prestatiedruk maar ik snap ook dat het niet voor iedereen is weggelegd. Dan kan het verstandig zijn om een andere vorm van bewegen te kiezen.
Campagnolo Ultra Dork

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 06 apr 2019 17:47

Ik heb dit onderwerp gelezen en het doet me verdriet dat dit de reden is dat je afstand wilt doen van je fietsen. Ik snap het wel hoor. Vecht zelf ook jaren met wisselend succes tegen een chronische depressie, Daarom, als ik mij er als mede-depressant tegenaan mag bemoeien, verkoop de Colnago, dan heb je een lekker zakcentje waar je iets leuks van kan doen waar je een beetje vrolijk van word en bewaar die andere fiets. Zet hem desnoods op een plekje waar je hem niet steeds tegenkomt. Dan heb je tenminste nog wel een fiets voor als je je weer ietsje beter voelt en een ritje kunt/wilt doen, gewoon om buiten te zijn, te bewegen en de omgeving weer eens te bekijken.
Over prijzen weet ik verder niks.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Yve
Forum-lid

Gebruikersavatar Yve 06 apr 2019 18:32

Het is snel gegaan afgelopen dagen.
Zowel de Colnago als de Thompson zijn al verkocht en opgehaald.
Ook mijn Tacx Flux is al weg.

Ik heb nog een zo goed als nieuwe mountainbike in de garage staan. Zit dus niet zonder fiets.
Ik word goed geholpen en het gaat redelijk goed met mij nu.

Voor mij gaat fietsen gelijk met een prestatie leveren en dat kan en wil ik niet meer.
Ik moet zeer zuinig omspringen met mijn energie en ben dus beperkt tot wandelen met de hond.
En dat vinden zowel ik als de hond leuk.

Grtn,
Yve

Nee_Nee
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 06 apr 2019 19:05

Als je echt depressief bent, is je startmotor stuk. Dan kun je letterlijk niet meer opstarten
Is er iemand in je omgeving die dat snapt en je op gang zou willen helpen?

Voor de Colnago zou ik zeggen ‘bieden vanaf 4.000,- euro’. En dan geduld hebben en niet te snel happen. Verkoop hem aan iemand die snapt wat ie koopt.
Il fuoco di un camino non è caldo come il sole del mattino

jansen2.0
Forum-lid

Gebruikersavatar jansen2.0 06 apr 2019 19:06

Is verkocht lees ik.
Previous name Jansen01

Gesloten