Gisteren gevallen bij het kruisen van de treinsporen op een overweg die de straat niet loodrecht kruist, maar in een hoek van 45 graden. Mijn voorwiel raakte klem tussen één van de rails en gevolg was een toertje over de kop. Ik ben al 500x op deze plaats gepasseerd, en nog nooit problemen gehad daar. Maar er is voor alles een eerste keer blijkbaar...
De lichamelijke schade valt gezien de omstandigheden nog redelijk mee: geschaafd aan de rechterzijde (zijkant aangezicht, schouder, heup en knie). Gelukkig droeg ik een helm of het had minder goed afgelopen... Vandaag is alles erg stram
Schade aan mijn (nieuwe) fiets is bijkomstig. Enkel de rechter pedaal en beide shifters zijn bekrast, maar voor de rest loopt bij nog normaal. Op het eerste zicht is mijn voorwiel niet geplooid, maar als ik de remhendel lichtjes dicht trek, hoor ik de rechter remblok toch eerst op de velg pakken. Voor alle zekerheid toch eens bij de FM passeren denk ik.
Gevallen in 2019
Was al weer ruim jaar geleden, maar vandaag lag ik weer eens op de grond.
Tijdens de BRM200 in door Zeeland in de bossen met blaadjes op fietspad ging persoon voor me de berm in (lastig te zien waar fietspad/berm precies is)
Hij slingerde wat heen en weer en voor ik het wist ging ik onderuit, geen idee exacte oorzaak misschien dat zijn achterwiel tegen mijn voorwiel kwam.
En dan bedenk je je dat er achter je ook nog zo'n 6 man rijd.
Kwam er gelukkig maar eentje boven op mij.
Afgezien van gat in broek en leuke schaafplek bij heup viel schade gelukkig mee.
En nog klein schaafplekje op rechteronderbeen. (beenstuk wel heel gebleven)
Beetje stijf/prikken eerste paar km daarna maar daarna gewoon weer volle bak verder en geen last.
Helaas geen rapha broek aangetrokken, dus geen reparatie service helaas.
Maar ga het wel ff melden bij de ntfu verzekering.
Tijdens de BRM200 in door Zeeland in de bossen met blaadjes op fietspad ging persoon voor me de berm in (lastig te zien waar fietspad/berm precies is)
Hij slingerde wat heen en weer en voor ik het wist ging ik onderuit, geen idee exacte oorzaak misschien dat zijn achterwiel tegen mijn voorwiel kwam.
En dan bedenk je je dat er achter je ook nog zo'n 6 man rijd.
Kwam er gelukkig maar eentje boven op mij.
Afgezien van gat in broek en leuke schaafplek bij heup viel schade gelukkig mee.
En nog klein schaafplekje op rechteronderbeen. (beenstuk wel heel gebleven)
Beetje stijf/prikken eerste paar km daarna maar daarna gewoon weer volle bak verder en geen last.
Helaas geen rapha broek aangetrokken, dus geen reparatie service helaas.
Maar ga het wel ff melden bij de ntfu verzekering.
Gelukkig maar dat het meevalt met een schaafwond en gescheurde broek, sterkte.! Maar het is momenteel niet het moment om over slingerende bospaadjes te rijden als je door de afgevallen bladeren de afscheiding met de 'berm' niet kan zien, dat is vragen om ongelukken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Het was inderdaad het slechtste stuk van de route.
Dit is idd niet de fijnste fietsperiode. Op het jaagpad naar het werk (ca.1m-1,m20 breed) ligt het ook vol bladeren. In het midden is er een strook van 60-70 cm vrij. Bij het kruisen (en zeker in het donker) is het gokken waar het fietspad eindigt en de berm begint.
Ik weet welke je bedoelt, heb daar vorige week gefietst. + dat er soms diepe geulen in het asfalt zitten verborgen onder de bladeren maakt het helemaal gevaarlijk.hayes schreef: ↑17 nov 2019 13:36 Dit is idd niet de fijnste fietsperiode. Op het jaagpad naar het werk (ca.1m-1,m20 breed) ligt het ook vol bladeren. In het midden is er een strook van 60-70 cm vrij. Bij het kruisen (en zeker in het donker) is het gokken waar het fietspad eindigt en de berm begint.
Ik rij daar eigenlijk nooit graag, veel te druk met gepensioneerden, lopers,.. Je kan daar nooit eens goed door rijden. Maar het is er wel mooi.
Vandaag even uitwaaien op de pier in Wijk aan Zee. Fietskar er achter en dochter mee. Na het genieten van een bakje kibbeling op het dorpsplein, stap ik op, fietskar trekt harder aan de fiets dan verwacht waardoor mijn balans oversloeg naar mijn rechter kant, waar ik altijd in klik als ik vertrek.
Een mooi staaltje stervende zwaan, om donderen vanuit bijna stilstand...
Dochter van nog geen 3 vraagt "wat doe je nou weer papa?", ja goede vraag, voor schut staan...
Vol op mijn knieschijf terecht, auwie...
Een mooi staaltje stervende zwaan, om donderen vanuit bijna stilstand...
Dochter van nog geen 3 vraagt "wat doe je nou weer papa?", ja goede vraag, voor schut staan...
Vol op mijn knieschijf terecht, auwie...
Gister laat in de middag nog even snel een klein parcour verkennen voor een wedstrijd zaterdag. Ik draai van het gras klinkertjes op. Voordat ik het wist lag ik onderuit. Ging niet hard maar toch nog wat schaafwonden op bovenbeen en arm. Gelukkig had ik een helm op want die is ook beschadigd.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
Volgende keer wat voorzichtiger van het gras de klinkers op want dat is glad, sterkte en beterschap.Najieto schreef: ↑27 nov 2019 06:34 Gister laat in de middag nog even snel een klein parcour verkennen voor een wedstrijd zaterdag. Ik draai van het gras klinkertjes op. Voordat ik het wist lag ik onderuit. Ging niet hard maar toch nog wat schaafwonden op bovenbeen en arm. Gelukkig had ik een helm op want die is ook beschadigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als je in 14 jaar nooit gevallen bent, weet je een keer aan de beurt bent. En gisteren was het dan zo ver. Ik reed de afdaling van San Bartelomé naar Fataga. Een bochtige, maar nergens echt steile afdaling. Perfect wegdek en ik ken de afdaling goed - ik heb 'm zeker 30x eerder gedaan.
Ik heb net een heel clubje cabrio's ingehaald en ik zit er lekker in. Het is nog maar een paar bochten tot het dorp. Ik rijd een zeer flauwe bocht in, eentje die zo flauw is dat je niet eens hoeft te remmen. Als ik de bocht uitrij, gaat het mis. Het voorwiel glijdt om onduidelijke redenen gewoon weg en daar lig ik. Behoorlijke schaafwond op mijn dij en onderarm. Handschoen compleet kapot, maar daardoor gelukkig geen schade aan mijn hand.
Fiets heeft alleen wat schade aan de shifters en het pat is krom. Heb mijn weg nog kunnen vervolgen en de rit af kunnen maken. Bij thuiskomst heeft mijn vrouw, die arts is, me goed verzorgd. Ik heb vannacht redelijk goed kunnen slapen dus vandaag gaan we gewoon weer fietsen.
Ik heb net een heel clubje cabrio's ingehaald en ik zit er lekker in. Het is nog maar een paar bochten tot het dorp. Ik rijd een zeer flauwe bocht in, eentje die zo flauw is dat je niet eens hoeft te remmen. Als ik de bocht uitrij, gaat het mis. Het voorwiel glijdt om onduidelijke redenen gewoon weg en daar lig ik. Behoorlijke schaafwond op mijn dij en onderarm. Handschoen compleet kapot, maar daardoor gelukkig geen schade aan mijn hand.
Fiets heeft alleen wat schade aan de shifters en het pat is krom. Heb mijn weg nog kunnen vervolgen en de rit af kunnen maken. Bij thuiskomst heeft mijn vrouw, die arts is, me goed verzorgd. Ik heb vannacht redelijk goed kunnen slapen dus vandaag gaan we gewoon weer fietsen.
- Bijlagen
-
- 7755D418-9BC6-400A-AD35-5D671412BE7B.jpeg (21.2 KiB) 1303 keer bekeken
-
- 8D41B302-7E96-425B-9089-7EBBED2C8E0B.jpeg (24.26 KiB) 1303 keer bekeken
-
- 6998F46E-2978-48DA-B97B-6B1B4CE8E539.jpeg (30.34 KiB) 1303 keer bekeken
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Sterkte! Ik heb twee jaar geleden een val gehad die heel veel overeenkomst heeft met jouw val. Niet fijn.
In beweging blijven houdt de boel wel soepel!
In beweging blijven houdt de boel wel soepel!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd