Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2019

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 05 jun 2019 12:43

Het hoort er ook gewoon bij af en toe vallen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 17 jun 2019 09:57

Hopla. In 45000km niet gevallen en nu 2x raak op 2 weken tijd.

Dit keer in een koers. De kerel die voor me reed moest in volle acceleratie alles dichtsmijten en kwam dwars te staan en gleed dan onderuit, ik stond op de trappers toen dat gebeurde, kon geen kant meer op, reed op en viel over zijn fiets. Weer op de linkerzijde van de heup gevallen, maar dit keer ook vol op het gezicht. Tand afgebroken, lip en neus die stevig bloedden en her en der schaafwonden. Maar gelukkig niks structureels beschadigd.
Afbeelding

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 17 jun 2019 10:12

Een afgebroken tand noem ik toch wel een structurele beschadiging. :?

Beterschap gewenst !

( in een koers komen toch met enige regelmaat valpartijen voor ? )

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 jun 2019 13:38

Balen man

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 23 jun 2019 16:44

Vandaag ook onderuit geschoven tijdens mijn zondagritje. Er lag grind in de bocht, niet gezien omdat er iemand een eindje voor me het klassieke remmen-stilstaan-shit-niet-uitgeklikt dansje uitvoerde en ik wat afgeleid was. De weg liep naar beneden en het ging redelijk hard nog. Niks gebroken (dacht in eerste instantie wel minimaal mijn sleutelbeen) maar mijn linkerkant lijkt van mijn schouder tot aan mijn tenen op een boterham met ossenworst. Favoriete fietstenue is ook gescheurd. Fiets is er wonderbaarlijk goed vanaf gekomen met alleen een beschadigd zadel en remgreep. Ik moest nog een kilometer of 30 naar huis maar dat ging prima. Nu mijn wonden likken - volgende week ga ik een paar dagen fietsen in de Dolomieten, ik hoop dat alles dan enigszins is opgeknapt.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 jun 2019 14:36

Dat is balen man en ik hoop voor je dat de schaafwonden niet ontstoken raken zoals bij mij vorig jaar want dan kan je de Dolomieten wel op je buik schrijven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 24 jun 2019 22:36

Ik hoop het met je mee! Kijk al een tijdje uit naar de Dolomieten. Gaan een paar dagen Maratona rondjes draaien.

Ben vandaag wat stijf, maar heb niet echt last van de schaafwonden, dus ik hoop dat het meevalt. Het halve huis zit wel onder de betadine zalf.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 jul 2019 17:10

Ik had vanmiddag een klein ongelukje in Maasbree op de racefiets. Een oudere meneer ook op de fiets heeft mij de voorrang genomen. Ondanks mijn remmaneuvre toch gevallen. Schaafwonden op de knie en de linker schouder. Helaas is de racefiets ook niet zonder kleerscheuren uit de strijd gekomen. Heb het adres van meneer opgeschreven omdat er toch wat schade aan de racefiets is ontstaan. Morgen maar even na de fietsenmaker eens kijken wat die zegt.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 jul 2019 18:32

Sweety2008 schreef: 01 jul 2019 17:10 Ik had vanmiddag een klein ongelukje in Maasbree op de racefiets. Een oudere meneer ook op de fiets heeft mij de voorrang genomen. Ondanks mijn remmaneuvre toch gevallen. Schaafwonden op de knie en de linker schouder. Helaas is de racefiets ook niet zonder kleerscheuren uit de strijd gekomen. Heb het adres van meneer opgeschreven omdat er toch wat schade aan de racefiets is ontstaan. Morgen maar even na de fietsenmaker eens kijken wat die zegt.
De fiets is altijd de zwakste schakel in het verkeer, gelukkig niet al te ernstig maar toch.! Veel sterkte en beterschap.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 jul 2019 18:49

Shifters staan schijf en krassen erop.

Ik krijg nu langzaam meer pijn aan mijn schouder en ik voel me wat stijfjes
😥😭
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 08 aug 2019 10:17

Gisteren niet echt gevallen, maar had wel een touche met een Duits toeristenkind.
Het gezin fietste netjes met zijn vieren achter elkaar. Moeder voorop, dan 2 kinderen en vader achteraan. Wij waren met zijn tweeën, en ik reed voorop. Tijdens het passeren schrok 1 van de kinderen, denk ik, en zwalkte ineens ruim anderhalve meter opzij. (We passeerden op geruime afstand, en niet heel erg snel. Helaas raakte het jongetje mij recht op de achterderrie.
Gelukkig bleef iedereen rechtop, maar helaas wilde de vader niet echt meewerken. Je hebt dan niet echt nog een optie. Politie komt meestal toch niet bij zulke kleine gevallen, tenzij er gewonden zijn. De schade leek ook wel mee te vallen, maar achteraf bleek de derrie toch einde oefening. Het schakelen gaat niet meer soepel en de stelschroef is door het aluminium van de derrie getrokken. Ook de derailleurhanger wordt voor de zekerheid vervangen. Ik heb niet echt zin om het risico te nemen dat ik eerdaags een keer mijn voortanden van de straat moet rapen.
Nu wordt het een stukje appeltaart van €150 a €200, maar ach. Verder wel lekker gefietst.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 aug 2019 12:39

Balen maar gelukkig niemand gevallen. Zeker het kindje niet.

Plaats reactie