Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 08 feb 2019 09:42

Wind en regen, maar ook regen en wind.
Vanavond een geschreven drieluik.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 08 feb 2019 11:31

Je bent gek dat je met dit vieze weer op zo'n mooie racefiets gaat fietsen!
Kou, viezigheid, en dan die dunne bandjes. Zonde van je fiets.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 feb 2019 12:17

blurg schreef: 08 feb 2019 11:31 Je bent gek dat je met dit vieze weer op zo'n mooie racefiets gaat fietsen!
Kou, viezigheid, en dan die dunne bandjes. Zonde van je fiets.
Zet er de volgende keer een smiley bij.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 08 feb 2019 15:20

Jans schreef: 08 feb 2019 12:17
blurg schreef: 08 feb 2019 11:31 Je bent gek dat je met dit vieze weer op zo'n mooie racefiets gaat fietsen!
Kou, viezigheid, en dan die dunne bandjes. Zonde van je fiets.
Zet er de volgende keer een smiley bij.
Ga er maar vanuit dat Blurg en ik een laaaaaange geschiedenis hebben.
Wat hij bij mij en ik bij hem post is meestal met een korrel zout te nemen ;)

Als je denkt: “zou ‘ie dat nou serieus bedoelen”? Ga er dan maar vanuit dat het tegenovergestelde waar is :lol:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 feb 2019 15:32

Flepper schreef: 08 feb 2019 15:20
Jans schreef: 08 feb 2019 12:17
blurg schreef: 08 feb 2019 11:31 Je bent gek dat je met dit vieze weer op zo'n mooie racefiets gaat fietsen!
Kou, viezigheid, en dan die dunne bandjes. Zonde van je fiets.
Zet er de volgende keer een smiley bij.
Ga er maar vanuit dat Blurg en ik een laaaaaange geschiedenis hebben.
Wat hij bij mij en ik bij hem post is meestal met een korrel zout te nemen ;)

Als je denkt: “zou ‘ie dat nou serieus bedoelen”? Ga er dan maar vanuit dat het tegenovergestelde waar is :lol:
Ach ik neem hem al lang niet serieus meer (zonder smiley).

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 08 feb 2019 22:04

Iets langer geworden dan ik dacht, tldr: fietsen roelt!

Inleiding:

Ik word wakker om 05:45 en hoor het al: wind en regen, maar ik heb besloten om op de fiets te gaan en dus ga ik op de fiets!
M'n vrouw is vrij, de kinderen ook (studiedag), dus ik hijs mezelf uit bed, beetje nukkig want ik had zo gehoopt op minstens één keer geen regen. Het is niet anders.

Beneden word ik vrolijk begroet door onze hond, maar dat is ook van korte duur. Ze valt bijna meteen weer in slaap. Uit de keuken hoor ik al gemauw en vrolijk komt onze poes naar me toe, kopjes gevend. Kijk daar word je toch vrolijk van. :)

Aangezien ik een paar schoenen op het werk laat staan, past alles nu makkelijk in m'n tas. Bordje pap, banaan, alle spullen bij elkaar. Ik word er steeds sneller in.
Het kostte me nu nog maar 40 minuten.
En..... deze keer heb ik er WEL aan gedacht om mijn auto van de oprit te rijden, zodat m'n vrouw ook met haar auto weg kan. Afgelopen dinsdag ben ik zo langs m'n auto gefietst en las op het werk een berichtje "nou, hij staat aan de overkant hoor :?"...
Uhhh, wat? Nou je auto... Aangezien ik een SUV met automaat heb en m'n vrouw een Clio met handbak heeft ze de overbuurvrouw gevraagd om hem weg te zetten :o

Fiets gepakt, de avond van te voren de nieuwe route in de computer gezet.
Oh ja, ik heb een Edge Explore gekocht en een aluminium steun voor m'n licht.
Wat standaard bij zo'n Lezyne zit is weinig waard. Tijdens het fietsen zakte deze langzaam naar beneden zodat ik op een gegeven moment m'n band goed op gaatjes kon inspecteren. Handig, maar niet echt als fietsverlichting.
Zo ziet het er nu uit, past precies:
IMG_3232.jpg
Op weg naar het werk:

Ik fiets de oprit af en word meteen verrast door de WIND, miezer was ik al wel gewend, maar die wind. Oef, waar ik normaal een gemiddelde snelheid aanhoud van rond 26km/u haalde ik nu 22-23, in een lagere versnelling. Gisteren had ik het er nog met Blurg over dat ik hoofdzakelijk in 3 versnellingen fiets. Nou vandaag had ik er 5 nodig.
De hele weg wind tegen.
Onderweg kom ik zat scholieren tegen. De meesten jonger dan een jaar of 16. Waar halen die in hemelsnaam die snelheid vandaan?!!
Man, ik moest stevig doortrappen om een aantal in te halen. Ben ik dan zo langzaam? Ben ik dan zo oud? Ongetraind? Combinatie van alle drie? :(

Halverwege stop ik altijd even om wat te drinken en te strekken.
Gaan staan voelt alsof m'n "tussenstukje" (als je begrijpt wat ik bedoel) enorm uitgerekt wordt. Heerlijk. Ik moet nog steeds wennen aan het zitten, maar gelukkig geen pijn meer op de verkeerde plaatsen, alleen m'n tedere zitbotjes :cry:
Oh ja, de vorige keer was m'n piemel nogal (understatement) koud geworden hè?
Vandaag heb ik een fluffy washand een beetje onder m'n zaakje, maar hoofdzakelijk aan de voorzijde in m'n broek gestopt. Top! Nog steeds fris, maar niet meer het gevoel alsof je 10 minuten met een ijszak tussen je benen loopt. Van trots is nog steeds geen sprake, maar het voelt in ieder geval stukken beter :like:

Op het werk aangekomen ben ik meteen gaan eten om niet in een dip te raken.
Pannenkoek met kaas opgewarmd, banaan, eiwitshake en kop koffie. Goddelijk.

Op weg naar huis!:

Snel even buienradar bekeken. HET.......ZAL......TOCH......NIET?!! Droog?
Ik kom uit de fietskelder, verwonderd kijk ik naar de droge paden, kijk naar m'n fietsbanden. Zo zien ze er dus droog uit! Wonderlijk.
Het stukje vanaf de Uithof richting Zeist, whiehooooeeee.
snelheid.png
Dit is wel ff andere koek dan alle andere dagen.
Wat een genot om en droog te blijven en de wind hoofdzakelijk in de rug te hebben.
Onderweg heb ik zowaar echt genoten. Hoorde de vogels fluiten, serieus.
1x werd ik wel even opzie geduwd door een plotselinge windvlaag, maar het ging verder echt lekker.
Uiteraard nog wel 1x een beginnersfout door m'n voet niet tijdig los te maken en ik me nog net kon vastpakken aan het paaltje bij het stoplicht en dan weer wegrijden in de hoogste versnelling.... *zucht*

De heenreis duurde 57,5 minuut, de terugreis 50,5 :mrgreen:
Het mooie is ook dat de meeste elektrische fietsen begrenst zijn op 25km/u, die haalde ik dus stuk voor stuk in. Suck on that, lazy b*sterds! (hahaha, nee hoor, prima als je elektrisch fietst, maar het gaf me wel een onoverwinnelijk gevoel *doet Hulk pose*).

Fietsen ROELT!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 feb 2019 22:49

Wat een enthousiast verslag!

:like:

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 08 feb 2019 23:54

Flepper schreef: 07 feb 2019 09:20 Helaas heb ik m’n bril nodig...
Een petje onder je helm kan soms net het verschil zijn tussen droge glazen of druppels op je glazen. Wat ook werkt: mocht je ooit een sportbril op sterkte laten maken, vraag dan om een anti-regen/vocht/weet-ik-hoe-het-heet coating. Scheelt echt. Bij mij lopen de druppels er altijd zo weer af.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 09 feb 2019 07:25

Goed hoor hou het vol !!

hayes

hayes 09 feb 2019 09:20

Tevreden van de Edge Explore? Ik heb hem zo'n maand of twee en tot nu toe behoorlijk positief.

Ik rij ook met een Lezyne, maar herken me niet echt in het houder probleem. Ik heb intussen wel een Hide My Bell met een stukje voor de fietslamp. Zo hangt de lamp (ondersteboven) onder de gps. Zie er een stuk "cleaner" uit én je hebt er meteen een belletje bij. Toch wel handig voor woon-werk verkeer :winkthumb:

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 09 feb 2019 10:45

Goedemorgen allemaal!

Bedankt voor de reacties :winkthumb:

Eens zien, petje, dat zou best wel eens kunnen werken!
Mijn glazen zijn ook voorzien van zo'n coating, maar na verloop van tijd wordt die werking toch minder. M'n glazen zijn nu zo'n 7-8 maanden oud.
Ik zat al te kijken naar van die spray nano-coatings die je zelf kan aanbrengen, wellicht dat die ook werken?

Lezyne: mijn stuur is 31,8mm breed en het bijgeleverde rubber moet ik maximaal uitrekken (met moeite) en dan nog trilt het tijdens het fietsen en zakt de lamp naar beneden... Aan/uitzetten kan niet zonder 2 handen, want dan heb ik verlichting onder m'n fiets :lol: Ik heb de 800XL.

Hidemybell: toevallig heeft Blurg er nog eentje en ik zie wel de esthetieke en ergonomische voordelen, maar het is weer 37 euro. Bel moet ik wel hebben, want steeds roepen naar de 3-4 breed fietsende scholieren :dislike:

Zo, ik ga lekker binnen sporten nu!

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 10 feb 2019 19:43

Goed bezig Flepper! Komende week wordt het al een stuk beter weer, een beloning voor de afgelopen weken :)

Erg leuk om je belevenissen te lezen, doet me een beetje terugdenken aan drie jaar geleden toen ik zelf met woon-werk fietsen begon.

Plaats reactie