Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 mei 2019 14:37

Flepper schreef: 25 mei 2019 10:25 ................
Binnenkort start ik een andere klus, waarbij de afstand 37km per enkele rit wordt.
Zeker in het begin ga ik de eerste 10km met de auto, drop die ergens in een dorp en ga dan verder met de fiets. Uiteindelijk wil de hele afstand op de fiets doen, maar eerst rustig wennen.
..................
Waarom zou je dat doen.
Met je huidige conditie is die 10 km op iets meer dan 20 minuten voorbij.
Als je dan eerst de fiets in de auto, parkeren, fiets uit de auto, helm op (en mogelijk nog schoenen wissel) dan ben je met de auto mogelijk zelfs langer onderweg.
En mocht het dan na de dagtaak nog eens regenen moet je kleddernat in je auto stappen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 27 mei 2019 12:40

Lcsmet schreef: 25 mei 2019 14:37
Flepper schreef: 25 mei 2019 10:25 ................
Binnenkort start ik een andere klus, waarbij de afstand 37km per enkele rit wordt.
Zeker in het begin ga ik de eerste 10km met de auto, drop die ergens in een dorp en ga dan verder met de fiets. Uiteindelijk wil de hele afstand op de fiets doen, maar eerst rustig wennen.
..................
Waarom zou je dat doen.
Met je huidige conditie is die 10 km op iets meer dan 20 minuten voorbij.
Als je dan eerst de fiets in de auto, parkeren, fiets uit de auto, helm op (en mogelijk nog schoenen wissel) dan ben je met de auto mogelijk zelfs langer onderweg.
En mocht het dan na de dagtaak nog eens regenen moet je kleddernat in je auto stappen.
Ik fiets nu stukjes van 20km wo-we.
Dan lijkt 37km me wat teveel in 1x, vandaar de zachte start. Naar huis toe zie ik dat wel zitten, in 1x, maar naar het werk toe minder (nog wel).

Ik zie dat ze wel douches en zelfs een sportschool hebben, dus faciliteiten tot relaxed omkleden zijn er sowieso.

Goeie trouwens over die regen. Daar had ik niet bij stilgestaan. Zeiknat de auto in is niet zo lekker idd.

Als het zover is dan zal ik dit topic weer eens wat updaten. Voor mij is van 40 naar 74km per dag toch wel ff andere koek :?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 27 mei 2019 14:07

Ik fiets in de ochtend 15km heen omdat ik snel op werk wil zijn en terug 35. Terug is gegaan van 15 naar 20 naar 35 (omdat ik 20 te kort vond). Als je 20 gewend bent is 37 echt te doen hoor. Laat die auto gewoon staan.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 27 mei 2019 15:12

Hoi!

Het gaat je lukken. Misschien is het handig om de rit inderdaad te delen, in het oprijden met de auto.
Is dat logistiek misschien te onhandig, dan doe je het eerst maar 2x per week ofzo, dat kan ook.

Ben heel benieuwd hoe het verloopt!
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 27 mei 2019 17:14

Als je wilt uitproberen hoe de afstand bevalt kun je een keer de fiets meenemen in de auto en dan in de middag terugfietsen en de volgende dag naar het werk fietsen en terug met de auto.
Courir c'est mourir un peu

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 29 mei 2019 13:40

Okee okee, jullie hebben me overgehaald...
Ik ga de hele rit op de fiets doen. *zucht* ;)
Kan ik ook eigenlijk wel, want in het weekend doe ik ook 40km op m’n gemak.

Volgende week heb ik een weekje vrij en dan ga ik de route(s) verkennen. Ik fiets dan een deel wat Blurg ook fietst. Dat is dan wel weer jammer voor zijn records, maar daar moet ‘ie dan maar mee leren leven hoor! :mrgreen:

Oh ja, ik heb nu ook een powermeter. Een Podiiiium 4iiii. Vanmorgen een “rustige” rit naar het werk gedaan. Leuk om het vermogen en de cadans te zien.
3DD88DD0-E931-481E-ACE0-FE10BDCD5F4C.png
Bijlagen
B059A366-023A-43C2-80B8-398F4781E742.jpeg

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 01 jun 2019 10:26

Dat was een kort leven. Powermeter stuk.
Liep leeg binnen een uur. Beide lampjes bleven branden (groen en rood), dat is iets dat niet eens in de handleiding staat. 4iiii was snel met reageren en gaf aan dat deze gewoon omgeruild kon worden in de winkel.

Dat heb ik gedaan en heb gekozen voor een "upgrade" naar een Precision aangezien ik een batterij toch makkelijker vind. En wat iemand terecht in het fietsforum meldde: "een accu wordt slechter, een batterij wissel je gewoon". Daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Helaas is er wel iets fout gegaan met het opsturen van de nieuwe Precision door de winkel waardoor ik die pas as. dinsdag heb. Ik heb al die tijd zonder gereden, maar als ik eenmaal iets in m'n hoofd heb, dan wil ik het ook METEEN :evil:

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 04 jun 2019 11:55

en, en , en?

Jammer dat ik mijn records moet laten gaan, maar leuk dat je er bij komt op de segmenten.

:-)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 20 mar 2020 15:54

Nou, het is wel duidelijk dat het geen succes was om te wo-we'en naar Amsterdam.
Kostte me structureel teveel tijd (vind ik, had het er niet voor over).

Het is slechts bij een paar keer gebleven.

Ik werk sinds 2 weken weer in Utrecht bij het UMC en zoals iedereen wel weet is thuiswerken het devies, dus wo-we fietsen heb ik nog niet gedaan.

Gisteren wel weer een testrondje van 22KM gedaan en die beviel me prima.
Ik kan merken dat ik in de sportschool heel anders ben gaan trainen, Krachttraining met super- / triplesets met minimale rust tussendoor (1,5 minuut tussen 3 sets). Dit heeft m'n cardio dan ook veel goed gedaan.

Alleen de beentjes moeten nog even wennen aan de lange constante beweging, maar dat komt vanzelf wel weer.

We werken in ieder geval tot 6 april thuis. Laten we hopen, voor iedereen, dat deze periode zo kort mogelijk zal zijn!

Plaats reactie