Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 09 mar 2019 10:13

NuitKor schreef: 08 mar 2019 23:36 Ruim dat hok es op man.
Morgen gaan we opruimen! <pinokkio> ;)

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 12 mar 2019 12:33

Het zit vooral tussen de oren...
En wat is het nou? Links, rechts of recht van voren?!

Vanavond meer.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 12 mar 2019 13:00

Wat cryptisch dit! Laatste rit 8 maart.
Niet meer op de fiets?
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 12 mar 2019 13:56

Jawel vanmorgen en straks :)

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 12 mar 2019 22:07

Zo dat was me het winderige dagje wel zeg!

Vanmorgen viel het nog wel mee, maar wel het grootste deel wind tegen, maar vanmiddag :shock:

Waar ik het meeste last van had, vanmorgen, was niet eens zo zeer de wind, alhoewel ik af en toe nog maar net 20km/u ging, maar al die fietsers die je met 96km/u vrolijk fluitend tegemoet komenv :evil: (wacht maar, vanavond is het mijn beurt!)

Kom ik vanzelf bij "Het zit vooral tussen de oren...".
Toen ik nog sportte met een trainer, wist hij mij mezelf keer op keer te laten overtreffen.
Op momenten dat ik normaal gesproken op had gegeven, liet hij mij inzien dat er echt nog meer in zat.
Dat mis ik wel bij het woon/werk fietsen en dan met name bij de langere stukken. Buiten het steeds sneller en harder gaan, gaat het me vervelen. Aapje doet kunstje.
Ik bedoel vervelen dan in de zin van saai.

Voor mij is het geen "woon/werk". Dat is het ook wel, maar ik zie het meer als sporten en daar begin ik de motivatie een beetje voor kwijt te raken.
Moet mezelf best op m'n donder geven om niet gewoon te flierefluiten :D
Ik wil het niet gaan zien als puur iets functioneels, maar het moet het noodzakelijke van woon/werk combineren met sport. Ik moet daar nog eens even een ei over leggen.
Het stukje dat ik nu dagelijks fiets ken ik ondertussen wel.

De wind maakte het vanmorgen wel een stuk interessanter.
Eerst denk je dat de wind van rechts komt, dus hang je een beetje tegen, dan INEENS valt de wind weg en komt 'ie van..... links!
Het was echt maf. Soms had ik een stukje geen of weinig wind en dan plots alsof een hand je tegenhoudt.

Toen vanavond :lol:
IMG_3405.jpg
De linkerkolom zijn de maximale windsnelheden in km/u.

Had ik dat maar volledig in de rug gehad!
Het was hoofdzakelijk zijkant. Man, ZO hard dat ik echt niet keihard durfde te fietsen, want het was af en toe alsof m'n fiets echt aan de kant geduwd werd. Wat alleen maar erger wordt als je harder fietst (mijn excuus om niet hard te hoeven fietsen, hehehe).
Neh, serieus, het was echt "best wel" stevig.

NuitKor schreef: 08 mar 2019 23:36 Ruim dat hok es op man.
Done! Stond al op de planning voor afgelopen weekend.
Best wel lekker om om de fiets heen te kunnen lopen ;)

Ik zou er bijna zin van krijgen om zomaar te gaan sleutelen. Gelukkig kan ik die drang tot dusver nog onderdrukken met niets doen!

Oh ja, iets over m'n fiets.
M'n fiets is van de een op de andere dag veel stiller...
Nu heb ik alles vorige week woensdag wel heel goed schoongemaakt, maar dit is het vrijlopen van het wiel. Ik bedoel dat: trrrrrr geluid als je het achterwiel met de hand ronddraait. Eerst klonk het als: TRRRRRR, nu meer als trrrrr ,echt veel stiller. Kan dat zijn omdat het goed ingelopen is nu?

Ik heb me nog steeds voorgenomen om 3x op de fiets te gaan en zoals het er nu uitziet wordt het PERFECT fietsweer. In de zin van: lege fietspaden met voldoende natuurlijke aircondition :like:

Gents, ook met dit weer kan er gefietst worden en ook al zit het soms tegen, denk er dan gewoon aan dat FIETSEN ROELT!

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 12 mar 2019 22:47

"...maar ik zie het meer als sporten en daar begin ik de motivatie een beetje voor kwijt te raken...."

Word fietskoerier! ;) 100km per dag en je moét iedere dag op dat ding springen.
Maar, goed om te lezen dat ook jij nog lekker wowe fietst.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 mar 2019 22:56

Je kunt Strava segmenten aanmaken op je woon-werk route. Je kunt ze voor jezelf op privé zetten zodat je echt voor je eigen PR’s kunt gaan. Korte segmenten voor intervallen. En middellange segmenten voor uithouding. Zo kun je jezelf blijven motiveren tijdens het woon-werk fietsen.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 13 mar 2019 08:24

En variëren met de route helpt ook een hoop. Zeker als het weer langer licht is, vind ik het heerlijk om wat andere routes te pakken en mij te laten verrassen door onbekende stukken.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 mar 2019 08:48

RVV schreef: 12 mar 2019 22:56 Je kunt Strava segmenten aanmaken op je woon-werk route. Je kunt ze voor jezelf op privé zetten zodat je echt voor je eigen PR’s kunt gaan. Korte segmenten voor intervallen. En middellange segmenten voor uithouding. Zo kun je jezelf blijven motiveren tijdens het woon-werk fietsen.
En als je dan een paar keer als een gek over een segment gegaan bent, niet meer verbetert, ben je weer net zo ver met je motivatie.

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 13 mar 2019 09:45

Flepper, wat goed dat je over het vliegveld geweest bent! Nog net op tijd, want volgens mij gaat het (in de lengte) dicht van 15 maart - 15 augustus. In de breedte kan je er het hele jaar over.

En wat betreft motivatie, dat herken ik wel, wat mij af en toe wel helpt is het 'vaartspel', althans, ik geloof dat het zo genoemd wordt. Je kan het natuurlijk ook met segmentjes van strava doen, maar wat ik vaak doe is een paar spontane punten in mijn route uitzoeken en daar dan naartoe sprinten, of als het wat verder is in een stevig tempo naartoe knallen. Als je bijvoorbeeld in de verte een fietser ziet rijden, daar naartoe sprinten. Of tussen twee stoplichten even stevig doortrekken, dat soort werk. Je kent ondertussen de route zo goed, dat je tijdens je ritje spontaan kan bedenken welk punt je kiest en hoe ver dat dan is.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 13 mar 2019 09:52

Jans schreef: 13 mar 2019 08:48
RVV schreef: 12 mar 2019 22:56 Je kunt Strava segmenten aanmaken op je woon-werk route. Je kunt ze voor jezelf op privé zetten zodat je echt voor je eigen PR’s kunt gaan. Korte segmenten voor intervallen. En middellange segmenten voor uithouding. Zo kun je jezelf blijven motiveren tijdens het woon-werk fietsen.
En als je dan een paar keer als een gek over een segment gegaan bent, niet meer verbetert, ben je weer net zo ver met je motivatie.
Misschien wel, misschien niet? Maar omdat Flepper een sport element mist tijdens het woon-werk fietsen is het aanmaken van segmenten via Strava de uitgelezen mogelijkheid om sport “elementen” toe te voegen. Flepper is volgens mij vrij nieuw op Strava. De kans is groot dat hij niet op de hoogte is van het aanmaken van segmenten. En als je ze op privé zet dan hoef je je ook niet druk te maken over dubbele segmenten of je te frustreren dat een ander veel sneller is op je segment. En ja op een gegeven moment zit je vast qua PR’s. Maar dan is een nieuw segment op een andere locatie zo aangemaakt.

Overigens doe ik dit zelf niet. Ik richt me af en toe op de openbare segmenten. Maar aangezien de lat vaak erg hoog ligt laat ik dit ook meestal varen.

Wat ik wel doe?! Ik kies er bijvoorbeeld voor om een bepaald gemiddelde te halen. Moet wel te realiseren zijn. Stel dat ik rond de 31,6 gemiddeld zit dan zal het einddoel zijn om 32 gemiddeld te halen. En dat kan soms best lastig zijn omdat aan het eind van mijn woon werk ritten ik deels door de stad Groningen moet fietsen wat het gemiddelde heel erg drukt. Dus moet ik eigenlijk als voordat ik de stad in fiets al op 32,5 tot 33 km/h gemiddeld fietsen om uiteindelijk op die 32 km/h gemiddeld uit te komen. De getallen zijn illustratief kan ook lager of hoger zijn. Grotendeels afhankelijk van de windrichting. Maar dit maakt voor mij het woon-werk fietsen wel een persoonlijk wedstrijdje. Overigens niet elke rit hoor. Geheel afhankelijk van of ik er zin in heb. Als ik in herstelmodus op lage hartslag fiets gaat deze exercitie sowieso niet op.

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 13 mar 2019 16:27

Een pr op een strava segment blijft natuurlijk ook een relatief begrip. Zowel ten opzichte van tijden door andere mensen gereden als die van jezelf.
Ik heb zelf de afgelopen weken nog wel wat pr's bij elkaar geharkt. Maar dat is dan meer een afspiegeling van de omstandigheden, dan dat ik ineens zoveel beter ben geworden.
En onder welke omstandigheden pr's van andere mensen gereden zijn weet je ook al niet.
Behalve weersomstandigheden speelt ook mee of je alleen of met meerderen fietst.

Het gemak waarmee je fietst (mn ook langere afstanden) zegt meer over je conditie. Maar zelf zit je ook niet elke dag hetzelfde in elkaar.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Plaats reactie