Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 21 feb 2019 21:11

Het was inderdaad vies weer op de terugweg vandaag, maar wel lekker windje mee :)

Ik volg je op strava, en zie dat je nog niet over het vliegveld gefietst hebt bij Soesterberg, moet je echt een keertje doen! Je moet dan (op de terugweg) aan de rechterkant van de N-weg richting Den Dolder fietsen, en vlak voor de rotonde bij Den Dolder kan je ergens rechtsaf richting landingsbaan. Het eerste stukje is gravel, dan wat betonplaten, maar dan het breedste geasfalteerde fietspad van Europa :)

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 21 feb 2019 21:26

Nou, het oude militaire vliegveld van Interlaken (CH) speelt ook mee voor de eerste plaats!

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 21 feb 2019 21:34

De Europese Unie dan ;)

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 21 feb 2019 23:37

Ik gebruik de Aftershokz Trekz Air zowel bij het hardlopen als fietsen.
Deze werkt via botgeleiding, de trillingen worden doorgegeven aan het jukbeen. Je oren blijven vrij en het omgevingsgeluid is perfect te horen.

Afbeelding
Braun Beauty SL Dedacciai

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 22 feb 2019 12:15

robbebopper schreef: 19 feb 2019 20:54 Leuk verslag weer, maar een “ face mask” bij vier graden boven nul? :o :lol:

Dat wordt nog wat als het eens echt gaat vriezen.
Ik heb een facemask ook op omdat het lekker voelt. Bij 8 graden niet meer, maar daaronder vind ik het wel lekker.

Het voordeel is, als je veel op vlaktes en dijken rijd zoals ik, en dan +30km, dat je geen koppijn krijgt van de wind, en je huid ook niet schraal wordt.
Persoonlijk vind ik het lekker aanvoelen
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 feb 2019 12:41

Doen wat jezelf prettig vind is mijn motto

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 25 feb 2019 14:25

Lcsmet schreef: 21 feb 2019 19:49
Flepper schreef: 21 feb 2019 13:06 Vanmorgen voor het eerst eens gefietst met muziek op.
...............
bdw schreef: 21 feb 2019 13:51 ..........Ik rij trouwens gewoon met standaard apple oortjes, .......................
Even off-topic maar het lijkt mij belangrijk genoeg.
Fietsen in het verkeer en oortje (-s) gaan volgens mij echt niet samen. Met oortje(-s) maak je het jezelf echt niet makkelijker om geen verkeersslachtoffer te worden.
Als je dan "maar" met 1 oortje rijd maakt dit dat je aan die kant minder hoort van het andere verkeer en dat je dan moet hopen dat je de andere ziet want horen zal een pak minder zijn.
Geen idee waarom mensen niet enkel uren gewoon zonder dit extra lawaai rond hun oren kunnen.
Kijk, ik ga eigenlijk voor een groot stuk akkoord met je. Veiligheid boven alles. Maar het grootste deel waar ik fiets is een afgesloten fietspad of op het jaagpad. Eens ik in de stad ben gaat het oortje uit. Ik kijk ook vaker rond me om zeker te zijn dat ik niets mis qua verkeer.

En ik weet, n=1, maar van mijn ongelukken met de fiets had ik er geen enkel te danken aan mijn muziek.

Met eigenlijk zeggen dat je me hebt doen twijfelen want deze ochtend meer dan een uur op de fiets gezeten en zou geen vier liedjes kunnen opsommen die ik gehoord heb.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 07 mar 2019 11:04

Ja, ik ben er nog en fiets ook nog ;)

Had alleen de laatste tijd niet zo’n zin om uitgebreid te schrijven.
Vanavond maak ik een follow-up van de afgelopen keren.
Ik verbeter nog steeds m’n tijden op iedere rit en 1x VOLUIT gegaan in een sprint, die meteen de volgende dag door Blurg verbroken werd...

Tot vanavond!

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 07 mar 2019 22:38

Laat ik eens wat gaan plussen en minnen na deze paar weken op de fiets:

Plus:
- Fietsen.
Dat lijkt een "duh", maar ik geniet toch echt van de beweging, het snel gaan, het verbeteren van je conditie, buiten zijn, gewoon lekker!

- De hobby.
Zo zie ik het nog wel. Het gaat wel vaker zo bij mij. Als ik dan ergens voor kies dan ga ik er ook helemaal voor en laat niet snel meer los. Er is zoveel over te lezen, te doen, te zien, te KOPEN (niet tegen m'n vrouw zeggen).

- Buiten zijn.
Dat lijkt weer een "duh", maar er sporten zoveel mensen exclusief binnen. Zo was ik ook.
Zwemmen (wedstrijd), waterpolo, vechtsport, squashen, krachttraining. Allemaal binnen.
Buiten sporten brengt meer goeds dan alleen het sporten. Je ademt ook weer eens frisse lucht in, zon.
Dat is ook 1 van de redenen dat we een hond genomen hebben. Er waren dagen dat ik zo goed als niet buiten kwam, brrrr.

- Matig / slecht weer.
Lijkt gek hè? Is het niet, want de fietspaden zijn dan van MIJ! Moehahaha.
Vorige week bijvoorbeeld, beter weer en ja hoor: Roepen / bellen / afremmen / veel meer over je schouder kijken. Gelukkig is dat niet de hele rit zo, maar wel op 30-40%.
De enige remedie zal zijn om vroeg weg te gaan.
Da's nog zo'n favoriet van mij: vroeg opstaan en DAN gaan sporten. JOEPIE! (not).

Min:
- Poetsen, poetsen en poetsen.
Ik besef me dat ik ook wel in een barre periode begin, maar toch hè.
Na 1 max. 2 dagen fietsen moet ik echt goed schoonmaken, alles kraakt dan.
Ik heb nu al meer onderhoud in deze paar weken aan m'n fiets gedaan dan m'n HELE fietsleven hiervoor! Echt.

- Aankleden / omkleden / douchen.
Mja, Ik ben 's ochtends toch nog steeds wel ff bezig, ook al ligt alles klaar. Dan op het werk weer omkleden.
Thuis gekomen weeeeer omkleden / douchen, want ik ben dan echt doorweekt van het zweet.

-Conclusie
Toch meer Plus dan Min! :-)

De afgelopen dagen zijn prima verlopen.
Nee, meer dan prima. M'n tijden verbeteren nog steeds en m'n hartslag daalt gemiddeld ook nog steeds. Top!

Ergens vorige week trok ik eens een dikke sprint en kwam op 52,2 FREAKIN' KM/U uit.
Ik moest namelijk wel, want Blurg had een paar dagen daarvoor 50+ gereden, dus ja, dan MOET je hè. ;)
Beetje jammer dat hij 1, ja ÉÉN dag later 55,2km/u deed.
Dat zal een zware voor me worden. Even wachten op een goeie wind in de rug en dan weer gaan, hehehe.

Morgen even kijken hoe het gaat en eigenlijk ook wel OF ik ga.
Als ik het nu tekeer hoor gaan, dan denk ik: dikke nee.

Het KNMI zegt dat het morgen beter zal zijn, alleen de wind nog krachtig west / z-west. Da's dus een ochtendrit met wind van voren.
Alles ligt klaar, dus de kans dat ik ga is groot.
Maar eens zien of morgen ook het FIETSEN ROELT!

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 08 mar 2019 11:38

Dennenappels!
Vanavond meer. ;)

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 08 mar 2019 23:29

Inderdaad, dennenappels!
Je let even niet op en KLATS daar doet je voorwiel een zijsprongetje en je adrenalinevoorraad is weer iets leger :mrgreen:
Er lag erg veel rommel op de fietspaden en gecombineerd met de regen was het best oppassen.

Verder ging het vanmorgen weer erg lekker en dat heb ik voor een groot deel aan Blurg te danken!
<beginner mode>
Al vanaf dag 1 vond ik dat ik lekker fietste (afgezien van de zadelpijn dan), totdat ik Blurg van de week sprak en we hadden het over cadans. We hadden het over welke versnelling hij in reed, welk blad voor en dergelijke.

Ik reed altijd op het grote blad voor en had totaal niet door dat je, hoe zal ik dat omschrijven, met het kleine blad voor veel fijnmaziger je versnellingen kan verstellen.

Vandaag heb ik hoofdzakelijk met het kleine blad voor gereden en WOW, echt VEEL fijner. De ochtendrit ging echt veel soepeler en sneller.
</beginner mode>

Vanmiddag wilde m'n Fitbit ineens niet meer verbinden met m'n telefoon, dus de rit is niet gelogd, maar ik was toch op de toeristische toer en heb relaxt, wel hard, gereden en echt genoten.
Ik ben via Soesterberg EN via de luchtmachtbasis gereden. Over de startbaan.
Bewijsmateriaal:
IMG_3378.jpg
Ook heb ik de welbekende Crivit montagestandaard gekocht.
De kettingen zijn zeker handig, maar zoals jullie al zeiden, niet voor alles.
Voor de gewone fietsen zal ik die zeker gebruiken, maar voor de racefiets is de standaard echt beter.
Mooi stevig ding, helemaal als je weet dat 'ie maar 29,99 kost :like:
IMG_3379.jpg
Ik denk, komt 'ie, dat ik volgende week 3 dagen op de fiets naar het werk ga!

FIETSEN ROELT!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5069
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 mar 2019 23:36

Ruim dat hok es op man.

Plaats reactie