Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 feb 2020 14:15

Leuk leesvoer weer :)
Je moet die camera ook niet ondersteboven vast houden man ;)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 feb 2020 14:29

Toen de kopgroep zich opsplitste ging ik idd met 5 man ofzo langs het water en de rest nam de omleiding.
Ik zag nml dat de hekken niet op het pad stonden dus tja dan kan je gewoon doorfietsen. (dat had je nml ook gedaan als je niets van een mogelijke afsluiting had meegekregen)
Klein stukje moesten we terug toen er echt stuk water stond en stukje veldrijden om weer op fietspad te komen.

Toen we weer op route zaten zag ik dat groepje stukje voor ons reed, 2 stoplichten die we tegen hadden en toen maar besloten om even gas goed erop te gooien (ging richting de 50 per uur) om gat dicht te rijden 😎

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 11 feb 2020 16:24

Was gezellig om zo samen te rijden en nog wat andere forummers tegen te komen.

Bij dat klimmetje merkte ik op een gegeven moment dat de een na de ander afhaakte. Het "probleem" daar was dat je het op eigen kracht moest doen en eigenlijk niet achter de voorganger kon schuilen. Dus toen ik omkeek op een gegeven moment zag ik dat Michiel en Jurgen er niet meer bij waren. Dus toen gestopt en gezellig met zijn 3'en verder gereden.

En het blijft absurd dat Blurg de BRM200 met een ATB met leeglopende banden heeft gefietst. Hij moest aanmerkelijk meer zijn best doen dan Michiel en ik.

Dat gat dichtrijden van DDX was ook mooi. Waarbij het mij eigenlijk nog meeviel dat hier ook niet "slachtoffers" te betreuren waren.

De volgende keer fiets ik graag nog een keer met Blurg, maar dan moet hij wel een geschikte fiets hebben. Ik heb het potentieel al gezien, maar ben wel benieuwd wat hij echt kan (ik denk veel).
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 feb 2020 16:38

Zo'n BRM200 is niets voor Blurg. Hij komt pas op snelheid in de laatste 40k....

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 sep 2020 13:59

Hoi! Jaja, ik ben er nog.

Zo, hier lang niets gepost. Onderwijl fiets ik nog wel hoor, al is het een stuk minder. Ik moet er nu echt zelf op uit, want naar het werk fietsen is er niet meer bij.
Dus, ik doe zo nu en dan een rondje, veel door het Gooi en de Vechtstreek. Dat gaat best goed, maar soms is het ook een week bijna niets, en dat is niet handig.
Zoals ik al eerder schreef, is het lastig om nog leuke dingen te schrijven, want het klungelige is er vanaf, wat de leukste content gaf natuurlijk.
Wat wel weer erg gaaf was, was de MTB die mee gesleept was naar Spanje. Daar heb ik enkele gave tochtjes gedaan in de Picos de Europa onder andere.
Een fikse klim en dan downhill. Dat was met een trail MTB overigens DOODENG. Die stukken naar beneden waren veel te stijl en je hang zover voorover, en dan die klik pedalen zijn ook niet handig met die stijle hellingen.
Later heb ik het zadel wat naar beneden gezet maar toch blijft het een verkeerde geometrie daarvoor.
20200804_171948.jpg
20200728_182420.jpg

Afgelopen 2 weken ben ik een paar keer naar een wieler vereniging gegaan, eentje in het Gooi. Eerst met een zomertochtje mee gereden.
Daar was ik dan nog wel wat klungelig in. Het rijden in een groep. De groepsdynamiek, daar zijn wat regels en ideeen over en het is wel handig dat je dat natuurlijk weet.
Ze hebben daar nu drie groepen, AB, C, en D. AB zijn de snelste en D de langzaamste. Dus daar gingen we, ik begon rustig achteraan, en trok langzaam aan naar voren, dit houd ik wel bij dacht ik. En het viel ook heel erg mee, dus ik begon wat kopwerk te doen. Maar dat is best lastig, het gaat gauw te snel, je rijdt de groep voorbij en dat kost wat meer kracht en dan als je voor zit, heb je de neiging flink door te trappen, terwijl je de snelheid van de groep moet aanhouden. Dan moet je nauwlettend op de meter kijken.
En dan, je moet niet links van de groep gaan fietsen. Ik deed dat veel, om het mijzelf wat zwaarder te maken, maar het beste in aan te sluiten in het treintje, op wegen waar ook ander verkeer is. Want als je er naast zit, zal je er tussen moeten wanneer er verkeer aan komt. En zo nog wat dingen, die ik met die groepsritten heb geleerd.
Toen vroegen ze of ik ook op de woensdagen mee kwam fietsen, dan doen ze trainingsrondes, zo rond de 60km. Dat heb ik ook al 2 keer gedaan, en dat is best leuk. Ik mocht met de AB groep mee, dus dat was al een compliment.
Afgelopen zondag was er een Veluwerit, van 170km met de vereniging. Dus ook mee geweest en het was een schitterende route. De groepsdynamiek was me nu wel wat duidelijker en dat ging goed. Langzaamaan naar voren rijden, en de snelheid aanhouden. En dan bij de glooingen in de Veluwe werd het wel lekker zwaar. Dan is het flink aanpoten op de heuvels.


Al met al, is het fietsen nog steeds leuk. Al fiets ik dit jaar denk ik minder dan vorig jaar, toen haalde ik de 10000km, dat wordt nu al lastig, met pas 5700km.



Ondertussen is mijn windhuiler momenteel iets veranderd, er zitten momenteel even andere carbon velgen op met een mooi setje Fortezza Senso's. Ik houd wel van de look. De andere velgen heb ik ook nog, en dan is alles weer helemaal zwart. Het is wel leuk om wat te wisselen.

Met de fiets ben ik na anderhalf jaar nog uitermate tevreden, ik vind hem eigenlijk overal geschiktvoor. Alleen met cobbles is het niet te harden, dan knal je bijna van die fiets af :)
20200816_183558.jpg
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 14 sep 2020 14:03

Dacht al even dat je jouw fietsen stilletjes verkocht had, maar dan deze keer echt :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 sep 2020 14:58

Als ik het goed zie en lees nog geen dropper post op de MTB?

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 16 sep 2020 13:39

Haha, nee, heb niks verkocht. Ben er nog helemaal content mee :) Geen desinvestering dus.

Inmiddels is mijn vriendin ook wel overtuigd dat het geen bevlieging is, haha.

Ik zal es kijken naar een dropper post, maar hier op de trails heb ik dat niet echt nodig.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 sep 2020 20:36

Had je recent nog live gezien, dus wist dat je nog fietse iig ;)

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 18 sep 2020 12:16

Blog: Tijd voor wat leuks. Een BRM 600 +

Weer tijd voor wat leuks!
Ik zie op de Randonneurs site, dat er een BRM aan komt, helemaal naar Winterberg.
En terug.

Leuk.
4000 hoogte meters.
Heftig.

De + schrijf ik, omdat ik wil proberen na die BRM nog naar huis te fietsen, alhoewel dat denk ik komt te vervallen :)

Ik heb het oude verslag meteen terug gelezen. Dan word je er helemaal enthousiast van, als je het begin van dat verhaal leest en krijg je weer 'goesting' zoals de belgen dat zo leuk zeggen.

Maar ergens in het midden van het verslag, wanneer je leest over de nacht, de pijn, de takke einden in het donker, de langzaam aftelling van de kilometers, het knijtermoe worden en fietspaden die tot in de horizon verdwijnen. Dan denk je toch weer: Ja daag, daar heb ik geen zin in.
Maar goed, je kan altijd stoppen en naar huis, alhoewel het vanuit Duitsland wel wat lastiger is natuurlijk.

Dus, ik ga mij wat voorbereiden en er een leuk artikel van maken over hoe je je erop kan voorbereiden als een relatief nieuwe wielrenner zeg maar. Ik heb er nu een jaartje fiets ervaring bij natuurlijk.
Dat is ook wel nodig, want deze BRM heeft flink veel hoogte meters en klimwerk heb ik nog niet zoveel ervaring mee.

Ben ik nu sterker? Dat weet ik niet, ik mis mijn routine behoorlijk momenteel, ik heb geen dagelijks woon-werk.
Ik zou wel sterker moeten zijn, want ik fiets langer, maar toen fietste ik meer, en met meer regelmaat.

Hoe kan ik de komende 8 dagen, want meer is het niet, zo goed mogelijk trainen?
Er is niet veel meer aan te doen, ik denk dat ik het beste die 8 dagen alleen maar wat rustige duurritten kan maken. Misschien met wat intervalletjes, maar niet te gek.



Dus ja, hoe bereid ik mij er op voor?

Ik begin eens met het verhaal doorlezen van de vorige trip en kijken naar wat er _niet_ goed ging.

- Ik had erg last bij de vorige BRM van een uitvallende navie, mijn backup oplossing was niet goed getest, dat moet nu anders. Eventueel een 2e wahoo kopen, of een fatsoenlijke telefoonhouder.

- De route inladen was een drama, misschien moet ik het nu opsplitsen in betere hanteerbare deelroutes. De navi kan er dan veel makkelijker mee omgaan. Die Garmin 1030 heb ik vevangen voor de Wahoo, dus ben daar wel wat contenter mee. Toch zal een grote route opsplitsen een handig plan zijn. Tevens moet ik niet vergeten nog wat route varianten te maken om naar huis te gaan fietsen, hetzij met een omweg, na de BRM.

- Ik het heel veel last van het zitten, na 450km. Ik heb inmiddels een ander breder zadel gekozen en daar al 200km mee test gefietst, dat voelt al beter. Verder denk ik dat mijn broek toch ook een maatje te groot is, hij kruipt iets omhoog en bij mijn kruis gaat het toch wat frommelen na een paar honder kilometer.

- Na die bak met regen bij de vorige lange BRM, begon mijn ketting behoorlijk te kraken. Ik heb gelukkig bij een Doe Het zelf winkel wat kruipolie gescoord, maar nu neem ik het op voorhand mee.

- Betere bescherming kiezen voor het water wat in mijn schoenen loopt. Er gaat veel regen komen zo lijkt het, dus extra droge kleding mee.

- Ik werd krankjorum van dezelfde smaak reepjes, dus ik moet nu zorgen voor meer smaak varianten.
Laatst gewijzigd door blurg op 18 sep 2020 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 18 sep 2020 13:03

blurg schreef: 18 sep 2020 12:16 een fatsoenlijke telefoonhouder.
Vergeet dan niet een powerbankje, zodat je je telefoon kan opladen (tijdens het fietsen)
Evt in zoiets https://agu.com/snack-pack-frametas-venture-hivis / https://www.topeak.com/global/en/produc ... 277-tribag

- Ik werd krankjorum van dezelfde smaak reepjes, dus ik moet nu zorgen voor meer smaak varianten.
Een broodje/krentebol/banaan/snicker etc is ook lekker voor de afwisseling.



Ik kan niet wachten op het verslag!!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 sep 2020 20:45

Als je een wahoo hebt; na 200km rit stoppen en nieuwe rit starten.
En na afloop de .fit files aan elkaar plakken met fitfiletools.com
Misschien dat het nu wat beter is dan toen ik mijn wahoo vorig jaar inruilde voor de edge 830 maar las recent bij race arround the netherlands deelnemer ook over crashende wahoo op lange rit.
En dan krijg je mooi recover scherm wat zo 15 minuten kan duren.
2e tip mocht je zo'n recover scherm krijgen; gewoon cancel klikken, dan behoud je de .fit file van de rit maar gaat hij niet proberen de rit te hervatten wat extreem lang duurt. (ga je dan langs de kant wachten/deel rit missen omdat je doorfietst tijdens recover?)

En kwa eten gewoon lekker bij tankstations stoppen en broodjes ed kopen.
En McDonalds in de nacht is ook prettig.
Verder denk ik dat mijn broek toch ook een maatje te groot is, hij kruipt iets omhoog en bij mijn kruis gaat het toch wat frommelen na een paar honder kilometer.
Tja om nu andere maat broek te kopen zo vlak voor zo'n rit ?
Maar een broek moet goed straks zitten, zeg maar lastig om aan te trekken zodat hij niet gaat schuiven.
2e broek meenemen is ook wel handig, kan je halvewege een verse broek aantrekken.

Plaats reactie