Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 okt 2020 19:21

Ondanks dat jij jouw Colnago CX1 naar aanleiding van een bikefit hebt aangepast zou ik iig als ik jouw was de maten van het frame, zijn stack en reach meenemen en projecteren op de door jouw te kiezen 'nieuwe' fiets. Je zal dan zien dat er een aantal zullen afvallen.

Vwb de Pinarello F12, als die knik in de buis er niet zou zijn vind ik hem mooi, maar dan is het vlgns mij weer een F10. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 okt 2020 10:23

Fiets je nu helemaal niet meer? Als je toch zoveel geld uit gaat geven zou ik, waar wie ben ik, voor een paar honderd euri een tussenfietsje kopen. Kun je iig fietsen, en op je gemak je besluitvormingsproces door......
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 18 okt 2020 10:39

rikkert schreef: 18 okt 2020 10:23 Fiets je nu helemaal niet meer? Als je toch zoveel geld uit gaat geven zou ik, waar wie ben ik, voor een paar honderd euri een tussenfietsje kopen. Kun je iig fietsen, en op je gemak je besluitvormingsproces door......
Hij kan mijn fiets lenen, heb ik hem ook al aangeboden, want die staat toch al een tijd stof te vangen in de garage. Ik werk al sinds half maart 100% thuis en doe dus geen wo-we meer en gebruik alleen de MTB nog.

Nog geen duidelijke reactie op gekregen.
Ik denk dat 'ie veel te bang is om op een "meh" fiets (2015 Ridley Orion carbon/ultegra) te gaan rijden.
Komende van wat hij had hè. Ik ben zeer tevreden met m'n fiets :like:

edit:
Uiteraard is dat een geintje, want ik weet dat het verkeerd opgevat kan worden dat hij mijn fiets te min zou vinden ;)

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 22 okt 2020 18:46

Blog: Na een depressieve week, weer op de fiets! Knallen op de kroegfiets!

Na een hoop geregel, en veel lezen en nadenken over een andere fiets, ben ik vandaag maar weer eens gaan fietsen. Ik heb nu geheel geen fiets meer en ben flink bezig met inlezen en ben bij twee zaken geweest met een bak met vragen.

Maar dat gaat nog wel even duren, sowieso zit je tegenwoordig met rare levertijden vanwege Corona.


Inderdaad moet ik even een tijdelijke fiets nemen. Ik ga dan ook in op het aanbod van Flepper, een andere vriend had ook al een racefiets te leen aangeboden. Superfijn!

Vandaag in elk geval maar een sportbroek en shirt aan gedaan, en de kroegfiets gepakt.
Een oud lor, maar even de banden op pompen en het gaat best prima.
Dan heb ik toch nog wat training.


En eigenlijk, valt dat nog best mee. Het is natuurlijk geen racefiets, maar ik heb er toch even 40km mee kunnen fietsen.

Ik heb mijn Wahoo er op geklikt en een bidon onder de bagagedrager gepropt en ben lekker even wezen touren. Het fietst nog best okay.


https://www.strava.com/activities/4227960999


Het lijkt er op, maar misschien verbeeld ik mij dat wel, dat de mensen wat vreemd opkijken, iemand die heel hard probeert te fietsen op zo'n oud ding. Of kijken ze misschien wat meewarig, denkende, wat triest, waarom al die inspanning op dat oude lor.

En stiekem vond ik het wel gaaf, om 3 wielrenners gepasseerd te hebben en voor te blijven. Dat was wel erg leuk :) Het zijn niet de snelste natuurlijk, maar toch lachen.
Toch nog wat leuk vertier op de fiets.


Ik heb er nog best op kunnen beulen eigenlijk. Morgen weer! :)
unnamed.jpg
Laatst gewijzigd door blurg op 22 okt 2020 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 okt 2020 18:56

Als je nou je stuur wat lager zet of eventueel een racestuur erop zet, ander zadel en pedalen dan lijkt het wel een beetje op een racefiets en is het verkoopbaar dat je met dit oude ding nog gemiddeld bijna 30 km/h rijdt.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 22 okt 2020 21:38

Ik heb veel woon-werk gedaan op mijn Gazelle stadsfiets.

Nexus 8 versnellingsnaaf, paar goede banden uitzoeken hier: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews
Ligstuurtje en half spd/half normale pedalen er op en gaan :like:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 23 aug 2021 13:55

blurg gestopt met woon-werk ritjes?

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 23 aug 2021 16:53

Leonos schreef: 23 aug 2021 13:55 blurg gestopt met woon-werk ritjes?
75% van Nederland denk ik.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 aug 2021 18:02

Ik denk dat Blurg dan bij de 25% volhouders zit :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 23 aug 2021 18:12

Hij heeft momenteel vakantie zoals 75% van de Nederlanders: https://www.strava.com/activities/5802919470
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 02 sep 2021 13:40

Lcsmet schreef: 23 aug 2021 18:02 Ik denk dat Blurg dan bij de 25% volhouders zit :)
Dat denk ik niet.
Dit jaar 3500km...
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 sep 2021 15:16

Hoi pipeloi!

Ja, dat is lang geleden dat ik hier wat gepost heb, en dat ik gefietst heb is ook lang geleden inderdaad. Ik heb maar weinig gefietst inderdaad, en dat vind ik wel jammer. Ik maak de tijd er niet voor. Dat is ook wel te merken, ben niet meer zo snel als dat ik was. Al vele malen ben ik enthousiast weer begonnen en maak een paar mooie ritten een aantal dagen en dan zakt het weer weg.

Dat is het fijne van woon-werk, je gaat gewoon. Het zit in de planning, je moet toch naar je werk, en dan doe je dat op de fiets.

Ik ben ook graag thuis, met gezin en doe veel leuke dingen en dan heb ik geen zin die dingen te laten omdat ik de fiets op moet. Ik probeer nu wat efficienter met de tijd om te gaan. Ik ben nog een beetje zoekende naar een modus die voor mij werkt.

Ik heb in elk geval de gestolen fietsen vervangen voor nieuw materieel en ben daar heel blij mee. Dat maakt de fiets ritten ook heel erg leuk.

Ik heb uiteindelijk voor een Bianchi Oltre XR4 met Campagnolo Super Record gekozen. Daarna voorzien van Enve SES 7.8 wielen
IMG-4127.jpg
En een Scott Spark 2020 AXS met Silverton SL wielen, heel gaaf, die zijn uit 1 stuk carbon gemaakt
IMG-3857.jpg
Laatst gewijzigd door blurg op 14 sep 2021 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Plaats reactie