Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Claris_Kees
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 mei 2017 16:01

Claris_Kees 09 jan 2019 17:59

Heb je ook een zadeltasje of een andere plek waar je een een binnenbandje, pompje, etc. meeneemt? Die snelle bandjes gaan wel wat sneller lek, vooral in de winter.

Ik fiets zelf 25km op nuchtere maag (moet je wel aan wennen) en daar doe ik dan circa 50-60 minuten over. Op de fiets zitten twee bidons: één met water en de ander met het ontbijt. Dat is een soort shake met langzame koolhydraten en eiwitten. Die drink ik dan in de kleedkamer op, maar als ik een keer hongerklop heb kan ik hem ook op de fiets al gedeeltelijk op drinken.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2239
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 09 jan 2019 18:08

Respect, je bent er maar mooi mee gestart.
Mooie spullen als zou dit voor mij niet de ideale woon-werk fiets zijn. Ik zou mijzelf met die smalle bandjes en velgremmen in de wintermaanden op drukke paden en wegen niet heel erg prettig voelen.
Succes ermee en laat na een paar weken nog eens weten hoe het je vergaat.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 jan 2019 19:11

Een goed begin van het nieuwe jaar zal ik maar zeggen, alleen v.w.b. het weer zit het jou niet mee.!

Om je alvast in te leven in de verhalen van mede woon-werk genoten is er een speciaal topic waar je jouw verhalen in kwijt kunt: viewtopic.php?p=1314058#p1314058
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 jan 2019 19:11

Oeps, dubbel bericht. :oops:
Laatst gewijzigd door Orlok op 09 jan 2019 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jan 2019 20:54

Welkom bij de woon-werkclub! :like:

Zoals boven al vermeld, het wordt steeds makkelijker. Op een bepaald moment hoort het gewoon bij je dag. Het weer heb je nu niet mee, maar over het algemeen valt het weer heel vaak mee.

Niet té warm aankleden!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 09 jan 2019 22:37

Succes!!!
Nog een kleine tip waar je wellicht je voordeel mee kunt doen.
Fiets gedoseerd, zodat je niet halverwege de week helemaal inzakt en de laatste twee dagen van de week een drama worden.
Als je op de eerste dagen relatief rustig fietst, zak je halverwege de week niet in en hou je het de hele week wel vol.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 09 jan 2019 22:48

Hooi!

Dank voor de leuke reacties, dat motiveert, ik zal morgen even op een aantal reacties in gaan.
De held en respects doen me goed. Leuk! :-)

Weer even een update, dag 2.

Dag 2 weer op de fiets. Het is allemaal nog nieuw, en daarom nog steeds leuk. Ik moet nog wel even wachten op wat nieuwe aanschaf van spullen, onder andere verlichting, die is nog niet kuis.

Ik heb op de eerste dag een hoofdlampje gebruikt en om mijn stuur gewikkeld, en zo'n bungel led lampje van 3 EU van de Hema aan het zadel gebonden, die ik van de hondenhalsbad geplukt heb.
Dat was op de terugweg niet zo'n succes. Ook het hoofdlampje had ik niet goed opgeladen en doofde uit dus ik zag geen moer en anderen zagen mij ook niet of nauwelijks.
Niet leuk. Wel spannend.
Niet voor herhaling vatbaar.

De bestelde verlichting is onderweg, dus dan moet het goed gaan komen. Ik heb de Garmin Varia verlichting gekocht, met achter een radar, dat lijkt me ook wel prettig.
De Garmin 1030 als fiets computer. Handig voor langere tochten en instant navigeren zonder routes eerst te hoeven laden.

Gister op de terugweg stond ik ergens in het pikdonkere bijlmerbos stil om even wat uit de tas te halen.
Er kwam een sportieve mountainbiker langs, stopte even, en vroeg of alles in orde was, terwijl ik in het donker daar stond te klooien.
Alles Okay! riep ik.
Erg leuk, de zorgzaamheid onder mede sportfietsers.

Vandaag was het in elk geval een stuk beter op de fiets, hoofdlampje goed opgeladen, iets minder wind, maar wel moeie benen. De route reed ik nu in een keer, dus dat scheelt, lekker blijven fietsen en geen weg meer uit hoeven zoeken.
De afstand zal ik met de computer nog even precies meten, het zal iets van 27 a 28 km moeten zijn.
Vandaag reed ik het in iets onder een uur, dus de reistijd is al een stukje naar beneden!

Het is wel beulen, want ik heb een rugzak met inhoud van 3 kilo op mijn rug, mijn mobiel, wat kabels en adapters en een 15 inch Macbook.
Misschien nog iets op verzinnen, of dat anders kan.
Zit je met allemaal gewichtsbesparende elementen op je fiets zoals bidonhouders en zadelpennen van carbon om gewicht te besparen, maar zeul je wel 3kg aan meuk mee.
Laatst gewijzigd door blurg op 09 jan 2019 23:19, 5 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 09 jan 2019 22:55

Haha mooi verhaal. Fiets kan prima. Ik zelf doe elke dag tussen de 50 en 100 km woon-werk-woon op een TT fiets met hoge velgen en windvanger frame in combinatie met smalle bandjes gaat prima :-) ik zou wel Schwalbe Durano plus banden aanraden. Die rij je eigenlijk nooit lek. Nu wel volhouden he. En even een Strava account hier neerplempen zodat we je in de gaten kunnen houden en motiveren als het nodig is :-)

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 09 jan 2019 23:32

Het kan alleen maar leuker worden, met een maandje is het al weer een stuk eerder licht en later donker. Succes. Bij banden vervangen zijn durano's wel een goede keus. Vorig jaar maar 1 lekke band gehad met deze banden.
T=100

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 10 jan 2019 08:45

Les 1 is gezien worden. Gebruik veel reflectiespul. Les 2 komt daarna. Zelf goed zien.
Je mag in het donker als een ‘kerstboom’ over de weg

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 10 jan 2019 09:13

Als je het nu al binnen een uur doet, inclusief door Amsterdam fietsen, dan gaat het helemaal goed komen! Maar hou inderdaad ook energie over voor de rest van de week.
Die zorgzaamheid is ook een van de dingen waar ik van kan genieten.
Enneuh, het gaat met helemaal niets aan, maar wat voor werk doe je? Want de spullen die je koopt kunnen een heleboel alleen maar van dromen... :like:

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 jan 2019 09:43

Top!
Gewoon rustig aan blijven doen. Af en toe eens een dag rust kan ook nooit geen kwaad. Zeker in het begin is 5 dagen op rij WW-verkeer soms een beetje te veel van het goede.
Volhouden en alles komt goed!

Plaats reactie