Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 08 apr 2019 17:34

Blurg gaat nog een randonneur worden. Binnen enkele jaren PBP 😉

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 08 apr 2019 17:50

Een mooi verhaal en een mooi prestatie . Succes met Veenendaal Veenendaal.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 08 apr 2019 18:25

Ik lees al een tijd mee, maar dit is toch echt wel een prestatie van formaat hoor! Solo deze afstand en dan met dit gemiddelde, sinds je op 1 januari jl. op de fiets zit. Top!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 apr 2019 19:37

Mooie prestatie

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 08 apr 2019 19:46

Zeer sterk. Proficiat! Zeker solo zo een afstand met 29gemiddeld is prachtig, ik doe het je niet na!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 apr 2019 20:33

Echt knap zeg!

Chapeau! :like:

Veenendaal-Veenendaal moet wel lukken :lol:

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 15 mei 2019 10:33

Hartelijk dank voor deze ontzettend leuke reacties! Sorry, ik had niet meer gereageerd. Het waren behoorlijk drukke weken op het werk en ik heb geen tijd meer voor het fiets forum gemaakt.
Dus nogmaals, bedankt voor deze gave reacties. Ben wel een beetje trots nu :)


Blog: 3400km alweer


Hoi!

3400km verder sinds de eerste dag. Wat veel eigenlijk al!


Ik las zojuist mijn eigen post eens terug. De klungeligheid, het nieuwe en het ontdekken.
Wat leuk!
De rewards die heb ik nu inderdaad gekregen. Het was een goed besluit in die bende van sneeuw, regen, hagel en storm te beginnen.
Elke dag de fiets reinigen, kleumen, een pool expeditie pak aan om te weren tegen de kou.
Handschoenen over handschoenen, 2 paar sokken en overschoenen.
Moelijk voor te stellen allemaal nu, als je naar buiten kijkt.

Momenteel fiets ik in een korte wielrenbroek met alleen een thermoshirtje. Lekker ZONDER reclame. Want dat wil ik niet.
Ja, voor mijn eigen bedrijf dan :)
Ik heb wel een Castelli broek gekocht, ik vond de korte wielrenbroek van de Decathlon toch niet lekker zitten op eoa manier kreeg ik last van schuren.
Dus, een top broek van Castelli gekocht, want voor een lange rit wil ik niet dat de pret bedorven wordt door het slecht zitten.
Ik heb toen een rit van 220km gedaan, en een week later de Veenendaal-Veenendaal tourrit van 140km. En die broek is echt de bom. Nergens last van.


Terug naar de historie. Los van de verkeerde zit, wat ik gelukkig met een goede bikefit en wat eigen wensen netjes opgelost heb, is het allemaal heel voortvarend gegaan.
De fiets ben ik zo ontzettend blij mee, het is echt een top ding. Ik heb er een hoop geld aan uit gegeven en het thuisfront zag het al gebeuren dat de de fiets misschien na een tijdje in de schuur zou belanden.

Echter, zo is het (nog) niet. Het ziet er ook niet naar uit dat het gaat gebeuren.
Daarbij , de fiets verdient zich met elke rit die ik doe terug.
Ga ik met de auto, dan kost me dat 20 EU per dag aan parkeerkosten en brandstof. Zeker als een liter benzine 1,70 is.
Ga ik met de bus, ja, dan kost het mij 9 Euro per dag.
Dus ik bespaar zo ongeveer een tientje per dag.
Maar goed, daarvoor doe ik het niet.

Zoals ik in mijn eerste post schreef, deed ik werkelijk niets aan beweging en ja, dat is niet goed.

In januari begonnen en veel kudos en respect gekregen. Dat was heel leuk en motiverend, vooral hier op het forum en op Strava, maar ook op het werk.
Je bent toch niet op de fiets he? Vroegen ze dan als ik op de afdeling binnen kwam lopen, wijzend naar de regen/sneeuw en harde wind.
Jawel! Zei ik dan trots.


Dan de resultaten, ik verbeter nog steeds wekelijks. Ik rijd eigenlijk nu altijd 33km tot 38km per rit. Het gaat mij goed af.
Dan probeer ik ook de tijden te verbeteren natuurlijk. Met Strava kan je goed in de overzichten zien, hoe dat vordert.

Er is een traject, van de Hollandse brug in Almere tot de Diemerbrug in Diemen, dat ik probeer ik steeds te verbeteren. Dat is een segment van 10km.
Het leuke is dat ik daar algemeen 11e op ben. DDX staat net voor mij met 8 seconden verschil :)
Screenshot_20190515-100337_Strava.jpg
Ik zie de voortgang vooral in het verbeteren van de langere segmenten, van een kilometer of meer.

Op een aantal segmenten sta ik in de top 5 van het jaar, met enkelen zelfs op 1. Dat vind ik wel heel erg gaaf.

Het meest kijk ik naar de dagritten, welke tijden rijd ik, en het vermogen, neemt dat toe.

Ik begon met 160W tot 180W (toen ik de vermogensmeter had, dus dat was pas eind maart). Nu is het 210W gemiddeld over de hele rit.

De ritten zijn van gemiddeld 28km/h, naar nu 33 tot 35km/h gegaan, over een afstand van 33km.

Ik stel mijzelf tot doel elke dag de snelste te zijn op de segmenten naar mijn werk. Dat motiveert erg om goed aan te zetten.
Dus niet een gewone rit en dan op 1 of 2 segmenten helemaal YOLO te gaan, maar gewoon de hele rit proberen.
Aim high!

Nummer 1 van de dag lukt soms wel, soms ook niet. In elk geval stond ik eerst wel ergens in de top 10 van de segmenten op de dag, nu in elk geval in de top 3 a 4.


Op het stuk van Muiden naar Muiderberg, 2km ben ik momenteel nr 2 van het jaar:
https://strava.app.link/IGIJy6CNHW
Screenshot_20190515-102737_Strava (1).jpg
Gaaf.



Ik ben er al met al wel erg trots op, hoe het vordert, hoe ik de eigen tijden weet te verbeteren. En Bovenal, dat ik het erg leuk vind om op de fiets te stappen.
Tenslotte, als ergens het nieuwe vanaf is, dan is de kans het grootst dat het inzakt.
Ik heb er nog alle plezier in. Ik kan namelijk ook de korte route fietsen, de 25km.
Maar dat doe ik dus niet eens, ik wil juist de langere route nemen.

Met de korte route, ben ik overigens net zo snel als dat ik met de bus zou gaan, dat kost me ook 40 mins, van deur tot deur.
Met de fiets nu ook. Alleen moet je dan even douchen.

https://strava.app.link/q3zb588LHW

Al met al, de knulligheid en het fiets beginner zijn is er wel vanaf.


Ik overweeg zelfs om met de herfst een weekje de fiets te pakken, het vliegtuig in en dan bijv in Montenegro te gaan fietsen. De Atlas in Marokko staat ook op de wensenlijst.

Fietsen roelt! :)
Laatst gewijzigd door blurg op 15 mei 2019 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 mei 2019 15:51

Je gaat ook echt hard nu op je w-w ritjes

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5074
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 mei 2019 16:12

blurg schreef: 15 mei 2019 10:33 Er is een traject, van de Hollandse brug in Almere tot de Diemerbrug in Diemen, dat ik probeer ik steeds te verbeteren. Dat is een segment van 10km.
Het leuke is dat ik daar algemeen 11e op ben. DDX staat net voor mij met 8 seconden verschil :)
Toch beter je best doen dan, ik duik eigenlijk bijna altijd Muiden in en dan langs de dijk naar Amsterdam.
Hollendse brug zelf is ook wel leuk segment.
Ik stel mijzelf tot doel elke dag de snelste te zijn op de segmenten naar mijn werk. Dat motiveert erg om goed aan te zetten.
Ook gewoon lekker rustig fietsen is leuk. (en goed voor je lichaam)

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 15 mei 2019 17:36

Niet normaal wat voor tempo jij nu al fietst. Ik denk dat veel fietsers jaloers zijn op de progressie die jij doormaakt
Mijn Strava

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 15 mei 2019 19:07

Jemig man, wat een progressie jij boekt. Mooi man, blijven gaan....
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

hayes

hayes 15 mei 2019 20:44

Chapeau.
Laat Strava je echter niet helemaal op stang jagen.

Lekker relaxed af en toe is even leuk. ;) :winkthumb:

Plaats reactie