Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 jun 2019 15:37

ErnstH schreef: 12 jun 2019 13:56 Mooi verslag!
Maar de route is niet van mij hoor. Jan van Osch, de organisator uit Merselo, heeft hem bedacht. (Normaal start de tocht ook in Merselo) Ik heb het noordelijke stuk moeten aanpassen omdat de Houtribdijk er uit ligt en nog wat dingetjes, maar Stroe tot Zeeland is ieder geval nog precies zoals de route van Jan.
Wees blij dat hij ook echt dicht was, anders was het echt een expeditie geworden :

https://www.medemblikactueel.nl/2019/06 ... ndstormen/

En fietspad is daarna niet schoongemaakt :


https://www.weeff.nl/zandverstuiving-op ... em?1134677

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 12 jun 2019 15:44

RVV schreef: 12 jun 2019 15:23 Persoonlijk haal ik ook veel voldoening uit woon werk ritten. Gewoon lekker een uur tot anderhalf uur lekker stampen of juist heel relaxed fietsen. 2x op een dag en je hebt genoeg gefietst zonder het gevoel te hebben dat je uren achter elkaar op de fiets zit.
Mee eens. En je kunt afhankelijk van de hoeveel tijd, weer, zin ook bepalen hoe lang je de route is. Ik heb afgelopen jaar regelmatig meer gefietst dan mijn "standaard" (is ook al een omweg van 10km ten opzichte van de snelste route) route.

Gisteren nog lekker naar een ander kantoor van mijn werk gefietst en op de terugweg nog even een marktplaats transactie afgehandeld (en volgens mij kwam ik @RVV nog tegen). En dan zit je op een dag ongemerkt zomaar op 170km.
Mijn Strava

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 12 jun 2019 15:55

Hoi hoi!

Ik ga nog op wat eerdere reacties reageren maar zie nu deze discussie over het wat nu :)

Allereerst, tijdens zo'n rit is het afzien. Maar dat is wat het in endurance sport is. Deels is het leuk, deels een uitdaging. Ik denk niet dat iemand na 450km continu doorfietsen nog heel erg geniet van die laatste 150km, ook die doorgewinterde randonneurs niet. Als je een lekker nachtje slapen pakt, en het in tweeen doet, dan denk ik dat het meer genieten is. Daarbij zie je dan ook alles van de route omdat het licht is.
Ik denk dat een tour de france racer het ook niet meer leuk vindt om zich in die etappe helemaal kapot te fietsen om een goede tijd neer te zetten, toch?
Waarom ik dat dan niet heb gedaan, lekker een nachtje pitten? Dat is het uitdagingsdeel en je grenzen proberen te verleggen. Kijken of het lukt, de kick is dan meer erna dan tijdens. Dat trekt mij, de prestatie vergroten.

Of ik verder ga, jazeker. Ik zat de dag erna alweer op de fiets en heb een ronde van 62km gedaan. ( https://www.strava.com/activities/2440068051 )
En gister ook gewoon weer naar mijn werk. Ik had geen gevoel van 'bah, zit ik weer op die fiets'. Ik kijk nu al uit naar een volgende tour, of een weekendje mountainbiken.

Ook vlak na de trip vroeg Ernst 'Over 2 weken kan je eventueel mee doen aan de volgende 600'.
Daar ga ik nog over nadenken.
Maar volgend jaar ga ik in elk geval weer wat BRM's doen, zeker. Welke weet ik nog niet.

Maar hoe ver ga je? Je heb challenges die zo extreem zijn, dat hoeft voor mij echt niet.
Je hebt de ronde van NL las ik laatst, 1900km. 4000km Noordkaap race las ik hier, 3000 mijl Race Across America, en de topper volgens mij: Trans Am bike race (6800km), zonder support en je moet alleen rijden.
En straks bedenkt iemand een 10000km race, waar je dan meer dan een maand mee bezig bent. Waar houdt het op?
Buiten het meedoen, zal je dan ook veel weg zijn van huis en moeten trainen.


En een stukje kritiek richting dat soort ritten: Die ritten worden op een gegeven moment ook gewonnen door mensen die niet alleen goed kunnen fietsen, maar ook manieren vinden om niet te hoeven slapen om zo dagen achtereen te kunnen fietsen. Klinkt niet zo gezond.

Verder: ik word geen veelfietser. Ik ben een computer nerd, ik lees veel, ik heb een gezin, en ik reis heel graag.
Als ik al mijn vrije tijd (en meer) op de fiets zit, moet ik op bovenstaande gaan inleveren en dat wil ik echt niet.

Maar ja, dat zeg ik nu. Wie weet is het straks een verslaving en ben ik bereid er meer voor aan de kant te zetten (niet mijn gezin natuurlijk :) .

De tijd zal het leren. Het moet wat mij betreft geen offers kosten waar ik spijt van krijg later.

Ik ben ook niet elk weekend op de fiets te vinden om 150 tot 200km te fietsen. Ik wil van meer dingen genieten in het leven en het fietsen is nu een nieuw onderdeel, begonnen vanwege de gezondheid.

Wat ik mijzelf eerder zie doen is een fietsvakantie van een jaar door andere continenten als mijn kinderen niet meer zo klein zijn.
En zo nu en dan een kortere vakantie van 1 a 2 weken om te fietsen met een vriend of alleen (ik ben van plan in Montenegro te gaan fietsen bijvoorbeeld, in de herfst, alleen).

En natuurlijk de fiets mee op de gezinsvakantie, zoals deze zomer. Lekker fietsen in Oregon en Idaho, Daar kijk ik wel erg naar uit.
Laatst gewijzigd door blurg op 12 jun 2019 16:21, 3 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 jun 2019 16:09

herrick schreef: 12 jun 2019 15:44
RVV schreef: 12 jun 2019 15:23 Persoonlijk haal ik ook veel voldoening uit woon werk ritten. Gewoon lekker een uur tot anderhalf uur lekker stampen of juist heel relaxed fietsen. 2x op een dag en je hebt genoeg gefietst zonder het gevoel te hebben dat je uren achter elkaar op de fiets zit.
Mee eens. En je kunt afhankelijk van de hoeveel tijd, weer, zin ook bepalen hoe lang je de route is. Ik heb afgelopen jaar regelmatig meer gefietst dan mijn "standaard" (is ook al een omweg van 10km ten opzichte van de snelste route) route.

Gisteren nog lekker naar een ander kantoor van mijn werk gefietst en op de terugweg nog even een marktplaats transactie afgehandeld (en volgens mij kwam ik @RVV nog tegen). En dan zit je op een dag ongemerkt zomaar op 170km.

Haha bij mij in het dorp, rode CSG shirt had je toch aan?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 12 jun 2019 16:12

Groot gelijk Blurg, zo kijk ik er ook een beetje tegen aan. Er is meer leven naast het fietsen. Zeker met kinderen thuis.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 12 jun 2019 16:23

@RVV: inderdaad met rode CSG shirt aan.

@Blurg: je hebt helemaal gelijk hoor. Bij mij staat gezin op 1. Het fietsen probeer ik daarom ergens tussendoor te plannen. Daarom is woon-werk verkeer ook ideaal voor mij. In vakanties ga ik vaak voordat iedereen wakker is een stukje fietsen. Dan zit ik rond 7 uur op de fiets en ben dan iets van 2,5 uur weg. Los van het feit dat dit het gezin niet zo belast, is het heerlijk rustig fietsen op dat tijdstip.
Mijn Strava

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jun 2019 16:29

blurg schreef: 10 jan 2019 13:32 ............... Dus eigenlijk, van mij hoeft het niet eens korter. ..............;;;
Wie had durven voorspellen dat je er 5 maanden later 600 km van zou maken.
Chapeau
I know myself like no one else
Nothing to defend

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 jun 2019 16:46

blurg schreef: 12 jun 2019 15:55 En straks bedenkt iemand een 10000km race, waar je dan meer dan een maand mee bezig bent. Waar houdt het op?
Die is al bedacht :

https://www.adventurebikeracing.com/wor ... challenge/

En daar zijn nog serieus mensen voor ingeschreven ook :lol:

Maar bij deze organisatie heb ik wel mijn bedenkingen.
Doet ook de ratn (race arround the netherlands)
Mag je 200 euro betalen en krijg je gpx file, petje en tracker.
En verder tja voor zo'n bedrag zou ik verwachten dat ze nog iets van bagage service/slaapplekken regelen ofzo.
Nu heb ik echt het idee dat het gewoon om het geld gaat/dit soort dingen organiseren hip is.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 jun 2019 18:35

TransContinental Race

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 13 jun 2019 21:06

Blurg fantastische prestatie die monstertocht.
En genoten van je verslag

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 19 jun 2019 09:56

DeeJeeEric schreef: 09 jun 2019 20:44 In Blurg we Trust
Haha, bedankt :like:


Philippos schreef: 09 jun 2019 19:32
RVV schreef: 09 jun 2019 18:52 EINDBAAS. PERIOD
+1

Ik keek met mijn mond open naar de foto van de eerste twee finishers. Mijn vriendin zei die man is gek. Diep respect.

Bedankt ook hiervoor :) Ja, misschien ben ik ook wel gek idd. :)

mhr-zip schreef: 09 jun 2019 22:15 Ik ben benieuwd wat er gebeurd als Blurg het getal 1200 tegenkomt.......
Ja, ik wil dat wel eens doen denk ik. Ik mag alleen niet mee doen dit jaar, daarbij ben ik dan ook net terug van mijn reis deze zomer.
Waar ik ook lekker ga fietsen trouwens :)


Rmr schreef: 10 jun 2019 08:08 Gefeliciteerd, een talentje, moet je iets mee gaan doen :-)
Of eigenlijk: geweldig 600 km begrijp ik, super man!!
Tsja, wat kan je er mee... Lange ritten doen, op een gegeven moment wordt het zo lang, dat je meer dan een week weg bent.
Ik weet niet of ik dat nog wel leuk vind.

aloisvonesterhazy schreef: 10 jun 2019 17:06 Blijkt toch maar dat de beste manier om vlot een degelijke duurfietsconditie op te bouwen een flinke dagelijkse forenzenrit is.

Ja, je kan van alles doen met traiingen, en diverse typen trainingen, ik heb dat eerlijk gezegd nooit gedaan. Ik dacht dat je gewoon altijd pittig door moet fietsen en soms even echt knallen.
Nu zal ik mij er wat meer over inlezen, ik begrijp dat het zelfs een afbraak op je conditie en kracht kan doen, als je niet vaak ook duurtrainingen doet.
Dat is wel jammer, want dat vind ik wel saai.


Bedankt iedereen voor de complimenten. En wat ben ik ook blij met die fiets, ik heb geen vergelijkend onderzoek, want dit is mijn eerste racefiets ooit. Maar ik geniet echt van hoe ie rijdt.
En de looks vind ik ook echt super. Alles zwart, en die hoge velgen maken het tot een mooi geheel. Ik krijg ook heel vaak opmerkingen erover. Leuk.

Daniel1989 schreef: 11 jun 2019 16:23 Super verhaal echt heel leuk dat je er zoveel tijd in steekt om dit met ons te delen. Je een stukje in de fiets zou niet misplaatst zijn.

Chapau.
Ja, dat kost een bak tijd, maar ik vind het ook leuk om het op te schrijven. Het is leuk om later te lezen. Net zoals het nu heel leuk is om die eerste klungelige posts te lezen, van de eerste ervaringen :)
Over artikel in Fiets: Gaat gebeuren ;-)




alliance_0 schreef: 11 jun 2019 18:36 Ik kan niet anders dan een hele diepe buiging maken en mijn (koers)petje voor je afnemen. Wat een prestatie. Iets zei me dat je het zou halen, al verklaarde ik je bij je eerste bericht hierover voor gek. En wat een gedetailleerd verslag. Klasse

PS Ik mag het niet zeggen, maar met een Wahoo had je de problemen met je navigatie niet gehad.

Tsja, de meesten verklaarden mij voor gek. HEt had ook veel te zwaar kunnen blijken, maar joh, je bent in NL, je pakt zo weer de trein naar huis.
Mijn idee was dus: Gewoon proberen. Ik vond het lastigste om de energie te verdelen, omdat je het niet eerder hebt gedaan. Gelukkig ging het op het gevoel goed.
Ik heb niet te hard gefietst, aan het eind waren het niet eens mijn benen en moeheid, maar eigenlijk al het andere. Rug, nek, zadelpijn, wat de laatste 150 a 100km zwaar maakte.

Ik ga die kl$#%te Garmin weg doen ja. Wahoo is een kandidaat, overigens, de jongen die op het laatst samen fietste met mij, zijn Wahoo was gecrasht, dus het kan wel hoor :)
Overigens wil ik een Lezyne kopen, ik ben wel enthousiast daarover. In elk geval gaat er een boze brief, incl Garmin 1030 naar Garmin toe.


aloisvonesterhazy schreef: 11 jun 2019 19:31 Wat een leuk verslag! Herkenbaar ook, zoals het telkens zowel een fysieke als een mentale strijd is om verder te gaan. En nu: ga je zo'n langeafstandstocht nog een keer doen? Of ben ik nog te vroeg met die vraag en is de randonesia nog niet ingetreden?

Jazeker, ik heb sterk de komende 600 overwogen. Ik denk alleen dat hem niet wordt, ik moet nog veel voorbereiden voor de vakantie en ik vind het gezien mijn onervarenheid nog niet zo slim dit direkt alweer te doen.
Ik heb nu nog een iets opgezwollen onderbeen, er zit daar nog wat overmatig vocht. Niets ernstigs, maar niet slim om dan nu weer extreem te belasten.

Ik vind het wel leuk, zeker als het binnen een weekend past.


jwkeij schreef: 11 jun 2019 20:22 Even de 'short version' doorgenomen. MAN!! KOERSPETJE AF! :like: Wat een avontuur en wat een mooi verhaal. En ja, dat was ik inderdaad. Mijn bek viel open van verbazing. Al had ik ook al aardig wat reiskilometers in de benen, 600 in 1x is andere koek.

Je kan je inloten door PBP!

Leuk :) Ja wat toevallig he, dat je zo elkaar ontmoet dan. 600km in 1 keer is bar ja. Maar het geeft wel een kick en is ook een goede oefening voor je fietsvakanties trouwens :)


robbebopper schreef: 11 jun 2019 22:54 Erg leuk verslag van een krankzinnig knappe ( maar ook krankzinnige) prestatie.


Bedankt voor de complimenten voor het verslag verder van iedereen!

jorisb schreef: 12 jun 2019 07:58 Echt een ongeloofelijke prestatie omdat je pas een half jaar fietst. Ik vond jouw uitgebreide verslag erg leuk om te lezen.
Vraag me af wat jouw volgende uitdaging gaat worden, je verlegd jouw grenzen namelijk in zo'n hoog tempo ! Straks vertel je ons nog dat je je hebt ingeschreven voor de Race across America :-)
Dank :) Ja, geen idee. Ik vind het leuk om de grenzen te verleggen. In elk geval in de zomer in de USA fietsen, maar dat is dus puur voor het plezier. Ik heb geen idee wat ik ga doen.
Ik heb mij wel als doel gesteld mijn woon-werk ritten gemiddeld 40km/h uur te gaan fietsen. Dat doel ligt nog ver weg, maar dat lijkt me een mooi streven.
Verder ben ik van plan in de herfst een fiets vakantie in Montenegro te houden. Dan zal ik denk ik veel kilometers gaan afleggen en met veel klims, voor mij een mooie uitdaging.

Race Across America, tsja, ik weet niet. Is dat nou gekte, of nog leuk. Wellicht op het snijvlak van beide. Volgens mij word je wel een beetje en brainlet van een heleboel dagen achter elkaar a 20 uur per dag niks anders doen dan fietsen :-D

herrick schreef: 12 jun 2019 10:26 Mooi verhaal. Bijna net zolang als de activiteit zelf. Zo te lezen was het echt afzien. Ik ben dan ook wel benieuwd hoe je hierop terugkijkt. Eens maar nooit weer of wanneer is de volgende rit?
Ik vond het met die wind wel afzien in het begin, maar dat was op zich goed te doen. Dat gaf wel een strijdlustig gevoel, de zogenoemde weer elementen trotseren. En dan 24 uur in de natte sokken fietsen en het niet erg vinden. Dat is wel gaaf.
Het afzien begon eigenlijk de laatste 150km. Met name de laatste 100 waren heftig en inderdaad begon toen alles te spelen. Dit komt ook door gebrek aan ervaring.
Zoals ik hierboven zei, niet eens zozeer de benen en conditie, maar de lichaamshouding. Dus rug, nek, en je onderste, wat maar op dat zadel moet zitten. Ik heb een sportief Fyzik zadel. Misschien moet ik daar dan wat anders voor kiezne, alhoewel het wel voortreffelijk zit vind ik. Na 19 a 20 uur fietsen ging ik wel steeds vaker verzitten, dat werd steeds erger.
Dit is overigens, ervaring en vaker doen denk ik. Dus dat komt wel goed.

En op een of andere manier herstel ik heel snel, de dag erna heb ik alweer 62km gefietst. Dus in dat opzicht, ik heb de smaak te pakken en doe graag weer een langere rit. Ik had inderdaad verwacht dat ik een week geen fiets meer kon zien, zo was het echter niet.

De komende BRM 600 is te snel, maar de week erna is een 200km. Ik denk dat ik daar wel aan mee ga doen.

Jac schreef: 12 jun 2019 11:20 Wat een mooi prestatie en geweldig verslag , heb er 3 keer overgedaan om het helemaal te lezen :lol: ( tijd gebrek )
een hele diepe buiging lijkt me op zijn plaats voor iemand die nog maar zo kort fietst.
Hier mag je heel trots op zijn .
Ja, best een lap tekst geworden he :)
Dank je, ja, dat ben ik ook :) Ik geniet er nog steeds van na.
RVV schreef: 12 jun 2019 15:23 Persoonlijk haal ik ook veel voldoening uit woon werk ritten. Gewoon lekker een uur tot anderhalf uur lekker stampen of juist heel relaxed fietsen. 2x op een dag en je hebt genoeg gefietst zonder het gevoel te hebben dat je uren achter elkaar op de fiets zit.


Helemaal mee eens. Woon-werk is echt relaxed, en je moet toch forenzen.



hagi schreef: 13 jun 2019 21:06 Blurg fantastische prestatie die monstertocht.
En genoten van je verslag


Leuk om te horen. Dank je!




Nee_Nee schreef: 12 jun 2019 15:26 Petje af. Natuurtalent. Hier kun je wat mee als je ambitie hebt.

Dank je :) Tsja, wat kan ik er mee. Ik denk dat het leuk is om dit soort ritten zo nu en dan te doen, maar verder kan ik er niet echt iets mee toch?
Sowieso is de vraag wel door mijn hoofd gaan spelen, wat als je dit veel erder was gaan doen. Maar ik vind het als sport, denk ik niet leuk.
40 uur per week fietsen en daar je brood mee verdienen.

Ik denk dat voor mij ook generiek geldt: Alle sport waar 'top' voor staat, gaat mij te ver.
Sowieso , al je tijd aan 1 ding besteden heeft mijn voorkeur niet.

Ik wil er echter wel wat meer mee doen, maar hoe/wat?
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 19 jun 2019 11:05

Voor dat je een Lezyne aanschaft zou ik toch eerst eens echt serieus naar reviews/gebruikerservaringen zoeken, anders kon je nog wel eens van een koude kermis thuis komen.

Plaats reactie