Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 20 sep 2019 13:58

Heya!

Ja, ik weet dat jij er juist vanaf bent gestapt :)

Omdat het de Elemnt Roam is, is er een hoop aangepakt, het is een nieuwere computer, en ze hebben de navigatie ook aangepakt. Ik heb 2 dagen artikelen zitten lezen over de Roam, en sinds de laatste updates ziet het er best aardig uit. Ook met de wetenschap dat er nog updates voor zullen volgen.


We gaan het zien. Ik moest wat anders hebben, want ik lag in een vechtscheiding met de Garmin 1030.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 sep 2019 14:04

Maareh geef eens seintje als je omweg wilt maken, dan fietsen we keertje samen rondje ;)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 sep 2019 20:26

Kortom gewoon op de ouderwetse ANWB paddestoelen vertrouwen :)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 20 sep 2019 21:45

De eerste paddestoel kom je pas bij Egmond tegen, daarvoor bordjes volgen ;)

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 20 sep 2019 22:13

Weet je ook welk plaatsje bij welke naam hoort. Blijft je richtingsgevoel ook beter bij. Succes met de nieuwe wahoo
T=100

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 sep 2019 22:23

Dat gezegd hebbende, ik heb de navigatie op mijn Garmin 820 nog nooit gebruikt :)

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 09 okt 2019 11:01

Voor wie het blad fiets deze maand koopt of al heeft, ik sta in deze editie van Fiets met een verhaaltje :-D
20190927_202200_2.jpg
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 09 okt 2019 16:39

Ik zag 't! :D Leuk!
Maar je blogt hier zo veel dat ik het artikel als oud nieuws zie. ;)
WiND 56 - 2020

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 nov 2019 13:38

Week 46: Ola! We zijn er nog.

Vanaf januari, in de ellendige kou, regen en wind, zag ik na lange tijd het weer opklaren en de lente zette langzaam door. Beter weer, zachtere temperaturen, een mooi seizoen. Dan de lekkere mooie zomer erachteraan. Wat ging het fietsen toen lekker makkelijk. Het was ook gezellig op de paden en met plezier keek ik uit naar de fietsritten. Soms kwam ik echt oververhit thuis zo heet kon het zijn.

In de zomer heb ik niet zoveel gefietst, want lang op vakantie. Wel de fiets lekker mee, om daar prachtige kilometers mee te fietsen.

En dan, na terugkomst, was het eerst nog even mooi, maar toen begon het: Regen. Regen, regen en nog eens regen.
Wind erbij, maar vooral: regen.
REGEN!

Het is dan nu half november maar ik heb zoiets volgens mij nog niet eerder mee gemaakt. Wat een bende.
Veel ritten eindigen zeiknat. Alles nat, dan proberen alles te drogen en soms lukt dat niet eens, voor de volgende rit. Thuis hebben we maar beperkt radiatoren want vloer verwarming.

Op het werk is de kleedkamer weer leger. Welke debiel komt nou op de fiets? Dat is mooi, want ik heb bijna het hele kleding rek nodig om alles te drogen. Vaak moet de fohn in de schoenen en loop ik gedurende de dag nog eens naar het kledingrek om dingen te verhangen en weer even de schoenen te drogen.

Thuis elke dag de Colnago lieflijk afspoelen met de tuinslag. En dan de ketting tussendoor ook weer reinigen eens in de zoveel dagen.
Het is al hard werken, buiten het fietsen zelf om :-)

Elke dag twee verkleedpartijen en de was ophangen. Als ik thuis ben hangen de balustrades allemaal vol met die fietskleding.

Het fietsen zelf is echter nog heel leuk. Zo nu en dan haal ik nog wel PR's, maar de gemiddelden die ik soms haalde met het mooiere worden bijna onhaalbaar. De lucht biedt meer weerstand, en ik heb het idee, alhoewel onbewezen, dat de waterige wegen toch ook voor meer vertraging zorgen.

De daglijsten van de segmenten op Strava worden ook leger (jaja, ik kijk daar altijd naar :) , bij veel mensen hangt de fiets weer aan het rek, wachtend op het lente seizoen.

Toch zijn er nog heel wat hardcore daily commuters die flinke ritten maken door de regen.
Het heeft ook wel iets leuks, je bent toch weer trots als je het vervolmaakt hebt.

Nog steeds, ook als het regent, kijk ik uit naar de fietsrit. Nog steeds zin om op te stappen en er van te genieten. Al moet ik wel proberen wat aan de kleren te doen. Toch maar eens spatborden, winterschoenen en iets vinden om te zorgen dat ik met waterdichte sokken en aparte afdichters (bijv de Gribgrab CyclinGaiter) die voeten droog kan houden.

En met meerdere laagjes, van mijn gewone Decathlon kleding, houd ik het wel aardig warm.

Inmiddels 9000km op de klok. Het gaat nog altijd lekker!
Laatst gewijzigd door blurg op 14 nov 2019 16:08, 3 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 nov 2019 13:58

blurg schreef: 14 nov 2019 13:38 [...] ik heb het idee, alhoewel onbewezen, dat de waterige wegen toch ook voor meer vertraging zorgen. [...]
De motivatie om zo snel mogelijk thuis te zijn en zo kort mogelijk in de regen, zou dit ruimschoots moeten compenseren ;)

blurg schreef: 14 nov 2019 13:38 [...} Toch maar eens spatborden, winterschoenen en iets vinden om te zorgen dat ik met waterdichte sokken en aparte afdichters (bijv de Gribgrab CyclinGaiter) die voeten droog kan houden. [...]
Ik zorg dan mijn sokken lager dan mijn overschoenen uitkomen aan mijn kuit en dat mijn lange broek (of beenwarmers) over mijn overschoenen valt. Scheelt een hoop nattigheid in mijn schoenen. Geen gat voor het water om naar binnen te sijpelen en geen directe stof op stof contact tussen sokken en broek. Op ten duur helpt dit ook niet meer uiteraard, maar het vertraagd het nat worden van de voeten wel.

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 14 nov 2019 15:24

Na alle verhalen van Blurg en andere die het weer trotseren vanochtend voor het eerst in mn carrière (17jaar) van Castricum naar Amsterdam op de fiets!!
Het spookte al een tijd door mn hoofd maar gisteravond eindelijk de ballen om mn spullen klaar te leggen.
Na een slechte nacht ging mn wekker om 05.35. Om 05.55 op de fiets om de pont te halen van 06.40, dat vind ik het lastigste van mn route want die vaart maar elke 20 minuten.
Na 35km keurig optijd op mn werk.
Morgenochtend weer naar huis.

Wel na 5 minuten fietsen bijna een haas onder mn voorwiel, die bleef maar voor me uitrennen door mn lamp.
Bijna bij mn werk wel een schitterende lucht door de zonsopkomst

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 14 nov 2019 15:55

Spatborden waren voor mij een aanschaf die ik véél eerder had moeten doen voor mijn w-w ritten. Je wordt nog steeds nat, maar een stuk minder vies, echt een verschil vind ik.

Ik lees je blogs met weemoed overigens, aangezien ik momenteel geen w-w ritten zelf meer maak. Zoontje naar school, waar hij heengebracht moet worden, en daarna nog naar werk fietsen is veel te laat op het werk helaas... M'n nieuwe hobby (tweeling gekregen) draagt ook niet bij aan m'n beschikbare fietstijd :roll:

Plaats reactie