Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 jan 2019 12:05

Leuke verslagen inderdaad!

Knap dat je onder deze omstandigheden start met woon-werkfietsen. Het wordt in ieder geval niet veel slechter dan dit.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 jan 2019 18:04

@robbebopper

Als het weerbericht uit gaat komen voor einde deze week dan wordthet dus echt wel slechter. Weliswaar iets minder wind maar een stuk kouder (boeit an sich niets) en met winterse neerslag.
Vooral bij dat laatste pak ik dan toch iets sneller mijn 29er met dikke bandjes ;)

Screenshot_2019-01-13 KNMI - Weer - Verwachtingen.png
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 jan 2019 11:20

RVV schreef: 13 jan 2019 11:00 Haha mooi verhaal. Denk ook dat veel ervaren fietsers zich er er ook in herkennen. De “beginnersfouten” de tegenslagen die ineens bergen lijken als ze je overkomen als beginneling. En dan gewoon in dit seizoen starten. Niet klooien op een tacx gewoon gelijk alle elementen trotseren. Klasse hoor. Schrijf lekker door zou ik zeggen. Leest ook lekker weg

Haha, dank je voor de complimenten. :-) Leuk.

Ik heb jouw Strava eens bekeken, wat een afstanden leg jij af zeg! Wow. Respect.

hayes schreef: 13 jan 2019 11:21 Fijn leesvoer idd :winkthumb:
Wat je rug betreft, dat went, maar door de overgang van weinig/niet fietsen naar vele uren op 1 week tijd, kan je dat wel wat voelen. Ik zou wel opletten dat je te intens verder doet, af en toe een dag rust is een weldaad voor je lichaam.

Met een rugzak fietsen went na een tijd. Ik doe ongeveer de helft van m'n km's met een rugzak. Zonder is natuurlijk veel fijner. Maar zorg wel voor een goeie fietsrugzak. Persoonlijk kan ik Deuter aanraden. Al heb ik er nu eentje van de LIDL van 10 euro en die doet het ook goed.

Mooie fiets trouwens :like:
Dank je :) Ben er ook heel erg blij mee.

Klopt, die rugzak is noodzakelijk kwaad. Het is niet anders, ik heb een fijne rugzak gekocht van Futurumshop, het zit wel goed. met veel zakjes en een regen protectie.

En ja, je hebt gelijk, het is ineens allemaal veel. Het moet wennen.
Flepper zei het me ook, zoals anderen hier, pak rust.

Vandaag ben ik dan ook NIET op de fiets. Van de week zit ik een aantal dagen in Duitsland, dus ik MOET wel rust nemen nu. Later in de week weer knallen.
Mijn knie moet nu ook herstellen, want dat is nog steeds niet weg.


Orlok schreef: 13 jan 2019 11:45 Prachtig verhaal @Blurg, ook wij zijn allemaal via deze 'weg' naar beter fietsen gegaan. Idd is het handig om één of twee binnenbanden (met juiste lengte ventiel) mee te nemen maar omdat Murphy helaas weleens meerdere keren toeslaat ook een plaksetje maar dan wel met zelfklevende plakkers bijv. die van Schwalbe maar ook van andere merken dan hoef je niet te schuren en lijmen, maar gewoon erop plakken. ;)

Btw, bij de Action koop je een CO2 pompjehouder met twee patronen voor €5,95, dan gaat het oppompen ook wat sneller maar let wel op voor bevroren vingers.!
Thanks voor de complimenten weer :)
Zelfklevende plakkers, of zelf plakkende klevers :) Handig, wist ik niet.

Zoe doe je leuke tips op hier op t forum :)

Zorro schreef: 13 jan 2019 18:04 @robbebopper

Als het weerbericht uit gaat komen voor einde deze week dan wordthet dus echt wel slechter. Weliswaar iets minder wind maar een stuk kouder (boeit an sich niets) en met winterse neerslag.
Vooral bij dat laatste pak ik dan toch iets sneller mijn 29er met dikke bandjes ;)
We gaan het zien :) Het lijkt idd kouder te gaan worden. Ik moet een laagje over de broek gaan doen. Ook een Almerenaar, fiets je ook richting Amsterdam?

Verder ieder bedankt voor de complimenten over de verhalen :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 14 jan 2019 11:27

Ik kom me hier toch weer even melden, omdat ik het een mooi verhaal vind :-)
Rij je nog steeds dagelijk op en neer? Nog geen lekke banden gehad?
Ik ben in ieder geval vanmorgen getrakteerd op een koud buitje en ook vanmiddag is het wisselvallig. Ik hoop echter een uurtje te kunnen vol maken als herstelrit. Maar als het regent vanuit start, dan rij ik meestal kortste weg naar huis.

Ga zo door!!!
(Ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe de CX met wegbanden afwissel met de Ebike, maar dat is vooral omdat ik dan wat extra tijd "win". Geen verkleedpartijen en geen douche noodzakelijk)

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 jan 2019 11:41

Bospaadje schreef: 14 jan 2019 11:27 Ik kom me hier toch weer even melden, omdat ik het een mooi verhaal vind :-)
Rij je nog steeds dagelijk op en neer? Nog geen lekke banden gehad?
Ik ben in ieder geval vanmorgen getrakteerd op een koud buitje en ook vanmiddag is het wisselvallig. Ik hoop echter een uurtje te kunnen vol maken als herstelrit. Maar als het regent vanuit start, dan rij ik meestal kortste weg naar huis.

Ga zo door!!!
(Ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe de CX met wegbanden afwissel met de Ebike, maar dat is vooral omdat ik dan wat extra tijd "win". Geen verkleedpartijen en geen douche noodzakelijk)

Hoi! Leuk dat je het een mooi verhaal vindt :)

Jazeker, maar vandaag verplicht rust. Heb sinds vrijdag een ondersteunde knieband om, de eerste week een kleine 300km gefietst, en voor mijn doen, hard.
Dus dat moet even rustig nu. Vanochtend dus maar even met de auto naar het werk.
Traplopen gaat momenteel ook niet echt, beetje hinkend omhoog.
Dus ff pas op de plaats.

Wel een lekke band gehad, zie een aantal posts terug, lekke band in de regen :)
Nu wat sterkere banden erop gezet.

Rijd jij dagelijks een mooi traject? Als jij in die bui zat van vanochtend, ja, er kwam een boel naar beneden zetten! Respect! Dan was je wel doorweekt denk ik.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jan 2019 11:48

blurg schreef: 13 jan 2019 10:33

Goed, dan maar plakken. Plakspul erbij, en lek zoeken. Lek redelijk snel gevonden, dus opschuren en plakken maar.
Gaat dat met de regen wel goed werken? Weinig keus. We gaan t zien.
..................
Lijm drogen, maar het is natuurlijk allemaal wat nattig. Na wat rommelen is het klaar en na lang genoeg wachten op de lijm alles er weer in.
.............................
Overweeg om een plaksetje van Lezyne (Smart Kit 2,95 Euro) of Parktool (Super Patch kit 2,54 Euro) aan te schaffen.
Gewoon bandje een beetje opruwen, plakken en klaar. Hoef je niet te wachten op opdrogende lijm en het is veel minder kliederen.

Ik heb ook altijd een stukje buitenband (de hieldraden zijn er afgesneden) van een 12-tal cm mee om voor een eventuele lagere scheur in de buitenband te steken, want dat kan je niet verhelpen met enkel een nieuwe binnenband.
Afbeelding
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Claris_Kees
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 mei 2017 16:01

Claris_Kees 14 jan 2019 12:06

Philippos schreef: 10 jan 2019 11:18 Hier ook een beetje hetzelfde. Maar ik kan ook niet echt eten direct na het wakker worden, ik krijg er geen vast voedsel in. Ik drink water en wat vruchtensap vóór vertrek en neem een smoothie mee. Deze drink ik dan op zodra ik op werk ben (dat doe ik ook als ik niet op de fiets ga).
Mijn smoothie is een banaan, aardbeien of frambozen, drie lepels brinta en melk. Wat gebruik jij als ik vragen mag?
750ml:
(soja)melk
schep melkeiwit (=caseine én wei)
schep brinta 50/50 gemengd met fijne haver
eetlepel oploskoffie
theelepel cacao
snufje zout

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2019 12:34

Ben ik de enige die zich afvraagt of het niet beter is dat TS een beetje serieuzer met zijn lichaam omgaat? Als je na een week al een serieus?? knieprobleem hebt. Opbouwen is ook een onderdeel van fietsen.
Ik denk trouwens dat voor 2x27km de voeding nog helemaal geen probleem is. Het buikje moest er toch eerst af?

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 14 jan 2019 13:20

blurg schreef: 10 jan 2019 22:42 Hoi!

@bdw
Ja ik wil het wel elke dag doen. Moet toch kunnen, ben 42 lentes jong :-)
Leek me ook, beginnen in de winter: cool.


Ik heb een binnenband in de tas, onderweg heb je hem nodig, niet op kantoor toch? :)
backup verlichting, dacht ik vanmiddag ook aan. Je zal hem maar net vergeten zijn te laden, laten vallen oid. In elk geval een noodlampje.
Goed bezig in ieder geval! Tjah, meestal rijd je maar één keer lek, maar ik heb al één keer het "geluk" gehad van twee keer plat te rijden onderweg en de laatste was met een dikke snee in de buitenband. Zit hier op het werk niet echt dichtbij een fietsspeciaalzaak dus is het wel handig om een nieuwe buitenband op het werk te liggen hebben. Beter dan met die snee naar huis rijden en hopen op het beste :D

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 jan 2019 14:32

Jans schreef: 14 jan 2019 12:34 Ben ik de enige die zich afvraagt of het niet beter is dat TS een beetje serieuzer met zijn lichaam omgaat? Als je na een week al een serieus?? knieprobleem hebt. Opbouwen is ook een onderdeel van fietsen.
Ik denk trouwens dat voor 2x27km de voeding nog helemaal geen probleem is. Het buikje moest er toch eerst af?
Niet serieus?
Daarom het eerste deel deze week niet op de fiets, zoals ik al schreef.
Knie issue is niet serieus, t moet even bijkomen, dat doe ik dus deze week.
Ik heb trouwens het idee dat mijn linkerschoen niet goed op t pedaal zit, zo op t oog zit t iets scheef.
Dat zou ook kunnen verklaren waarom de knie pijn doet.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jan 2019 14:37

@blurg, ik bedoelde met dat vraagteken dat ik niet weet hoe serieus die knie is. Kan gevalletje zijn beetje te veel gedaan hebben, tot nu al een flink probleem.
Maar denk je nu zelf dat 300 km in je eerste fietsenweek echt slim is? Rustiger opbouwen lijkt toch slimmer. En ik begrijp ook dat het zo hard mogelijk moet, lijkt me ook niet fijn voor een (voor fietsen) ongetraind lichaam.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 14 jan 2019 14:59

Om het vol te kunnen houden is het inderdaad verstandig om niet te hard van stapel te lopen. DDX houdt het bijvoorbeeld vol om elke dag te fietsen door niet elke dag voluit te fietsen. Je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen. Dat kan prima actief herstel zijn. Dus gewoon wat rustiger naar het werk fietsen.
Wat betreft de knie. Let je er op dat je niet te zwaar trapt. Dat is namelijk een klassieke beginnersfout.

Voor de rest, mooi om jouw dagelijkse woon-werk beslommeringen te lezen. Ga zo door!
Mijn Strava

Plaats reactie