Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 sep 2021 15:18

Je fiets is zeker niet de oorzaak dat je nu minder fietst :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 05 jan 2024 10:54

ooooi!

Ik ben nog steeds verknocht aan t fietsen. Helaas geen leuke content voor die leuke blog artikels zoals voorheen. Afgelopen jaar 5700km gefietst, een stuk minder dan die 10000km het eerste jaar, maar lastig te vergelijken , want bijna alles was op de MTB gefietst dat jaar. Dat is ook wel wat ik kan melden, ik heb meer een shift gemaakt naar het mountainbiken, en daar ben ik nu ook heel erg goed in geworden. Ik heb een jaar lang de bochten techniek geoefend, eerst de algehele basis en daarna fine tunen met variaties. Dit proberen, dat proberen. En dat allemaal op dezelfde MTB. Ik heb er nog een MTB bij gekocht zelfs, voor het heftigere werk, downhill, stenen enzo.

Toch is het wielrennen ook gebleven, met regelmaat doe ik dat, vooral om te trainen. Echter als ik er 2 uur op zit, ben ik het wel zat, ik merk dan dat ik het meer doe voor de kilometers, dan voor het plezier. Met MTB is dat niet zo, dan kan ik 4 a 5 uur bezig zijn en dan nog heb ik wel zin! De variatie spreekt mij erg aan, veel in de natuurl, bochten werk, klimmen, mooie natuur, en vaak zit je midden in het bos. En vooral de spanning van het zo hard mogelijk naar beneden en door de bochten rijden, echt geweldig!

Voornemen dit jaar is ook om nog meer te gaan fietsen. Ook met mijn dochters is het leuk, die kunnen nu wel een beetje mountainbiken al, dus hoop dat als er ooit weer mooier weer komt, leuke tochten te maken. Ik ben al een BRM tochtje aan het kiezen, goede training voor weer een langere tijd inspanning te leveren (als in meer dan 5 uur).

De Spark is nog altijd mijn lieveling, een fully van 9,5kg en nu met dropper, is het voor mij de ultieme bike om te racen over de trails. De stumpjumper is vooral de bom bij heftigere trails in het buitenland. Hij was ook mee naar Noorwegen dit jaar.
Bijlagen
IMG_4020.jpg
IMG_1028 3.jpg
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Plaats reactie