Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 05 mar 2019 09:21

Had ik ook maar een lekkere douche op m’n kantoor....... Dan zou ik ook elke dag op de fiets naar het werk gaan. Mazzelpi....
Braun Beauty SL Dedacciai

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 05 mar 2019 09:44

Blijven schrijven Blurg. Altijd leuk om je verhalen hier te lezen. :like:

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 05 mar 2019 10:37

Yizu schreef: 05 mar 2019 09:21 Had ik ook maar een lekkere douche op m’n kantoor....... Dan zou ik ook elke dag op de fiets naar het werk gaan. Mazzelpi....
Geen fitness in de buurt waar je de douches even kan gebruiken? Douchen op voorhand voor je vertrekt en op het werk even opfrissen in de toiletten?

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 05 mar 2019 11:11

Ik heb niet eens altijd zin om de douche te gebruiken, meestal fris ik me gewoon even op aan de wastafel, in de ochtend ga ik toch niet zo snel. Laatst heb ik de douche nog afgestaan aan een collega die iets na mij aankwam, ik heb me toen gewoon even opgefrist en omgekleed op het invalide toilet.

hayes

hayes 05 mar 2019 16:11

Idem. Meestal heb ik wat washandjes liggen. Maar als ik niet gezweet heb als een rund is het soms ook gewoon met de deo-roller.
Vers zweet stinkt sowieso niet. Het is oud, in kleren gedrongen zweet dat echt kan stinken.

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 05 mar 2019 17:39

Ieder z'n ding maar ik ga indien ik heb gesport absoluut niet de deur uit zonder dat ik heb gedoucht. Je kan me veel vertellen maar als jij hebt gezweet ruikt je dat gewoon. Vers zweet ruikt ook gewoon. Je zal het zelf wellicht niet ruiken maar je collega's waarschijnlijk wel.

Het feit dat ik deze hele dag met clienten op pad ben doet mij besluiten om niet op de fiets te gaan indien ik geen mogelijkheid heb om te douchen. We zijn op zoek naar een nieuwe locatie dus wellicht in de toekomst kan ik vaker op de fiets naar de zaak.
Braun Beauty SL Dedacciai

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 06 mar 2019 09:33

Okay, dan gaan we lekker door.

Ik weet dat niet iedereen reageert natuurlijk, en dat hoeft ook niet. Echter, het was voorheen veel actiever.

Ik snap het, het nieuwe is er van af natuurlijk. De frequentie om te posten wordt inderdaad ook minder, ik bekijk het nu een beetje per week.

Dus.... Deze week!

De routine zit er nu goed in, ik heb nog last van mijn knieen maar het lijkt minder te worden.
Echt voluit gaan is nog niet goed.

Ik heb vorige week de ketting en achter cassette laten vervangen. Tevens de DI2 laten upgraden en een servicebeurt.
Het draaien van de ketting voelde namelijk na het reinigen en invetten wat 'korrelig'.

Er is al een seizoen mee gefietst en mijn kilometers erbij, toen iets van 1250, betekende dus dat het versleten was. Ook blijken de lagers of de bus waar de cassette op zit kapot. De fiets kraakt.
Ik hoorde het vooral als ik een brug op fietste, en afwisselend tijdens de rit.
Om het exact te bepalen moet het wiel eruit, dus dat stel ik eventjes uit. Ben dan de fiets zo een week kwijt namelijk.


Het weekend ben ik met Flepper en een andere vriend naar Bikemotion geweest. Tijd om even fietsen te kijken en over fietsen te lullen.
Ik heb daar nog even een gravelracer getest van Canyon, dat was echt een heerlijke fiets.
Er was veel te zien, veel E-bikes wel, en van de grote merken niet eens altijd veel modellen.
Ik vond het wel een leuke beurs, er is ontzaggelijk veel te zien.


Deze week, maandag ochtend, een nare rit met een bak wind, was wel even zwaar.
Op weg naar de dijk, met de wind aardig tegen, zakte de snelheid onder de 20, dit probeer ik altijd te voorkomen, dat ziet er zo triest uit. Dus eventjes wat kracht erbij, zodat het getal in elk geval begint met een 2 :-)

Maarrrr, dat was nog niets.
Op de dijk was het echt STORM.
Ik werd een keer door de wind geheel op zij geveegd en belandde bijna in de berm. Dat was echt een enorme rukwind.
Ik kan niet teveel kracht zetten vanwege mijn knie, maar op een gegeven moment zakte de snelheid tot 11km/h.
Wat een afgang!
Zit je dan op je racefiets :)
Die 19km/h van voorheen was nu compleet niet te doen (voor mij dan).

De dijk bij Almere was wel het allerergst, daarna werd het minder. De totale rit duurde ineens 1 uur en 40 minuten. Ik had een hele reis achter de rug, met ijskoude handen vanwege de hoeveelheid regen.

Ik was zeiknat geworden, en de kleren waren maar nipt droog voor de terugweg.

Morgen ga ik eens kijken voor een ander stuur en een opzet stuur, en dat laat ik dan meteen allemaal goedzeten omdat ik meteen een bikefit ga doen! Daar heb ik ERG veel zin in! Het lijkt me heel leuk om dit allemaal eens heel goed door te nemen.
Het opzet stuur lijkt mij wel heerlijk, want ik lig heel erg voorover, nu vaak met de armen over het aero stuur, maar de fiets is dan wel wat instabiel als je heel hard rijdt omdat je handen niets vast kunnen houden.

Deze week heb ik ook mijn cadans meter geinstalleerd. Dat had ik nog niet gedaan, dus nu kan ik ook de rpms in de gaten houden, naast de bpms :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 mar 2019 11:06

Bij extreme tegenwind hoef je je nooit te schamen als de snelheid compleet wegvalt. Rekent niemand je op af ;-)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 06 mar 2019 12:25

Inderdaad, ik vind het al knap dat je uberhaupt niet voor de auto gekozen heb.

hayes

hayes 06 mar 2019 20:51

Yizu schreef: 05 mar 2019 17:39 Ieder z'n ding maar ik ga indien ik heb gesport absoluut niet de deur uit zonder dat ik heb gedoucht. Je kan me veel vertellen maar als jij hebt gezweet ruikt je dat gewoon. Vers zweet ruikt ook gewoon. Je zal het zelf wellicht niet ruiken maar je collega's waarschijnlijk wel.

Het feit dat ik deze hele dag met clienten op pad ben doet mij besluiten om niet op de fiets te gaan indien ik geen mogelijkheid heb om te douchen. We zijn op zoek naar een nieuwe locatie dus wellicht in de toekomst kan ik vaker op de fiets naar de zaak.
Je mag komen sniffelen hoor. Mijn collega's weten heel goed dat ze het mogen zeggen.
Als je je goed afdroogt, ruik je echt niet. Ik doe het al jaren zo.

Sowieso rij ik 's morgens wat rustiger. Naar huis gaat het wat sneller. Thuis douch ik wel ;)

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 07 mar 2019 11:01

hayes schreef: 06 mar 2019 20:51
Je mag komen sniffelen hoor. Mijn collega's weten heel goed dat ze het mogen zeggen.
Als je je goed afdroogt, ruik je echt niet. Ik doe het al jaren zo.

Sowieso rij ik 's morgens wat rustiger. Naar huis gaat het wat sneller. Thuis douch ik wel ;)
Idem.
Ik fiets ‘s ochtends rustiger, want ik was het douchen en de tijd die dat kost, zat.
Na de rit kom ik hoogstens klam aan en gebruik dan alleen wat deo. Niemand die mij zal ruiken (en nee, ik heb geen wolk deostank om me heen ;) ).

Het zal vast van persoon tot persoon verschillen.

Na de terugrit MOET ik douchen, want dan ben ik wel doorweekt van het zweet.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 07 mar 2019 11:07

Hee, openen jullie eens lekker een zweet topic dan joh!

Beetje mijn topic kapen.

:lol:
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Plaats reactie