Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 02 mar 2019 13:16

Hoi Blurg,

ik heb nog geen enkele keer gereageerd, hoewel ik wel al je wederwaardigheden gelezen heb. Leuk is het om te zien hoe je, zeker in het begin, alles nieuw voor je is en al doende wijzer word. Nieuwe ontdekkingen zullen mettertijd minder worden en is het voor jezelf misschien ook leuk om te schrijven als je weer eens een nieuwe ervaring op doet (op fietsgebied, dan).

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 mar 2019 13:45

Gewoon blijven schrijven hoor!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 mar 2019 16:12

blurg schreef: 02 mar 2019 09:31 Even een vraagje, er zijn weinig reacties meer op de blogs.
Moet ik er nog mee doorgaan, of lezen mensen het nog met plezier maar reageren verder niet (hoeft ook niet hoor :) )

Het kost me namelijk wel wat tijd, dus vind het wel fijn om te weten.
Ik lees je posts nog wel elke keer met veel plezier.
Maar ik ga niet elke keer replyen hoe fantastisch ik het wel niet vind. 😂🤣
I know myself like no one else
Nothing to defend

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 02 mar 2019 16:54

Ik lees ze ook met doorgaans veel plezier (de 'grap' dat je zou stoppen kon ik wat minder waarderen alleen). Dus gewoon doorgaan. Ik zag op Strava ook dat je je ketting en cassette al had vervangen? Dan gaat daar toch wat mis me dunkt, want dat is na krap 1100 km wel erg vroeg. Een ketting moet met een beetje normaal onderhoud (schoonmaken) ook in de winter zeker 4000 km meegaan, een cassette nog veel langer.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 02 mar 2019 18:51

Met het laatste ben ik het eens. Cassette pak in na 7000 tot 8000 km soms bij mooie droge periodes qua weer 9000 km. Ketting meestal tussen de 3000 en 4000 km

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 02 mar 2019 18:51

Zn fiets was niet nieuw toen hij hem kocht.

Ene lekker blijven schrijven. Het leest lekker weg. Zo schrijven kan ik niet.

Goed bezig.

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 02 mar 2019 19:18

Het is zeker leuk om dit soort verhalen te lezen. Ik Tot zo'n 4/5 jaar terug zat mijn werk op 7 km afstand. Ondanks dat had ik daar de eerste jaren een auto van de zaak (moest ook wel naar klanten). In dei periode werd het mij 'verboden' om op de fiets te komen(!), toen ik dat te regelmatig deed.
Vanaf het moment dat de auto van de zaak eruit ging als 'auto van de zaak' ben ik wel gaan fietsen maar de afstand was het natuurlijk niet. Niet lang nadat de auto eruit ging, moest ook ik het bedrijf verlaten en kwam in Den Bosch te werken (23km fietsafstand). Dat was voor mij een reden om wat vaker de racer te pakken dan de auto. De gewone fiets kwam er niet meer aan te pas. Ik heb daar een jaar gewerkt en werk nu in Hapert ook zo'n 22km van mijn woonadres. Ik fiets nu als het kan elke dag. En bijna altijd meer dan die 22 km. Van la mijn it-collegas ben ik bijna de enige die de fiets pakt, hoewel bijna iedereen dichterbij woont. En ik heb geen collega die ouder is dan ik ben.

Maar wat doen jouw verhalen met mij, Blurgh? je hebt je titel van de blog veranderd van 27 naar 32 km. Ik merk dat ik ook steeds vaker net weer wat meer kms pak dan nodig is. Vooral 'sochtends als ik zie dat ik voldoende tijd daarvoor heb.

Vorig jaar 12k afgelegd. Toen duurde het tot de zomer dat ik op 1k per maand zat, nu zit ik daar al boven. Vooral door de afgelopen (korte) maand.
Een tweede gevolg is wel geweest, dat ik zelf ook vaker wat van me laat horen in de diverse topics.
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 02 mar 2019 21:44

Ook geen zin om elke keer te reageren, maar lees je blogs elke keer met plezier!

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 02 mar 2019 22:52

blurg schreef: 02 mar 2019 09:31 Moet ik er nog mee doorgaan, of lezen mensen het nog met plezier maar reageren verder niet (hoeft ook niet hoor :) )
Er mee door gaan aub. Ik fiets ook elke dag woon/werk, en lees met veel plezier uw blog. :like:

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 02 mar 2019 22:58

Ronschr schreef: 02 mar 2019 10:02 Hallo Blurgh,

Ook mensen die niet (of hoogst zelden) reageren lezen je stukjes. Niet iedere dag, maar ik check wel regelmatig hoe het gaat met je fietstochten.

Met bewondering en respect lees ik je ervaringen. Mijn ervaring is (ik ben inmiddels 49) dat woon-werkverkeer tot 20 km nog wel leuk is, maar daarboven wordt het voor mij te veel. Momenteel woon ik ook 32 km van mijn werk af, en als ik af en toe op de fiets ga merk ik dat de rit naar huis meteen na het werk net wat te veel van het goede is. Dat is blijkbaar heel persoonlijk, maar ik vind het serieus jammer dat ik het niet vol kan houden, omdat ik weet hoe heerlijk het is 'en route' te zijn.

In ieder geval, als je het leuk vind om af en toe wat te posten, doen! Zonder het te weten kun je een inspiratiebron voor anderen zijn
Ik woon 30 km enkele reis van het werk. Ben erg benieuwd waarom je het niet volhoud ....?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 04 mar 2019 22:58

beezer schreef: 02 mar 2019 22:58
Ronschr schreef: 02 mar 2019 10:02 Hallo Blurgh,

Ook mensen die niet (of hoogst zelden) reageren lezen je stukjes. Niet iedere dag, maar ik check wel regelmatig hoe het gaat met je fietstochten.

Met bewondering en respect lees ik je ervaringen. Mijn ervaring is (ik ben inmiddels 49) dat woon-werkverkeer tot 20 km nog wel leuk is, maar daarboven wordt het voor mij te veel. Momenteel woon ik ook 32 km van mijn werk af, en als ik af en toe op de fiets ga merk ik dat de rit naar huis meteen na het werk net wat te veel van het goede is. Dat is blijkbaar heel persoonlijk, maar ik vind het serieus jammer dat ik het niet vol kan houden, omdat ik weet hoe heerlijk het is 'en route' te zijn.

In ieder geval, als je het leuk vind om af en toe wat te posten, doen! Zonder het te weten kun je een inspiratiebron voor anderen zijn
Ik woon 30 km enkele reis van het werk. Ben erg benieuwd waarom je het niet volhoud ....?
Het kost te veel tijd en te veel energie. Na een dag werken is de bus ver leeg

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 05 mar 2019 08:45

Ronschr schreef: 04 mar 2019 22:58
beezer schreef: 02 mar 2019 22:58
Ronschr schreef: 02 mar 2019 10:02 Hallo Blurgh,

Ook mensen die niet (of hoogst zelden) reageren lezen je stukjes. Niet iedere dag, maar ik check wel regelmatig hoe het gaat met je fietstochten.

Met bewondering en respect lees ik je ervaringen. Mijn ervaring is (ik ben inmiddels 49) dat woon-werkverkeer tot 20 km nog wel leuk is, maar daarboven wordt het voor mij te veel. Momenteel woon ik ook 32 km van mijn werk af, en als ik af en toe op de fiets ga merk ik dat de rit naar huis meteen na het werk net wat te veel van het goede is. Dat is blijkbaar heel persoonlijk, maar ik vind het serieus jammer dat ik het niet vol kan houden, omdat ik weet hoe heerlijk het is 'en route' te zijn.

In ieder geval, als je het leuk vind om af en toe wat te posten, doen! Zonder het te weten kun je een inspiratiebron voor anderen zijn
Ik woon 30 km enkele reis van het werk. Ben erg benieuwd waarom je het niet volhoud ....?
Het kost te veel tijd en te veel energie. Na een dag werken is de bus ver leeg
Het verschilt natuurlijk per persoon wat vol te houden is en ook met het werk wat je doet, maar wat als je een a twee dagen fietst? Later kan je altijd uitbouwen. Ik woon nu op 27 km van mijn werk en voor mij is dat goed te doen, op de terugweg heb ik meestal nog voldoende over voor een omweg en dan wordt die rit meestal rond de 40km.

Maar ik ga altijd een dag met de trein of de auto. Die dag gebruik ik ook om de spullen die ik op het werk laat (kleding etc) om te wisselen. Vroeger woonde ik op 50km en toen ging ik maar een dag (heel soms 2) met de fiets.

@Blurg, ik volg dit verhaal ook nog steeds, dus je kan gewoon doortypen, voldoende publiek nog aan bovenstaande reacties te zien. ;) Maar je moet het natuurlijk alleen doen als je het zelf nog leuk vind.

Plaats reactie