Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 jan 2019 18:50

@Herrick:
Ook jij bedankt voor de complimenten, leuk! :)

Ja klopt, echter, dat zit bij mij wel goed. Ik trap niet te zwaar, ik pas dat veel aan, liever iets meer omwentelingen dan meer kracht zetten, is een beetje het idee.



Dag 6,7 en 8: Op de plaats rust.

Zondag, maandag en morgen, dinsdag, even rust. Geen gefiets.
Echt even mijn lichaam wat rust gunnen. Ik ben van plan woensdag weer op de fiets te stappen.
Ik zou dan nog niet in NL zijn, maar dat is verandert.

Inderdaad, ga ik nu ook wat rustigere ritten in plannen, zoals hierboven ook beschreven. Zoals Herrick al zo mooi zei, actief herstel.
Ik heb dat vorige week trouwens ook gedaan,
Naja, geprobeerd.
Resultaat was rustig beginnen en dan toch weer full throttle eindigen.
Die discipline moet ik nog vinden ergens.

Dus ja, maar goed, niet fietsen dus. Help! Sapperloot! Wat nu?

Als je dan even niet kan fietsen, dan kan je wel over het fietsen nadenken.
Dat mag dan weer wel.

Het koud-weer kleding probleem.
Het wordt wat kouder en ik merkte in de late zaterdag avond met de rit naar huis dat de klepel een maatje of 4 kleiner werd,
En dan mijn benen, en vooral knieen, die de snijdende kou voelden.
Ik had ook de hele dag in de natte zooi doorgelopen, dat was ook niet zo handig. Dan raak je tot aan het bot toe verkleumd. Dat kon even niet anders, vanwege het in het honderd lopen van de planning door de lekke band.

Hoe dan ook, het leek me handig om nog een optionele laag over de wielrenbroek heen te doen om klaar te zijn voor sub zero temperatures.
Dus op naar de Decathlon vandaag. De verkoper van vorige keer herkende me al.
"Hee, hoe is het gegaan?"
"Ja goed!" Vol trots vertelde ik over de avonturen en het plezier wat ik de vorige week had.

Maar dan blijkt: wielerbroeken zonder zeem hebben ze niet.
Dus de vriendelijke verkoper wees me naar de hardloop afdeling, hij toonde enkele hardlopers broeken, die voor de koudere dagen waren. Prima idee!
Kijken of dat lekker is, wanneer het kouder wordt. Kan mooi over de fietsbroek heen.


En nu maar weer wachten op de woensdag. Want morgen mag ik nog niet fietsen van mijzelf.

Mogelijke activiteiten zijn dan:
- Fiets wassen
- Garmin manual lezen
- Ketting reinigen en smeren
- Dromen over dat ik toch ga fietsen
- Foto's maken van de fiets
- Rondstruinen in de fietsenstalling op het werk
- Doen alsof ik fiets
- Flepper lastig vallen met gepraat over fietsen.


Tot gauw weer,
Blurg.
Laatst gewijzigd door blurg op 16 jan 2019 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

hayes

hayes 14 jan 2019 19:17

Ik heb het ook wel nog gedaan, een loopbroekje over de fietsbroek. Maar dat zit mij nooit echt goed. Volgens mij is het bovenstuk niet hoog genoeg, waardoor het altijd halfweg m'n achterste hangt.

Als ik geen zin heb om m'n winterbroek (heb er maar 1) aan te doen, durf ik soms een heel zachte doek in m'n broek steken :mrgreen: Zodat het zaakje toch een extra laagje bescherming heeft... Een heel simpel dun doekje dat ik ooit als een soort bandana gebruikte.

Maar zelden is het nodig. Ik draag eigenlijk altijd zomerbroeken met beenstukken. Pas als het onder 5°c zakt, wordt dat wat koud. Zeker op lange ritten.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 14 jan 2019 19:47

blurg schreef: 14 jan 2019 18:50 ...
Dus op naar de Decathlon vandaag.

Maar dan blijkt: wielerbroeken zonder zeem hebben ze niet.
Dus de vriendelijke verkoper wees me naar de hardloop afdeling, hij toonde enkele hardlopers broeken, die voor de koudere dagen waren. Prima idee!
...
Typisch een advies van een Decathlon 'verkoper' die geen idee heeft waar 'ie 't over heeft.

Bij hardloopzaken vindt je hardloopbroeken en geen fietsbroeken (broeken met 'bretels'). Zo'n broek is onbruikbaar omdat die, doordat je steeds gebogen zit, gemakkelijk opkrult en aan de achterkant niet lang genoeg is.
Wat jij zoekt is een 'collant', een lange fietsbroek zonder zeem. Die zijn in zomer- en in winteruitvoeringen (dik, fleece gevoerd) te krijgen. Bij een beetje fatsoenlijke fietswinkel kun je die kopen. Op het internet worden ze ook voldoende aangeboden.

Zoals ik in een ander topic al eens schreef: korte broeken zonder zeem zijn niet te krijgen (althans, ik heb ze nog niet gevonden). Ik heb er wel is waar een maar dat komt omdat ik een keer een hoek van 90 graden maakte bij 30km per uur … en dat blijkt niet te kunnen. Sindsdien heb ik een korte broek zonder zeem :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 14 jan 2019 22:00

Dat je klepel 4 maten krimpt is iets waar je geen zorgen om hoeft te maken. Dit is een normaal verschijnsel bij koud weer. Een extra broek houd dit verschijnsel niet tegen. Je lichaam pompt vanzelf het meeste bloed naar organen omdat die om de meeste zuurstof en warmte nodig hebben.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 jan 2019 23:18

Lees dan voor organen : spieren.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
De Windmolen
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 dec 2015 19:19

Gebruikersavatar De Windmolen 15 jan 2019 02:47

Als het echt koud wordt doe ik altijd beenstukken onder mijn lange broek. Maar dan moet het ook echt onder de 0 graden zijn. Beenstukken is zo wie zo een goede investering (en zo duur zijn ze niet) voor in het voor / na jaar. S 'morgens in korte broek met beenstukken en s 'middags in korte broek naar huis.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 15 jan 2019 13:45

Traplopen gaat momenteel ook niet echt, beetje hinkend omhoog.
Dus ff pas op de plaats.

Wel een lekke band gehad, zie een aantal posts terug, lekke band in de regen :)
Nu wat sterkere banden erop gezet.

Rijd jij dagelijks een mooi traject? Als jij in die bui zat van vanochtend, ja, er kwam een boel naar beneden zetten! Respect! Dan was je wel doorweekt denk ik.
Ik heb een stukje gemist, omdat ik niet altijd tijd heb om het hele forum door te spitten, maar vind het wel "leuk" genoeg om even te kijken hoe het je vergaat. Vervelend dat je een blessure hebt, uiteraard wel een leermoment. Rustiger aan weer oppakken....

Een sterkere band (karkas) kan veel ergernissen besparen. Ik rij met een GP4season, die bevallen goed. Ik wissel ze ook om de 6k uit, ongeacht de zichtbare slijtage, gewoon omdat het kan.

Ik probeer 3/4x per week te gaan woonwerk fietsen. Als het weer niet te erg tegenzit, doe ik dat 2/3 x op de racefiets en 1/2 x op de ebike. Maar er zijn helaas ook weken waarin ik niet de tijd heb om 3 x om te kleden op een dag en 2 x te douchen, dus dan wordt het 4 x ebike. De route is mooi, (zuid Limburg, je zult er wel wonen). Maar helaas betekend dat wel zweten/douchen.
Ga ik op de ebike dan leg ik retour 24km af. Ga ik op de racefiets, dan pas ik de route aan met een minimale afstand van 30km retour, tot een max van 100km in de zomermaanden. Maar dan is het eigenlijk ook geen woon werk meer :-)....

Veel succes en ik zal af en toe je verrichtingen hier proberen te volgen! Vandaag is het droog, dus ik heb goede zin, ondanks dat het een ebike dag is. :winkthumb:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jan 2019 14:15

herrick schreef: 14 jan 2019 14:59 Om het vol te kunnen houden is het inderdaad verstandig om niet te hard van stapel te lopen. DDX houdt het bijvoorbeeld vol om elke dag te fietsen door niet elke dag voluit te fietsen.
Klopt, erg belangrijk om niet elke dag voluit te gaan.
Soms gewoon lekker rustig (en dan hebben andere alsnog moeite om in mijn wiel te zitten ;)) andere dag wat hoger tempo.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 15 jan 2019 15:11

result-3.png
result-3.png (215.15 KiB) 863 keer bekeken
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 jan 2019 15:17

LOL :D
Wanneer komt de musical? :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 jan 2019 18:43

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 16 jan 2019 09:08

Dag 9: Regen, harde wind, fietsen met dat kind!

...zong Boudewijn de Groot.
Kind thuis gelaten vandaag, maar de rest klopt wel.
28km harde wind tegen, onlosmakelijk verbonden met de regen deze ochtend vroeg, om half 7.

Ik heb vandaag rustig aan gefietst, dat leek mij heel verstandig.


Vandaag met name gelet op de hartslag, geprobeerd deze laag te houden, alhoewel dat soms wel lastig is als je nog een beetje vooruit wil komen met al die wind in je bakkes.


De kniepijn, is denk ik ook wel verklaard. De schoenplaatjes eens even bekeken bij de linkerschoen,
het viel mij tijdens het fietsen namelijk op dat die linkerschoen iets onder een hoek stond met de lijn van de fiets.
Dat bleek ook zo te zijn. De plaatjes zaten scheef!
u9trwt.jpg
Gister weer even goed gezet en getest. Het lijkt wel goed te zitten nu.
Wederom een beginnersfout! DOM! Dus na een week beulen, dan ga je dat wel voelen ja!


Gisteren avond heb ik de voorband nog even gewisseld en nu heb ik deze extreme weather Vredestein "Fortezza Senso" banden.
De marketing afdeling van Vredestein dacht, laten we het een italiaanse naam geven, dat klinkt dan lekker profi.
20190115_224715.jpg
Nu is alles zwart.

Verder weer even de ketting gereinigd, alles gesmeerd en bandjes opgepompt. En weer even een stukje gefietst, maar dan ruhig. Hondjes even mee.
Erg leuk, die Garmin radar detecteert de hond ook, als die achter mij loopt, hij begint te piepen en de stip verschijnt op de Garmin computer dat er iets nadert :-)
20190115_203606.jpg
Verder zit de routine er al aardig in. Ik ben nu vanaf opstaan binnen een half uur weg.
Dat moet nog korter kunnen, ik denk dat daar nog wat winst te halen valt.
Soms moet ik alsnog even naar boven lopen. Sleutel, of lampje uit de lader halen.

De eerste dag was het echt erg. Toen was ik na een uur nog niet weg.
Waar zijn mijn schoenen!? Hoe kan het dat hier de rechter ligt, en de linker is weg.
Zoe! Onze hond Zoe heeft de gewoonte een schoen mee te nemen naar haar hok buiten.

Oh ja, de verlichting, dat ligt boven, maar ik heb net alles aan en om.
Oh, kleding moet weer uit, eerst dat thermoshirt nog aan.

Heb ik mijn portomonnee bij me? Tas af doen, dan alles eruit halen, en ligt vervolgens verspreid op de grond om te zien dat ie er inderdaad in zit.
Alles weer inpakken.

Handschoenen aan, hoofdkap om, helm op, verlichting vastklikken.

Mooi, even overschoenen aan en weg.
Nee, dan moeten eerst de fiets schoenen uit natuurlijk. Zucht.
Vriendin lachen. "Ga je nog werken vandaag?"

Dan alles weer klaar en op en aan.
Uitgezwaaid door mijn vriendin, opende ik het hek.
"Hoe zet je hem daar eigenlijk neer, staat ie daar veilig"?
Oh ja.
Weer naar binnen. Slot zoeken.
Dan: sleutel zoeken.

Klaar om te gaan.

"Nou ga maar gauw! zei ze. Wat is dit eigenlijk?" Ze hield de hartslagmeter omhoog...
"Dat moet om je middel onder je shirt." zeg ik half huilend.

......
schoorvoetend loop ik weer naar binnen.

Moe maar voldaan kon ik na een uur vertrekken.
Laatst gewijzigd door blurg op 16 jan 2019 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Plaats reactie