Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 09 feb 2019 18:02

Vanmiddag rondje Best Eindhoven Veldhoven Best gefietst. Slecht 1 andere fietser heel even gezien. Haalde me in maar stopt na 500 m alweer, weet niet waarom.
Beetje regen, veel wind
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 09 feb 2019 18:36

Vanmiddag even tussen de buien door gefietst op mijn gravel racer .
Rondje swalmen beesel tegelen kaldenkerken reuver swalmen.
Goed voor 45 km.
Wat was ik blij met mijn gabba laatste 10 minuten flinke regen.
Was heerlijk uitwaaien een verademing na veel zwiften.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 feb 2019 18:37

Gezien voorspellingen voor morgen, vandaag maar lekker van genomen omdat mijn vaste "fietsvrijdag" de mist in ging.
Had heel optimistisch mijn EVO van de Elite trainer afgehaald met idee om daar misschien mee op pad te gaan en ook even te kijken of alles ok was ivm Tenerife vanaf 15 februari. Maar bak wind icm 60mm velgen geen zin in, dus de crosser gepakt voor lekker stuk "gravelen" richting Hilversum. Kom na paar km uit op gele bordjes op "mijn route" en die maar gevolgd.
90% feitelijk mijn standaard rondje, maar ook paar stukjes die ik niet kende (rond Huizen).
Na iets meer dan 3 uurtjes weer terug bij Soest en maar de kant van Zeist / Austerlitz opgegaan voor nog zo'n dikke 2 uur.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk na 5:30u trappen stond er toch 137,5 km op de teller (https://www.strava.com/activities/2134226075) en dik tevreden mee.
Qua temperatuur prima te doen, alleen die wind was echt hevig (woon ik niet eens aan de kust). Was ook blij met mijn voorzichtige keuze.
Zondag zal het wel stukje "Zwiften" worden en misschien vd week nog wat "spijbelen" vanaf mijn werk en anders even geduld tot volgend weekend en dan kort/kort?. :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 feb 2019 19:14

Vandaag de BRM200 vanuit Zwolle over de Veluwe gedaan.
Wat een bak wind stond er, dat was hard werken.
Lekker met Anco en Marco rondgedraaid en met 33 gemiddeld rondje gedaan.
Ik was op de gravelbike dus extra weerstand en op sommige stukken versnellingen te kort, gelukkig nergens echt lang wind mee :lol:

IJseldijk was wel erg spannend, wind kwam vol van de zijkant.
En auto's hielden totaal geen rekening met je.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dat het afzien was, tot 2e controle :
Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2134601202

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 feb 2019 10:33

@fredmtb-sport: denk dat ik jouw pad kruistte afgelopen zaterdag bij t Turfpad in soest. Was rond 11:40 en ik reed op de atb (zwarte cannondale caad 5 26" wielen) richting atb parcours H/L Vuursche. Je reed met geel/zwart tenue van Rijwielpaleis bilthoven. Toch wel toevallig.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 feb 2019 18:25

Vandaag eindelijk weer eens een 'mooie' dag om 75 km te fietsen, geen slagregens, geen harde wind maar een zonnetje.!

https://www.strava.com/activities/2138922514
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 12 feb 2019 22:56

Gisteren dus maar door alle toestanden geen tijd meer gehad om daat iets over te melden.
Gewoon werk woon verkeer, maar bij vertrek stond om te beginnen mijn achterband leeg. Binnenband er uit gehaald, maar kon zo gauw geen lek vinden. Dan maar de (naar mijn idee no nieuwe) reserveband erin en achterwiel weer geplaats. Band opgepomt en fietsen maar. Na enkele kilometers band toch weer zacht. Ik had wel de buitenband gecontroleerd!
Dus weer opgepompt. (zo,n meeneempompje is toch al niet zo'n succes..) en weer verder. Ik voelde echter al vrij gauw weer nattigheid of wel luchtlediheid. Weer afgestapt en opgepompt, maar na een paar honderd meter al weer hetzelfde.
Mijn vrouw opgebeld. Kom me maar halen. Met veel moeite uitgelegd waar ik ergens in het brabantse land liep. En nog een heel eind gelopen had met toenemende twijfel. Vind ze me wel? Opeens de telefoon. Ja mijn vrouw aan de lijn. Ik sta daar en daar en ik weet het niet meer. Ok , zoek ik voor je uit en bel je zo terug.
Google maps geraadpleegd, en geprobeerd een duidelijk verhaal te bedenken, valt mijn telefoon uit: batterij leeg!
Oeps, hoe kom ik hieruit. Er zaten nog best wel wat kilometers tussen ons beiden. Ik kon haar niet bereiken, zij mij niet. Dit wordt een kwelling voor ons beiden, voor haar het meest. Ik wist waar ik aan toe was, zij niet en alleen maar wachten.
Nog geen 5 minuten later stopt er een auto en vraagt wat het probleem was. En zo zag ik mijn vrouw na 10 minuten in haar auto zitten. He he!!!
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 13 feb 2019 10:04

whatsapp locatie delen, al ging je batterij daar misschien nog sneller van leeg ;)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 13 feb 2019 12:31

hoe zouden die dingen x jaar geleden zijn gegaan... onvoorstelbaar... onverantwoord ook... ;-)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 feb 2019 13:37

kxlight schreef: 13 feb 2019 12:31 hoe zouden die dingen x jaar geleden zijn gegaan... onvoorstelbaar... onverantwoord ook... ;-)
Tja, toen hadden wij alleen nog maar een bakelieten kiesschijf telefoon met een snoer eraan. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 feb 2019 14:56

kxlight schreef: 13 feb 2019 12:31 hoe zouden die dingen x jaar geleden zijn gegaan... onvoorstelbaar... onverantwoord ook... ;-)
Toen ik X jaar geleden (ergens einde 1970's) ook eens meerdere lekke banden had en ook de geleende binnenband leegliep ben ik gewoon de laatste 15 km met de lekke band naar huis gereden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 13 feb 2019 19:08

@Keesz
Dat lijkt me nou ook niet echt een lolletje en ook niet fijn voor je buitenband en velgen
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Plaats reactie