Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 15 sep 2019 14:08

Ziet er prachtig uit daar in Japan!
🚴🏻Strava

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 15 sep 2019 15:00

Prachtig fietsland Japan. Heb nog stukje langs Mt. Fuji mogen fietsen vorig jaar.
Ze fietsen daar best veel (zie ook strava heat maps) en het verkeer is een verademing ondanks de drukte op sommige plekken. Zoveel beleefdheid als daar maak je niet veel meer mee. Fijne dagen daar en succes met links rijden ;)
older Budweiser

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 sep 2019 11:08

Er was mooi weer voorspeld afgelopen weekend, dus stuurtas ingepakt en op de fiets gestapt.
Langs de kust richting Noord Frankrijk.
In Maubeuge na 364km fietsen, overnacht in een Ibis hotel.
Dag 2 door de Ardennen richting Limburg, in de Ardennen best lastig om water te vinden.
Zeker als je niet door de grotere plaatsen fietst.
Eigenlijk wilde ik er een 3 daagse tocht van maken, maar de voorspellingen van maandag waren erg slecht.
Flinke regenwolk als ik de 24 uurs voorspelling keek en buienradar had het over 7mm regen over de dag.
Beetje regen is niet erg, maar ik had weinig zin om hele dag in de regen te fietsen. (ook niet echt helemaal op voorbereid kwa kleding)
Dus besloten om na 250km in Sittard maar de trein naar huis te nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2708850818
https://www.strava.com/activities/2711555476

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 16 sep 2019 16:20

Van het weekend lekker gecrosst op de Lage Vuursche.

Het was perfect weer en de trail was ook in zeer goede conditie. Helaas was er wel een stukje afgezet in verband met onderhoud. Begrijpelijk natuurlijk.

https://www.strava.com/activities/2708115174


Het blijft toch wel mijn favoriete single track trail! Al is het natuurlijk niet te vergelijken met die trail in Oregon deze zomer :-)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 16 sep 2019 16:38

Afgelopen vrijdag en vandaag eens een keer tijd gemaakt voor niet-woon-werk ritjes. Uiteindelijk fietst het toch wel lekkerder zonder rugtas. Dus maar even thuiswerk dagen in de agenda gezet en als pauze activiteit de fiets gepakt. En in het kader van "niet al te veel tijd, maar wel kilometers maken" heb ik de gaskraan maar wat meer open gegooid.

Vrijdag: 72,34km https://www.strava.com/activities/2704239860
Vandaag: 58,56km https://www.strava.com/activities/2713376645
Mijn Strava

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 18 sep 2019 09:55

Gisteren was een nichtje van me jarig. Die woont op een kleine 140km van hier..

nou had ik toevallig net alles nieuw op de fiets
Een nieuwe Rox 12
En zelfs van top tot teen een nieuw fietspakkie…
En een nieuwe baan waardoor ik nu ff wat extra tijd heb.

kortom... alle ingrediënten voor een prima ritje. :like:






….jammer van de wind
110km schuin tegen.. :lol:
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 sep 2019 20:08

blurg schreef: 16 sep 2019 16:20 Helaas was er wel een stukje afgezet in verband met onderhoud. Begrijpelijk natuurlijk.
Schijnt nu weer ander stukje afgezet te zijn. Ook dat is tijdelijk. Maar LV is echt top tegenwoordig als je dat vergelijkt met aantal jaren terug.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 21 sep 2019 23:08

Vandaag met mijn 13 jarige dochter naar opa en oma gefietst. Best- Oudenbosch.. 70 km.
Cadans, hartslag en gem snelheid totaal onbelangrijk.
Beiden een topdag gehad.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 sep 2019 01:35

DAT is waar het om gaat. :winkthumb:

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 sep 2019 07:00

Tyfoon Tapah zorgt voor een monsterrit. Honderdvijfentachtig kilometer van Hagi naar Fukuoka, een rit die bedoeld was om in twee dagen te doen maar tyfoon Tapah gooit roet in het eten. Nou ja, de tyfoon gooit vooral heel veel water naar beneden. De weersvoorspellingen hebben het over 60 mm in een etmaal. Dat is ongeveer de hoeveelheid regen die in een maand in Nederland valt. Geen fietsweer dus. Ook niet met een beetje goede wil plus goede regenkleding, ik ga dan echt als een bezopen kat aankomen. Die tyfoon gaat een dagje niks doen veroorzaken, hoe dan ook. Dus als ik nu gewoon even 185 km in een dag afraffel, dan kan ik daarna op de tyfoon uitregen dag een rustdag doen. Een beetje de was doen, naar de kapper en een ticket kopen voor de boot naar Busan. Het klonk gisteren wel als een redelijk plan.

Ik twijfelde echter wel een beetje over de uitvoerbaarheid. Ik fiets niet op mijn racefiets, maar op mijn woon werk fiets en ik heb voor mijn doen best wat bepakking bij me. Gemiddeldes op het vlakke met deze fiets liggen op de 25-26, zonder bagage. Met bagage eerder 24, en geheel vlak is de route nu ook weer niet. Maar ik was gisteren wel lekker vroeg weg en ik had goed ontbeten bij de Family Mart. Koffie, zoete broodjes, een yoghurtje, banaan en een beetje sushi. Ik dacht eerst maar eens een lang stuk door kachelen en dan eens kijken wat het lichaam er van vindt. Of het al na vijftig kilometer niet zo'n zin meer heeft of het idee heeft nog niks geleden te hebben. Het laatste was het geval. Ook na 100 kilometer zit ik nog steeds frisjes op mijn fiets. Een blik op de klok en de teller leert me dat het goed haalbaar moet zijn. Ik ga voor het donker in Fukuoka arriveren en ik heb nog tijd over om onderweg te eten. Doorgaan dus. Ik verlies wel wat tijd in een lange tunnel plus wachten op een pont, maar tegen de klok van zes arriveer ik in Fukuoka. Nu nog een hotel zoeken en eten. Monsterrit voltooid en vandaag rust. Waar een tyfoon al niet goed voor is.

Gelukkig overigens zorgt de tyfoon voor niet al teveel ellende, tenminste van wat ik uit het nieuws begrijp. Hij waait een beetje boven Japan langs en gaat via de zeestraat van Japan en zuid Korea verder. Beide landen krijgen alleen een boel regen te verduren en de ferries zijn buiten dienst natuurlijk.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 22 sep 2019 17:07

Cool, lijkt me een mooi land!

Ik heb vanochtend eindelijk weer eens gekoerst op de NEB. Veel te veel met m'n neus in de wind gereden dus na een uur was ik redelijk leeg, maar toch nog genoeg over om in de laatste rondje een gaatje dicht te rijden op de bult en met een zinderende sprint van kop af aan P3 veilig te stellen (Nrs 1 en 2 waren al láng gevlogen)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 sep 2019 17:55

havana schreef: 22 sep 2019 01:35 DAT is waar het om gaat. :winkthumb:
Heb jij ook nog wel eens een vader/zoon ritje?

Plaats reactie