Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 23 feb 2019 19:42

nijkie schreef: 23 feb 2019 19:00
PassoEira schreef: 23 feb 2019 18:53 Inschrijven was tussen 9 en 10 uur. Waarom is dat bij bijna alle tochten zo vroeg en vaak nog vroeger? Vandaag zou een paar uur later een flink wat gunstiger temp. om in te fietsen hebben opgeleverd.
Zelf neem ik vanwege de vroege vertrektijden nauwelijks aan toertochten deel.
Misschien omdat de deelnemers en de vrijwilligers ook nog iets aan hun dag willen hebben ;)
Hoe laat wil jij inschrijven dan?
Dat argument zou kunnen maar ik denk dat ook gewoonte een rol speelt. Al heel lang zijn de vertrektijden heel vroeg en als iets een soort traditie is geworden is verandering heel lastig. Ook nieuwe organisaties nemen dan dit soort dingen klakkeloos over. Ik kan me in de vele jaren dat ik toerfietser ben een evenement herinneren waar je tussen 12 en 13 uur kon vertrekken. Dat was een veldtoertocht in Vierlingsbeek op een zaterdag.
Als de inschrijving tot 12 uur is zou ik zeker vaker meedoen.
Morgen ga ik aan een wandeltocht meedoen, Daar is de inschrijving tussen 9 en 12 uur. Deze tijden worden bij bijna alle georganiseerde wandeltochten gehanteerd.
Ik ga waarschijnlijk om 11 uur vertrekken omdat ik anders niet op tijd terug ben om de sluitingscross in Oostmalle te kijken.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 23 feb 2019 19:48

jepickx schreef: 23 feb 2019 19:30 Dat vroege mag wat mij prima blijven, een langere inschrijfperiode zou wellicht kunnen, maar betekent voor de organisatie extra werk.
Eens, Ik pleit ook voor de mogelijkheid om ook later tijdstip te kunnen meedoen. Geeft een inderdaad wat extra belasting voor de medewerkers aan de inschrijftafels en de pijlen ophalers kunnen pas later beginnen.
Zelf ben ik ook vrijwilliger bij twee tochten die mijn toerclub organiseert. War langer of later in touw zijn daarvoor maakt me niet uit want die hele dag staat dan toch al in het teken van het meewerken aan de tocht.
Laatst gewijzigd door PassoEira op 23 feb 2019 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

i-mac

i-mac 23 feb 2019 19:53

Weekendje Nederlands Limburg. De dames ( vrouw en schoondochter) wilden wel eerst gaan shoppen in Roermond. Dus fietste ik van daar naar Valkenburg. Uiteindelijk na 98km aangekomen te Landgraaf. Morgen rij ik Amstel lus 2 ( en een stukje van lus 3). De dames gaan intussen wat indoor skien. En mijn zoon ook.

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 23 feb 2019 22:29

PassoEira schreef: 23 feb 2019 19:42
nijkie schreef: 23 feb 2019 19:00
PassoEira schreef: 23 feb 2019 18:53 Inschrijven was tussen 9 en 10 uur. Waarom is dat bij bijna alle tochten zo vroeg en vaak nog vroeger? Vandaag zou een paar uur later een flink wat gunstiger temp. om in te fietsen hebben opgeleverd.
Zelf neem ik vanwege de vroege vertrektijden nauwelijks aan toertochten deel.
Misschien omdat de deelnemers en de vrijwilligers ook nog iets aan hun dag willen hebben ;)
Hoe laat wil jij inschrijven dan?
Dat argument zou kunnen maar ik denk dat ook gewoonte een rol speelt. Al heel lang zijn de vertrektijden heel vroeg en als iets een soort traditie is geworden is verandering heel lastig. Ook nieuwe organisaties nemen dan dit soort dingen klakkeloos over. Ik kan me in de vele jaren dat ik toerfietser ben een evenement herinneren waar je tussen 12 en 13 uur kon vertrekken. Dat was een veldtoertocht in Vierlingsbeek op een zaterdag.
Als de inschrijving tot 12 uur is zou ik zeker vaker meedoen.
Morgen ga ik aan een wandeltocht meedoen, Daar is de inschrijving tussen 9 en 12 uur. Deze tijden worden bij bijna alle georganiseerde wandeltochten gehanteerd.
Ik ga waarschijnlijk om 11 uur vertrekken omdat ik anders niet op tijd terug ben om de sluitingscross in Oostmalle te kijken.
Inschrijven tot 12:00 uur? Dat is al bijna avond :o :mrgreen:

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 feb 2019 07:23

Probleem bij laat starten is dat niet alle toerrijders 30 gemiddeld rijden, ook bij vroeg starten zijn er gasten bij die er een daagje van weten te maken. Vaak staat er ook een sluitingstijd van de tocht op, meestal is dit vier uur. En dan moet alles nog opgeruimd worden door de vereniging. En dan praten we over een tochtje van 100 km.

Stel dat je de starttijden verruimd tot twaalf uur, wanneer zeg je dan dat de tocht sluit?
Ik begrijp wel dat ze bij zo'n vereniging op de zaterdagavond ook wel tijd thuis willen zijn, ik denk dat de meeste gisteren ook wel twaalf uur in de weer zijn geweest.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 24 feb 2019 09:02

Gisteren ook de Zuid-Veluwe tocht gefiets vanuit Dodewaard. Met heen en terug fietsen vanuit Nijmegen 138,7 km.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 feb 2019 17:15

Zouden er ook forumleden zijn die dit weekend niet gefietst hebben?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand dit mooie weekend geen zin had in een rondje. Ik heb gisteren gekoerst bij de trimmers op Sloten. Daar was het ook druk, ruim honderd man/vrouw aan de start. En het tempo was nog best redelijk met 41.4 kmh. Meestal rijden we in het begin van het seizoen iets minder rap.

En vandaag een gewoon rondje langs de usual suspects. Zeist, Amerongen, Defensieweg, Rhenen, Lekdijk en weer terug naar Utreg.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 feb 2019 17:43

Het was topweer!
Wel overal erg druk.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 feb 2019 19:56

Vanochtend zitten wachten totdat de temperatuur wat omhoog zou gaan.
Om 10:00 kon ik niet langer wachten.
Was best nog wel fris dus buff op het hoofd, handschoentjes aan, overschoenen om de voeten en een windbrekertje aan.
Wel een 3/4 broek want het zou een mooie dag worden.
Na een half uur ging de windbreker al uit.
Niet lang daarna ging de buff ook af en de handschoenen volgde niet veel later.
Na twee uurtjes gingen zelfs de armstukken af.
De overschoenen bleven aan omdat ik niet wou stoppen maar ik heb nog nooit zulke warme voeten gehad in februari. ;)
Maar vooral heerlijk 100 km weggetrapt.
Alle soorten kledij voorbij zien komen maar de vreemdste vond ik toch wel degene met muts, handschoenen, winterjas, overschoenen, korte boek en knie kousen. :?
Zo dik ingepakt maar wel blote knieën.
https://www.strava.com/activities/2171823475

i-mac

i-mac 24 feb 2019 21:06

Deze morgen gestart te Landgraaf om lus 3 van de Amstel te rijden. Via Ubachsberg naar Eys, om daar kennis te maken met de Eyserbosweg. Direct een ferme klim. De volgende klim was echter nog zwaarder : de Keutenberg. Die hakt er hard in. Ik voelde het zuur in de bovenbenen opspelen. Daarna richting Valkenberg, alwaar de Cauberg lag te wachten. Deze had ik gisteren ook al opgefietst, dus wist ik wat me te wachten stond. Niet veel verder mocht ik dan gezellig afdalen naar Geulhem. Maar da&n wachtte ook daar weer een kuitenbijter. Eenmaal boven de tocht verder gezet richting Maastricht. Even ervoor dan naar Bemelen, waar de volgende leuke klim lag te wachten. Jammer genoeg kreeg ik op dat moment dat zoonlief een blessure had opgelopen bij het skiën in Snowworld, en men huiswaarts wou keren. Dus afgesproken om elkaar te treffen in Valkenburg. Aan het Parkhotel nog even de Sibbergrube opgereden. Na 58km was de rit jammer genoeg voorbij.

Maar ... Ik kom zeker terug. Wat een prachtige streek.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 24 feb 2019 21:35

Met de trein naar Eindhoven vanmorgen en mooi rondje om Eindhoven heen gefiest.
Lekker rustige wegen en fietspaden.
Mooie route (aanrader: https://www.strava.com/routes/8614371 ) maar ging op 2 stukjes beetje mis waaardoor we nog lekker wat meer onverhard stukjes meepakten.
Je mist net afslag en denk ziet lijntje lopen en denkt oh zo naar rechts en dan zit ik weer op de route.
Duik je steeds meer bos in en sommige stukjes best wel wat zand.
Gelukkig lag alles er droog bij dus beetje gas erop houden en spoor kiezen was het prima te doen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

202km
https://www.strava.com/activities/2172616909

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 25 feb 2019 14:27

rob74 schreef: 24 feb 2019 17:15 Zouden er ook forumleden zijn die dit weekend niet gefietst hebben?

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand dit mooie weekend geen zin had in een rondje. Ik heb gisteren gekoerst bij de trimmers op Sloten. Daar was het ook druk, ruim honderd man/vrouw aan de start. En het tempo was nog best redelijk met 41.4 kmh. Meestal rijden we in het begin van het seizoen iets minder rap.

En vandaag een gewoon rondje langs de usual suspects. Zeist, Amerongen, Defensieweg, Rhenen, Lekdijk en weer terug naar Utreg.
Druk met verbouwingen + de baby + familieverplichtingen :(

Plaats reactie