Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 nov 2019 19:57

Vandaag maar weer eens een rondje Gooimeer en Naardermeer van 56km gefietst. De buienradar gaf 's-morgens aan dat het omstreeks het middaguur zou gaan regenen maar door de noordwestenwind over Flevoland zou wegtrekken, vandaar mijn keuze. Heb idd geen regen gehad maar zag in de verte onder die grijze en zwarte wolkenpartijen wel dat het in de verte regende.

Vertrokken met noordwestenwind maar onderweg voelde ik dat de wind kouder en kouder werd en toen ik vanaf Weesp naar huis fietste had ik zowaar de wind daardoor schuin achter. De fiets kan iig weer worden schoongemaakt, wat een rotzooi op de fietspaden.

https://www.strava.com/activities/2876050228 :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 20 nov 2019 00:35

Vanavond nog ritje gereden van ong 45 km over de Scheldedijk. Het was enerzijds aangenaam rijden zonder noemenswaardige wind, anderzijds echt wel koud. Schat ongeveer 0°.
Tasje soep na afloop was welkom!
Experiment gedaan met hete thee in de gewone drinkbus, maar niet voor herhaling vatbaar.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 20 nov 2019 09:43

Vanochtend heerlijk naar het werk gefietst met -2. Maar het valt me op dat er steeds meer mensen zonder licht op pad gaan. Vanochtend -2, mist en goed donker om 06.00 uur. Zeker 15 mensen zonder licht en dat met mist is niet fijn.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 20 nov 2019 15:39

Tip >warme thee in een thermo bidon is wel heel fijn met dit koude weer.
Ik heb een Elite Deboyo-bidon van 500ml en zelf na 1,5 uur is de thee nog erg warm. Ik neem altijd een tweede koudwater bidon mee en dan doe ik daarvan een deel in de thee.

En ik fiets met beenstukken(lekker warm) onder de lange broek met bretels.En ik rijd nu met wat oudere bibshorts die wat verkleurd zijn maar ze zitten nu toch onder mijn lange broek met bretels en vallen toch niet op.
En warme schoenen met sportsokken en extra warme sokken daarover.

Vandaag ook een ritje van 45 km gemaakt. Veel dichte mist onderweg, dat wil hier wel met al dat water.(meren).
Ja in deze tijd blijven wel de echte doorzetters over, want je treft maar een enkeling meer op een racer/mtb. Ik fiets het hele jaar door een paar keer per week, behalve als het regent. Daar heb ik een hekel aan.:)

Ja en in het donker en mist, even een (knipper) lichtje aan. Of andere goede verlichting en een opvallende kleur als buitenste jackje. Ik fiets in een lichte/midden- blauwe kleur of met een rood buitenjackje ,nu in deze periode. Zeker niet in het zwart/donkergrijs. Ze zien je gauw over de kop. Ook al omdat er steeds harder wordt gereden en veel minder wordt opgelet. Autoś worden ook steeds groter en hebben steeds bredere stijlen, wat het zicht verminderd. En we zijn veel te veel met ons zelf bezig, zeker in het verkeer.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 nov 2019 16:20

Voordat ik vandaag weg ging, zag ik nog net op tijd dat ik beter een nieuwe achterband kon monteren. Ik kon het canvas zien zitten op een band die verder er erg vierkant uitzag.

Daarna lekker gefietst, een kleine 100 km rustig gepeddeld. En niet koud gehad. Deze keer had ik een warme muts op ipv een helm en dan blijft de rest van het lichaam ook makkelijker op temperatuur, lijkt het wel
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 nov 2019 18:39

Vandaag vanuit Almere een lekker koud rondje Zeewolde door de Flevopolder van 73km, laat de winter maar komen.! Vanmorgen vertrokken bij een temperatuur van 3°C tegen de oostenwind van 3Bf geeft een gevoelstemperatuur van -1°C dus goed aan gekleed. Helaas geen zon gezien vandaag, op een paar zon door mistige momenten na dan. Welgeteld één wielrenner op de Gooimeerdijk gezien, de rest zit waarschijnlijk het voorjaar af te wachten.! :mrgreen:

https://www.strava.com/activities/2880960465
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 23 nov 2019 20:04

Het hele weekend zo goed als niets te doen (vooruit gestudeerd) en omdat ik wellicht komend jaar BRM ritten wil gaan rijden maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om vandaag en morgen 200 km te fietsen. Kijken hoe dat gaat.
Om 9:30 dan maar vertrokken met een tamelijk frisse 6 graden (veel warmer is het ook niet geweest, de hele dag). De wegen waren echt weer om te huilen, wat kwaliteit betreft. De route had desondanks wel wat mooie stukken en de Ravels blijven wel de lichtpuntjes in de infrastructurele chaos. Verder weinig wielrenners tegen gekomen. Dieptepuntje waren wel de hufters die het nodig vonden om mij te bespugen (ze misten) en met middelvingers te zwaaien. Daarnaast stond ik perplex toen een klein autootje van de andere weghelft mijn kant op scheurde en prompt voor mijn neus werd geparkeerd op het fietspad. Mijn opmerking dat het een pave cyclistes was haalde weinig uit. Fietsen in het donker blijft trouwens toch een bijzondere ervaring. Mooie dag, niet te moe en toch voldaan. Morgen 200 naar Hoei met een mede-student.

https://www.strava.com/activities/2885956763
IG: _superver

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 nov 2019 16:41

Optimaal genoten van het lekkere weer vanmorgen en afgelopen vrijdag.
Vrijdagmorgen eerst regen, dus gewacht tot 11:00u (lees huishouden) om daarna met mijn SuperX een flink eind te rijden.
Als route de GPS van de "Rock Solid Gravelride" van vorig weekend vanuit Amersfoort gepakt. Even door de stad heen, maar daarna over rustigere wegen en ook de eerste bospaden en paden tussen de weilanden door. Vanaf Nijkerk meer off road paden en door eerder geval regen best zwaar om te rijden. Maar wel genieten en vooral ook stukjes die ik nog niet kende.

Afbeelding

Uiteindelijk bijna 6 uur onderweg geweest met krap 15 minuten pauzes etc. Dus nog net voor donker aardig moe thuis, maar wel met 136 km op de teller.
https://www.strava.com/activities/2883355137

Vanochtend vroeg op pad om de z.g. "dubbel" van Voorthuizen te rijden op de MTB. Vooraf ingeschat op dik 5 uurtjes trappen en kwam ook redelijk uit met 5:05u trappen en 105 km op de teller. https://www.strava.com/activities/2887767896
Qua route misschien niet de meest spannende, maar wel lekker om rijden. Omgeving is gewoon erg mooi,

Afbeelding

Ondergrond prima en qua weer ook geen klagen.
Merkte nog wel dat de snelheid na mijn USA trip nog ver te zoeken is en bijna meer ingehaald werd dan andersom. Of zou toch de leeftijd zijn :mrgreen:
Maar geen klagen, want lekker gefietst en dat gevoel nog een weekje vast houden, dan weer "rust" als het ijzerwerk in mijn linker been er na bijna 6 jaar toch uit gehaald wordt.
Dus maar duimen voor goed weer volgend weekend. :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 24 nov 2019 18:16

We hadden meer dan eens een fly-by vandaag Fred. Genoten van het weer en de omgeving, maar wel behoorlijk afgezien. Vooral het klimgedeelte nabij Garderen was erg leuk.

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/ISoTT5AJS1
Afbeelding

Snarfie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2019 19:09

Snarfie 24 nov 2019 19:12

Rondje Heemstede Noordwijk Zandvoort gedaan leek wel lente op de temp na.
Afbeelding

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 24 nov 2019 22:30

Weinig tijd dan maar ff kort ritje een magere 50 km ams-utrecht wel lekker gereden met dit mooie weer.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 nov 2019 07:16

apexrider schreef: 24 nov 2019 18:16We hadden meer dan eens een fly-by vandaag Fred. Genoten van het weer en de omgeving, maar wel behoorlijk afgezien. Vooral het klimgedeelte nabij Garderen was erg leuk.
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/ISoTT5AJS1
Inderdaad, was mijn 2e rondje. Kon je alleen inhalen omdat jij wel bij de post hebt gestopt......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie