Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 22 jan 2019 13:33

PassoEira schreef: 21 jan 2019 22:56
jepickx schreef: 21 jan 2019 19:45 Eigenlijk reis ik zo goed als never nooit met de trein. Woon weliswaar vlakbij een station (5 min lopen), maar daar liggen nogal gevoelige herinneringen.
Maar vooral ook het feit dat je met het openbaar vervoer zoveel meer tijd kwijt bent dan met de auto is dat niet aantrekkelijk. In veel gevallen is fietsen sneller. Geldt zeker voor woonwerk verkeer (30 km).
Maar om te reageren op bovenstaande, dan zal ik eerst nog even uit moeten vinden hoe dat zit met zo'n abonnement en of het dan de moeite van het aanschaffen waard is. Ben met die dingen helemaal niet op de hoogte.
Maar ook hier : bedankt voor de tip. Een mens is nooit te oud ...
Bij mij is het precies andersom. Ik doe bijna alles met de fiets (ook de OV-fiets) en het openbaar vervoer. En de uitzondering dat ik eens met de auto ergens heen ga dan is dat met iemand meerijden.
Ik heb juist de laatste jaren een gruwelijke hekel aan autorijden gekregen.
Met het OV gaat het langzamer maar vooral in de trein zit ik op mijn gemak en kan dan, omdat er niet op het verkeer hoeft te worden gelet, mooi wat lezen.
Bij mij ook. Dacht na m'n studententijd nooit meer een trein van binnen te willen zien, maar dit jaar heb ik ervaren hoe relaxed het is om lekker met de trein te gaan. Met een regulier 40% abo is het (behalve op echt korte afstanden) goedkoper dan met een auto, maar met die actiekaartjes is het helemaal een no-brainer. Je komt altijd wel een of andere kerel tegen met wie je een praatje maakt en ik vind het lekker om na een dag op de fiets een beetje weg te dommelen naast m'n fiets.
En (voor mij) ook belangrijk: ik vind het prettig niet meer te vervuilen dan nodig is.
En ja, de auto is vaak sneller, maar ik neem een boek mee en vermaak me prima.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 23 jan 2019 11:25

JC80 schreef: 22 jan 2019 13:33 Met een regulier 40% abo is het (behalve op echt korte afstanden) goedkoper dan met een auto, maar met die actiekaartjes is het helemaal een no-brainer. J
Als men , wat vaak wordt gedaan , alleen de brandstofkosten rekent, wel maar dan houden mensen zich voor de gek. Als je de reële km-prijs voor autogebruik rekent is zelfs de trein zonder kortings abonnement altijd goedkoper. Uitgezonderd misschien als je met het max. aantal personen in de auto zit en de kosten hoofdelijk omslaat.
Het OV is vele malen goedkoper als je door je keuze de auto de deur uitdoet.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 jan 2019 15:20

Afgelopen woensdagmiddag al zo'n 85 km genoten van de sneeuw bij Lage Vuursche zoals hieronder.
Afbeelding

Vanmorgen opnieuw met de Scale de bossen in en met de wetenschap dat het komend weekend "klootjesweer" beloofd te worden er maar een lekker lange "wintermarathon" van gemaakt.
Bij het eerste daglicht op pad en zo vlot mogelijk de bossen in. Dat is 3 minuten en besef dat dat bijna een zegen is.
Eerste wat rond Soesterduinen gereden om daarna de vaste route Austerlitz en Zeist te pakken. Goed te merken dat de sneeuw flink aangereden was, dus gladder dan 2 dagen eerder en grip soms dunnetjes was (ga ook geen bandjes wisselen).
Dus vooral met remmen minder aan de voorrem zitten dan anders.
Na de routes Austerlitz en Zeist opnieuw wat zwerven om uiteindelijk na iets meer dan 5 uur trappen en bijna 104 km meer dan tevreden terug te komen. https://www.strava.com/activities/2102164978
Begon ook net beetje neerslag te komen, dus perfect uitgekiend.
Afbeelding
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 25 jan 2019 17:39

Vanmorgen voor de verandering eens mijn oude 26" ATB gepakt (ook omdat ik de remblokken van mijn 29'er nog niet heb vervangen). Ik moet toch zeggen dat fietst nog steeds prima. Wel even wennen om weer op flats (lees: hele simpele normale trappers) te fietsen, maar het ging prima.
Ik had helaas niet al te veel tijd, dus na 1:45u en 40km op de teller kon de fiets weer terug naar zijn rustplaats. Ik heb genoten!

https://www.strava.com/activities/2102023452
Mijn Strava

hayes

hayes 26 jan 2019 20:47

Heel de week woon-werk geskipt omdat het jaagpad tot gisterenavond een halve spiegel was. De twee alternatieven zijn een no go. De drukke gewestweg met een 'moordstrookje' of de smalle weg langs de lokale vaart waar nog steeds vlot 90+ gereden wordt.

Dus vanmorgen MOEST ik echt op de fiets. Hier en daar nog een hoopje sneeuw, maar de wegen zijn goed berijdbaar. Wel veel smurrie.
Goh, ik verlang naar de lente ;)

Afbeelding

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 29 jan 2019 09:21

Ik lag vanochtend om half 7 na 500 meter op mijn giegel (schade valt op eerste gezicht mee).

Dus toen maar omgedraaid en met de auto gegaan.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 jan 2019 16:24

Vandaag zag het weer er eindelijk goed uit om te fietsen dus een rondje van 65km via Weesp, Nigtevecht, Loenen a/d Vecht en Loosdrecht. Het weer was koud (2°C) met een harde zuidwestenwind (4Bf) wat een gevoelstemperatuur gaf van -5°C maar gelukkig maakte het zonnetje het 'gevoel' weer goed om te kunnen fietsen. Op sommige plekken in de schaduw en uit de wind was het verraderlijk maar weet niet of het glad was omdat ik toch voorzichtig de bochten nam, maar het glinsterde en het was soms wit uitgeslagen. Dat laatste kan natuurlijk ook door de pekel komen die hier en daar was gestrooid. Toch raar dat sommige "doorgaande" fietspaden niet waren gestrooid, enfin, een gewaarschuwd mens telt voor twee laten wij maar zeggen. ;)

https://www.strava.com/activities/2111025488
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 feb 2019 14:58

Gezien de voorspellingen, maar beetje op tijd op pad en in de buurt rond gehobbeld. Was gelukkig een vers laagje sneeuw gevallen en daar optimaal gebruik van gemaakt.
Nog voor half 9 op de MTB richting Lage Vuursche en daar het MTB rondje gepakt. De eerste 4 km nog een ander spoor, maar na die ingehaald te hebben aan mij de eer om de eerder bandensporen op het verse laagje sneeuw te leggen. Gaat nergens over, maar toch leuk,
Daarna nog lekker kriskras toeren richting Hilversum en redelijk op tijd terug. Gelukkig maar want de dooi begon beetje in te vallen en dan weinig lol in de sneeuw. Sneeuwpap niks voor mij. Zal morgen wat dat betreft helemaal zooitje zijn, dus maar wat blij met deze 4 uurtjes en 83 km. https://www.strava.com/activities/2116990532

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 02 feb 2019 22:39

PassoEira schreef: 23 jan 2019 11:25
JC80 schreef: 22 jan 2019 13:33 Met een regulier 40% abo is het (behalve op echt korte afstanden) goedkoper dan met een auto, maar met die actiekaartjes is het helemaal een no-brainer. J
Als men , wat vaak wordt gedaan , alleen de brandstofkosten rekent, wel maar dan houden mensen zich voor de gek. Als je de reële km-prijs voor autogebruik rekent is zelfs de trein zonder kortings abonnement altijd goedkoper. Uitgezonderd misschien als je met het max. aantal personen in de auto zit en de kosten hoofdelijk omslaat.
Het OV is vele malen goedkoper als je door je keuze de auto de deur uitdoet.
Klopt, ik reken brandstof, afschrijvingen en onderhoud in mijn kilometerprijs. Maar de vaste kosten (verzekering, MRB, APK) worden per kilometer uiteraard lager naarmate je meer kilometers maakt. Je onderhoudskosten trouwens deels ook, want ik ga jaarlijks naar mijn dealer en als ik net een eindje boven mijn onderhoudsinterval, ga ik meestal niet eerder en kost een beurt me echt niet meer. Maar met die prijs voor brandstof, afschrijvingen en onderhoud is op korte stukken de trein (plus kaartje voor je fiets) toch echt duurder. Ik heb wel lage kilometerkosten: ik denk een stuk lager dan gemiddeld. Dat gezegd hebbende, de trein is uiteraard wel schoner.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 feb 2019 11:17

JC80 schreef: 02 feb 2019 22:39 Maar met die prijs voor brandstof, afschrijvingen en onderhoud is op korte stukken de trein (plus kaartje voor je fiets) toch echt duurder.
:roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 03 feb 2019 18:48

Ik kwam vandaag op m'n duinenrondje tussen Noordwijk en Katwijk een hardlopende (op het fietspad) Dirk Kuyt tegen. Ik ken niet zoveel voetballers, maar hem herken ik wel. Volgens mij is hij ook vrij normaal gebleven, ondanks z'n succes. Hij liep trouwens wel aardig door ook ;)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 feb 2019 20:15

Vandaag na bijna een week weer een rondje kunnen fietsen nu rondom Hilversum, goed voor 75km.

https://www.strava.com/activities/2121569335
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie