Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Nils Gekopfietsen
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 aug 2016 21:38

Nils Gekopfietsen 27 aug 2019 18:17

Vanochtend 66km voor de warmte uit over de prachtige Veluwe. Vrijwel de hele rit in de schaduw gereden! Heerlijk!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 aug 2019 18:55

Vandaag lekker rustig via het Gooi rond het Gooimeer gereden. Helaas maakte een leeg lopende achterband een einde aan m'n plezier. Eerst in Eemnes wat lucht bijgepompt om meteen daarna onder de volle zon maar een biba te steken. Echter een half uur later onder de rook van Almere plofte de achterband met als gevolg een scheur van 5 cm. Geprobeerd om dit met een lapje canvas op de plek van de scheur in de buitenband om een andere biba gedraaid enigsinds in bedwang te houden maar luttele km daarna toch weer geploft om uiteindelijk de laatste 5 km maar naar huis te lopen, pfff wat een hitte.

https://www.strava.com/activities/2655868968
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 28 aug 2019 11:47

Vanochtend een klein rondje met een collega.
Volgende week met meer collega's ee toertochtje doen.
https://www.strava.com/activities/2658269426

i-mac

i-mac 28 aug 2019 22:12

Vandaag nog eens Schelde overgestoken. Van Vlissingen via de LF1 route naar o.a. Zoutelande (met Geike in gedachten), Domburg, Neeltje Jans, Zierikzee (pasta stop), de Zeelandbrug, het Veerse meer, Middelburg en zo terug naar Vlissingen.

123,65km aan een gezapig tempo.

Voor mijn vriend waren de laatste 25km tegen de wind in behoorlijk lastig. Dus mocht hij daar in mijn wiel hangen. Waarom ook niet :-)

Iedere keer is het genieten van deze toer. Fietsen in Nederland blijft voor een Belg telkens een verademing.


https://www.strava.com/activities/2658917502#

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 aug 2019 18:04

Mijn vaste vrije vrijdag optimaal benut met lekkere lange rit op de racefiets. Niet te gek laat op pad en wilde vanuit Soest stuk langs de Lek rijden. Van te voren idee om iets rond de 200km te doen, maar ook afhankelijk van het gevoel. Had eerlijk gezegd de avond ervoor ietsjes te veel "kabouters" gedronken.
Dus vanaf Soest richting Wijk bij Duurstede en via Amerongen naar Rhenen om daar over te steken en richting het westen te rijden. Vanaf dat moment toch wel wat tegenwind, maar goed te doen. Door wegopbreking klein stukje landinwaarts om later tot aan Vianen de Lek te volgen.

Afbeelding

Daar oversteken en zat op iets meer dan 100km. Toch maar tegen de wind in naar Schoonhoven. Daar m'n portie krentenbollen naar binnen gewerkt en met meewind terug tot Wijk bij Duurstede. Onderweg diverse deelnemers aan Giro di Kika (3-daags evenement wat nu bezig is) ingehaald en natuurlijk schouderklopje uitdelen. Bij Wijk bij Duurstede even buurten bij de verzorgingspost en daarna de laatste 35 km afwerken.

Afbeelding

Na iets minder dan 7 uur terug met 204km op de teller https://www.strava.com/activities/2664536677.
De 30'ers van "vroeger" zit er niet meer in, maar verder geen klagen. Lekker gereden, moe, maar niet compleet naar de kl*te.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 30 aug 2019 19:14

Vandaag met een collega wezen fietsen in de Voerstreek/Ardennen. Hij had een auto voor een dag ter beschikking, en dus was de afspraak snel gemaakt om naar Eijsden te rijden in de vroege morgen om van daaruit ongeveer 150 km te gaan rijden. Na enig opwarmend werk werden de beklimmingen en het bijbehorende wegdek al snel wat moeilijker. Eenmaal Soumagne en enkele onaangekondigde wegwerkzaamheden kon het echte plezier beginnen. Rondom Trooz had ik allemaal weggetjes ingetekend op de routebouwer in Strava. Zoals te doen gebruikelijk zaten daar natuurlijk stukken bij die MTB-routes besloegen, dat werd dus omrijden. Daarnaast is de Garmin niet echt betrouwbaar in een onbekende omgeving, omdat hij bij mij alleen een lijntje geeft (Edge 520). Daardoor misten we nogal eens een afslag, uiteraard in een afdaling. Hoe dan ook, rondom Trooz was had het hoogteprofiel veel weg een van een reep Toblerone. Op en af en dat met stevige percentages van 10 tot 15 procent. We vroegen ons beide af wat er leuk aan moest zijn om dit een hele dag te doen. Eenmaal in Theux aangekomen was het tijd voor een goed aarbeientaartje en een met frambozenjam gevulde croissant. Wat ons nu wachtte waren de Redoute en de Roche aux Faucons. Tussendoor namen we wat N-wegen om nog een beetje het idee te hebben dat we doorreden. Verkeer was er veel, maar erg vriendelijk. Eenmaal de Faucons te hebben gehad besloten we dat we nogal moe waren en namen we vanuit Tilff de Ravel terug richting Maastricht om af te steken naar Eijsden. Het was een mooie dag. 157 km en een net iets meer dan 2000 hm. https://www.strava.com/activities/2664598488
IG: _superver

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 30 aug 2019 23:12

Na de Marmotte Pyreneeën met de vrouw lekker naar Andalusie gevlogen en ik mocht een fiets meenemen. Dus de gravelbike ingepakt voor ik naar de Pyreneeën ging omdat dit kwa planning beter uitkwam, en omdat we 9 nachten in Granada verblijven en vanuit die stad kun je vrij aardig fietsen... onder andere de hoogste geasfalteerde klim van Europa. En die eindigt met behoorlijk wat gravel, dus de gravelbike was ideaal voor de beklimming van de Pico Veleta. Zover als mogelijk omhoog gefietst, niet zoals enkele anderen nog de laatste 40hm gelopen maar omgekeerd. 3350 meter hoog na ongeveer 40 km klimmen... pittig en het zeker waard!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 aug 2019 20:49

La velomediane 2019:

De cyclo telt deze keer 163 km en 3300 hoogtemeters. Ze hebben de tijden voor goud wat aangescherpt zag ik op de website die door drie tieners in elkaar is geflanst. Daar mogen ze wel eens een keer wat aandacht aan besteden. Volgens mij is de route ook iets korter dan voorafgaande jaren en ze zullen wel een helling hebben moeten schrappen. Of ze zijn aan het asfalteren of de weg is echt onbegaanbaar geworden. Of we moeten dit jaar domweg harder fietsen om een gouden diploma te krijgen.

Na mijn niet zo succesvolle cyclo op de Rad am Ring een paar weken geleden heb ik vandaag geen doel. Althans geen tijdsdoel of een beoogde plek in het klassement. Ik dacht voorafgaand aan de Ring echt dat ik nog jong was en goede benen had. Dat was nogal een domper. Dus vandaag heb ik maar een plan. No stress, me totaal geen zorgen maken om wat dan ook. Het zal me jeuken wie me inhaalt vandaag. Ik besluit om alles in D2 te fietsen met een hoge cadans en heel veel te drinken. Op de semi-vlakke stukken en afdalingen zie ik wel of er een handig groepje rijdt, waar ik me in de wielen kan verschuilen. Dat plan gaat 75 kilometers lang super. Ik klim rustig en ik word nauwelijks moe. OK,... behalve op de mur van Maboge dan, maar wat wil je ook met zeventien procent? Dat is niet voor normale mensen bedoeld. Op kilometer 75 krijg ik het grote blad voor niet goed geschakeld. Even prutsen met de voorderailleur wil het euvel niet helpen. Als ik nog een keer probeer te schakelen, breekt de schakelhendel af met als gevolg dat de shifter ter ziele is en het grote blad nooit meer er op te krijgen is. Dat ik wel een typische gevalletje K met peren. Dat betekent nog zo'n 90 kilometers alles op het kleine blad fietsen. Ok,.... andersom was nog erger geweest maar dit is ook verre van ideaal. Mijn tactiek voor vandaag werkt namelijk best goed. Ik krijg nergens kramp en op de laatste hellingen kan ik mijn pols nog gewoon naar 160 krijgen.Maar na elke helling verlies ik tijd. Al klimmend haal ik veel volk langzaam in, maar 5 km later in de afdaling komen ze me weer doodleuk voorbij. Alleen in de echt steile afdalingen is dat grote blad geen gemis, maar op die vier procent daalstukken, kan iedereen makkelijk 55 per uur gaan trappen en ik blijf steken op 42. Zeker de laatste 7 km was die wel wat tenenkrommend, allemaal 4-5 procent dalen en ik kon alleen maar lijdzaam op de 34/12 proberen vaart te maken wat niet lukte. Aan 45 uur trapte ik een cadans van 130. Harder dan dat ga ik mijn benen echt niet rond krijgen.

Na 145 kilometer kregen we de laatste drie hellingen, de côte de Beffe, de Côte de Laidprangeleux en de Côte de Dochamps. Ging alles tot nog qua klimmen, nu begin ik toch ook moe te worden. Ik begin te mopperen. Mopperen op de steile stroken van de Beffe, de harde tegenwind en het crimineel slechte wegdek. Gaten, kuilen, bulten, scheuren en god weet wat nog voor meer ellende. Feitelijk kun je stellen dat België als land onder curatele gesteld moet worden. Ze kunnen domweg geen land besturen. Een van de dingen die er met belastingscenten moet gebeuren, is infrastructuur aanleggen. Zelfs dat kunnen ze niet. België heeft zolas dat heet een duur politiek systeem, dat is geen grap, zo noemen de Belgen het zelf echt.In België heb je verkiezingen en overleggen en commissies en besturen en vergaderingen en afschuifbeleid en weer verkiezingen en ga zo maar door. Aan het einde van het liedje zijn veel belastingscenten opgegaan aan oeverloos gekissebis en dus blijven wegen decennia wachten op nieuw wegdek. Ik heb in veel afdalingen echt bijzonder voorzichtig gedaan omdat ik domweg geen zin had in een nieuwe ziekenhuis blog.

Uiteindelijk rol ik na 5h56 over de finish. 11 minuten langzamer dan in 2016. Toen had ik alleen de warmte als excuus. Vandaag was het ook puf warm en miste ik snelheid in de licht dalende stukken. Voor mijn gevoel was het dus niet eens zo'n slechte dag. En bij de finish hebben ze Worst met Bier! Dat is goed, want ik heb nu honger als een paard.
Live fast; die young. mijn blog

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 01 sep 2019 15:32

Gister ook de Criq gereden. De eerste lus was inderdaad wezenlijk anders dan andere jaren. Ik begreep dat dit met wegwerkzaamheden op het normale traject van doen had. Voor mij - 55 jr, zonder enig klimtalent maar wel 8K in de benen dit jaar - was meedoen belangrijker dan winnen zullen we maar zeggen. Op lus 1 inclusief Maboge en de Haussire ging het goed, maar met die hitte vond ik het middagprogramma toch wel erg zwaar. Genieten van die prachtige afdaling van wel 10 km tot aan de Roche à Frêne, maar vanaf dan werd het echt afzien. Vooral die Rideux, man daar kwam geen einde aan. Blij dat er op een paar plekken extra water werd verstrekt. Die Beffe vind ik dan weer meevallen, mede door het relatief goede asfalt. Maar wat een ergernis inderdaad: vooral op sommige afdalingen volledig door elkaar gerammeld, handen goed aan het stuur houden is het devies. Vanaf Samrée is de laatste afdaling altijd een heerlijk toetje. Maar ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik weer bij de auto kwam...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 sep 2019 21:52

Hier ook weer terug van een mooie editie van de Velomediane. De tweede keer met als doel om mijn tijd van vorig jaar flink te verbeteren. Met een nieuwe fiets en na een mooie fietsvakantie in Noorwegen en de LBL toertocht van Le Champion voelde ik me er dan ook helemaal klaar voor. De dag van tevoren nog even losgereden en de Mabogne afgedaald en kwam al snel tot de conclusie dat de 1e lus aangepast was (achteraf blijken de wegwerkzaamheden waarvoor ze de route omgelegd hebben nog niet begonnen te zijn).

Met m'n nieuwe powermeter had ik de strategie om niet te snel te beginnen en mijn eigen tempo te rijden. Tot de eerste ravitaillering lukt het dan ook prima om zo rond de 200-225w te blijven met een hartslag van 150 en was ik nog topfit. Het tweede deel kwam ik mijn maten weer tegen en wist ik dat het goed zat. Ook de Haussiere met het welbekende kerkhof ging ik als een speer. Ik moest even in het rode, maar reed ze dan ook met bosjes voorbij. Alles ging volgens plan en bij de 2e ravitaillering voelde ik me nog sterk, wat betekende dat ik het 3e en laatste deel harder kon gaan met als doel zo'n 25 minuten sneller te eindigen als vorig jaar.

De praktijk viel helaas toch wat anders. Met 31 graden begon het best warm te worden en de sportvoeding begon zo langzamerhand ook geen plezier te doen. Het vermogen daalde en de hartslag steeg (nog steeds ruim onder mijn omslagpunt). Ik kon het niet laten om op m'n tellertje te kijken wat de tussenstand was. Met 4:55u en nog zo'n 35km te gaan had ik dat beter niet kunnen. Mijn doel was 6:20u en dat zou ik in dit tempo niet gaan halen. Al vrij snel daarna kwam ik bij de Cote de Beffe en in de brandende zon zag ik het ene na het andere slachtoffer zwalken, lopen of langs de weg in het gras liggen. Mijn hartslag zat nog steeds ruim onder het omslagpunt, maar de pedalen gingen niet snel genoeg rond. Eenmaal boven zag ik dan eindelijk toch die tank die ik vorig jaar totaal gemist had.

Uiteindelijk nog een zware 1.5u gehad tot aan de finish (met als kers op de taart een hap tegenwind in de laatste afdaling naar La Roche). Uiteindelijk gefinisht in 6:46.15, welgeteld 32 seconden sneller dan vorig jaar. Semi-teleurgesteld 20 minuten in het gras gelegen en in de tent maar een 5-tal biertjes weggetikt en zo m'n fietsvrienden onthaald. Het was een zeer geslaagde editie, maar die tijd...

https://www.strava.com/activities/2667453318

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 02 sep 2019 11:12

Zondag was de Vélo Heuvelrug clubrit naar de kust .
De route was van Amerongen naar Katwijk 211 km, echter was er geen animo voor deze leuke rit.
Dus maar solo op pad gegaan , om 7.17 uur op de fiets vanuit Veenendaal .
na 97 km even gestopt om een krentenbol te eten , en weer door om na 119 km op de boulevard in Katwijk aan te komen . Even en terras gepakt om een cola en koffie te nuttigen en wat te eten.
Klaar voor de terugweg , de wind trok wat aan, maar gelukkig meest mee.
Bij Breukelen was een evenement waardoor ik terug moest naar Nieuwersluis , dan zou ik ander andere kant verder kunnen, niet dus ook daar werd ik weer tegen gehouden . Weer teug naar Nieuwersluis en via de straatweg richting Maarssen,daar nog een cola genomen en de bidons gevuld , inmiddels stond de teller op 200 km. In de Bilt de route weer opgepakt en uiteindelijk weer naar Veenendaal . Totaal 255 km met 27.8 gemiddeld .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 02 sep 2019 19:00

Lekker. Mooie rit.

Plaats reactie