Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 15 mei 2019 14:25

Gisteren een lange dag op het werk dus vanmorgen maar even gecompenseerd. Net na 9 uur op de fiets gestapt. Beenstukken maar thuis gelaten, maar armstukken toch maar even aan. Was eerst nog redelijk fris. Halverwege de rit konden ze wel uit. Het was echt genieten. Vandaag een richting gekozen waar ik niet zo vaak fiets, ten noordoosten van mijn huis oftewel richting aardbevingsgebied. Uiteindelijk doorgereden richting het pittoreske Termunterzijl voordat ik weer huiswaarts keerde. Ik had van te voren bedacht dat ik 100km zou kunnen fietsen, maar dan moest ik wel doorfietsen, ik werd namelijk om 12.30 uur op school verwacht door de kinderen (die moest ik ophalen). Dat is prima gelukt. Zij blij, papa blij. De rit, echt minimaal meer dan de 100km die ik gepland had, net onder de 2 uur en 50 minuten afgeraffeld.

Laat dit weer maar een tijdje blijven.
Laatst gewijzigd door Wisselwerking op 15 mei 2019 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Strava

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 15 mei 2019 16:44

De hel van Twente gefiets met het clubje...100km.
Prima organisatie, mooie tour en uitestekende verzorging onderweg.
En als beloning bij terug komst de traditionele hamburger met broodje, hmmmmm...
...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 mei 2019 19:32

Ook de Hel van Twente gereden, alleen de 200 km versie.
Mooie tocht over de Sallandse Heuvelrug met Holter- en Lemelerberg en wat vals plat in Duitsland.
De wind was zwaarder dan de klimmen, hoewel de laatste 45 kilometers de wind veelal in de rug zat.
Dit maakte het mogelijk om de 200 km toch met 30,5 gemiddeld kon afronden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 16 mei 2019 13:31

Ook wij hebben de Hel van Twente gereden met een 7 tal Vélo leden en zoals al een paar met Wijnand .
We hebben de 165 km gereden met 31.5 gem. Was door de wind inderdaad flink aanpoten. Het stuk door Duitsland is wel leuk en de korte klimmetjes kunnen op het buitenland. Wijnand zat achter een valpartij en heeft 1e hulp verleend .
We hadden vooraan in de groep niet in de gaten dat er wat gebeurt was . We waren Wijnand kwijt , gebeld werd niet opgenomen Hans en ik zijn terug gereden en na een kilometer of 6 kwam Wijnand er aan en zijn we met 3 verder gereden .
Bijlagen
Hel van Twente 15 mei (7).JPG
Hel van Twente 15 mei (10).JPG
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 16 mei 2019 17:09

Heb het zien gebeuren. Wordt je niet vrolijk van, mag ik wel zeggen...
En, laten we eerlijk zijn als je zoals enkelen blijken te moeten doen in de onoverzichtelijke bochten met alle geweld toch proberen in te halen dan is dat de goden verzoeken om problemen.
...

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 16 mei 2019 17:52

We waren met 8 in totaal en reden behoorlijk tempo , alles wat je inhaalde probeerde mee te gaan, met als gevolg dat er een groep van 40 ontstaat met alle gevolgen van dien .
Ze willen ten koste van alles mee , prima als je het aan kan en wat ervaring hebt om in een groep te rijden maar dat hebben sommige ook niet .
We moesten ook een keer behoorlijk in de remmen en uitwijken voor een tractor die vol door een onoverzichtelijke bocht kwam, toen reed er ook iemand bij Hans ( Hanz Bé ) achter in de deri , die had ook geen ervaring om in groep te rijden .
Ga dat dan ook niet doen denk ik dan .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 mei 2019 19:22

Zijn mensen die alles op alles zetten (met hartslag 180 zegmaar) om dan in het wiel te blijven, heb ik ook wel eens gemerkt bij toertochten.
Oplossing is om gewoon tempo wat hoger te gooien waardoor ze niet eens idee krijgen om aan te haken als je ze inhaalt :lol:

Grappig trouwens een toertocht midden in de week ipv in het weekend, bepaalde reden ?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 mei 2019 19:29

Geen bepaalde reden, het was in het verleden een tocht die georganiseerd werd door de sportvereniging van de Justitiële Inrichtingen. Dit is later overgenomen door de ATV Ruiten Drie en de woensdag is altijd gebleven.
Gisteren hadden ze ruim 1600 deelnemers en dat voor de woensdag.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 17 mei 2019 10:56

Die Tukkers toch, zijn altijd al een eigenwijs volkje geweest.... :lol:
Ik mag ze wel.
...

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 17 mei 2019 11:57

Oppbogga schreef: 17 mei 2019 10:56 Die Tukkers toch, zijn altijd al een eigenwijs volkje geweest.... :lol:
Ik mag ze wel.
+10 :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 17 mei 2019 15:43

Enige dag van dit weekend om te fietsen want tot maandag Duitsland in met de motor (schietgebedje voor droog weer), dus lekkere rit op de racefiets gemaakt.
Ipv de vlakke polder zoals vorige week, nu wat heuveltjes opgezocht en dat was de Posbank. Nog voor half 8 op de fiets en qua temp. net te doen zonder beenstukken, maar wel shirt lange mouwen. Helaas geen zon, maar nu min of meer oosten wind. Dus richtig Arnhem tegen, maar terug dan een keertje in de rug.
Vanaf Soest via Woudenberg, Ede, Otterlo en Rozendaal na 75 km bij het natuurgebied. De bekende klimmetjes, korte stop en afdalen richting Eerbeek.
Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Eerbeek richting Apeldoorn waar het gluiperig omhoog gaat. Daarna afdalen en door via Voorthuizen, Leusden en uiteindelijk Soest.
Na iets meer dan 180 km terug en voldaan gevoel. https://www.strava.com/activities/2374588719
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 18 mei 2019 21:26

Na de 172 km in de Hel van Twente woensdag, vandaag een rondje Almere gedaan met 8 Vélo leden , er was van alles te doen in Almere, Kermis en een triatlon, hierdoor was er een behoorlijk stuk van de dijk afgesloten en moesten we wat omrijden via een aangeven omleidingsroute . Verder was het een mooi rondje met lekker weer .
Totaal vandaag nog eens 212 km .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie