Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 12 mei 2019 21:18

marcuse schreef: 12 mei 2019 17:23 Vandaag de Ronde van Nijmegen gedaan. 176 km in totaal.
Ik ook :like:. Prima weertje gedurende de dag ondanks een vrij matige voorspelling.
Kon regelmatig in een groepje hangen wat lekker doortrapte. 160km gedaan maar had nog puf over voor een extra rondje. 202km totaal
Normaal steek ik geen andere cassette achter behalve als ik naar Limburg ga. Maar door een zware trainingsweek met 2 trainingskoersen en zaterdag een temporitje toch maar een 11-30 gestoken die ik al klaar had liggen voor Limburgs mooiste. Was er bij vlagen blij mee net ff wat extra's te hebben :lol:

https://www.strava.com/activities/2361972235
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 mei 2019 22:30

fredmtb-sport schreef: 12 mei 2019 15:07 @DDX: Blijf me verbazen hoe ‘makkelijk’ jij die 200’ers of meer trapt. Andere planeet?
Kwestie van regelmatig doen, dan doe je ze zo ongeveer op automatische piloot :lol:
Vandaag ritje van 180km gemaakt door Noord-Holland en na 140km een stop bij m'n ouders op de camping voor een barbecue.
(dus stuurtas gemonteerd en normale kleding meegenomen)
Vanmorgen wel even gewacht met vertrek toen er wat buitjes overkwamen, maar daarna lekker in zonnetje gereden.
Nogsteeds pittig windje, die mag wel wat minder. (en temperatuur nog ff wat omhoog)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2362787363

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 mei 2019 07:29

mischien moesten we dit topic eens veranderen in 'vandaag weer heel erg ver gefietst in 2019' :shock: Man man man,..... wat een afstanden vliegen hier voorbij. Ik kwam gisteren niet verder dan een rondje van 86 km langs de usual suspects. Maarsen, Breukelen, Loenen, Vreeland, Weesp, Muiden, Driemond, Amsterdam-Rijn kanaal en Kasteel de Haar.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 13 mei 2019 08:58

Gisteren een rondje Walcheren en Noord-Beveland vanuit Goes.
DSC00908.JPG
Toch nog best een stevig windje aan de kust. Zon, Zee en Wind = Zeeland op z'n mooist!
Zal ergens rond de 100km zijn geweest ...

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 mei 2019 13:33

fredmtb-sport schreef: 12 mei 2019 15:07
Na 70 km op het spoor dat ik 9 dagen eerder ook reed en pakweg 7 km later door BOA werd aangehouden bij de "Kroondomein het Loo". Ik had toen nergens een verbodsbord gezien, dus nu op zoek naar dat bordje. Op 75 km bij "Niersen" de toegang en inderdaad gewoon toegestaan. Wel even vlot foto's van gemaakt en maar hopen dat ik aangehouden werd, niet dus.
hi fred, ik was nieuwsgierig geworden en naar aanleiding van dit bericht even gekeken hoe je vorige keer was gereden (strava). Op 75 km daar waar jij de wieselseweg bent overgestoken richting het loo, daar staat een bordje en een bordje op een slagboom (die weleens geopend is). Ik ben daar ettelijke malen langsheen gefietst. (voor een apeldoorner is die wieselseweg 1 van de 2 toegangswegen naar het hele (mtb)gebied ten noorden van apeldoorn). In je rit van gisteren ben je daar niet rechtdoor gereden maar naar rechts gegaan, richting echoput.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 mei 2019 14:45

Ik ben gisteren op 79,1 km naar rechts afgeslagen over het hele brede gravelpad. Dat is inderdaad de Wieselseweg.
Vorige week vrijdag tijdens deze rit https://www.strava.com/activities/2338558527 op 75,2 km rechtdoor gegaan.
Dat was waar ik hoogstwaarschijnlijk toen de mist in gegaan ben en paar minuten later aangehouden ben door de opzichter. Goed gesprek/sorry en hij gaf me aan hoe ik het snelste weg kon komen en dat ook gedaan nadat ik hem een handje gaf en prettige dag wenste. Even later zal hij wellicht ook het echtpaar op e-bikes hebben gesproken die ik kort ervoor inhaalde.
Weet ik voor de volgende keer, kan gewoon netjes om het terrein heen en die Wieselseweg is best een "huftertje".
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 13 mei 2019 14:51

fredmtb-sport schreef: 13 mei 2019 14:45 Ik ben gisteren op 79,1 km naar rechts afgeslagen over het hele brede gravelpad. Dat is inderdaad de Wieselseweg.
Vorige week vrijdag tijdens deze rit https://www.strava.com/activities/2338558527 op 75,2 km rechtdoor gegaan.
Dat was waar ik hoogstwaarschijnlijk toen de mist in gegaan ben en paar minuten later aangehouden ben door de opzichter. Goed gesprek/sorry en hij gaf me aan hoe ik het snelste weg kon komen en dat ook gedaan nadat ik hem een handje gaf en prettige dag wenste. Even later zal hij wellicht ook het echtpaar op e-bikes hebben gesproken die ik kort ervoor inhaalde.
Weet ik voor de volgende keer, kan gewoon netjes om het terrein heen en die Wieselseweg is best een "huftertje".
Help even … ik begrijp het niet. Op de foto's van de bordjes die je eerder postte staat o.a.
'Opengesteld voor wandelaars en fietsers …' en: 'Toegang verboden van 15 september tot 25 december'. Wat is dan het probleem met de BOA?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 mei 2019 15:29

Verderop stond een minder prominent algemeen groen bordje opgesteld. Daarin toegang voor wandelen etc.
Fietsers werden daarin niet genoemd, maar blijkbaar kan dat voldoende zijn. Lopen bij de buren (mountainbike.nl) genoeg discussies over waar wel/niet en wildgroei aan bordjes.
Maar bij volgende gravelrit die kant op zal ik nog eens extra kijken.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

i-mac

i-mac 13 mei 2019 16:54

Deze morgen een paar uurtjes in de tuin gewerkt, en dan vertrokken voor een ritje naar zee. Die blaast nog steeds uit het koude noorden, dus toch maar armstukken aangedaan. De beenstukken deze keer thuis gelaten.

Ik moest nog iets afgeven bij mijn schoonbroer (zwager), dus eerst een goeie 25km tegen de wind in naar Knokke. Nadien mocht ik genieten van de wind in het voordeel. Alleen de laatste 15km nog wat moeten stoempen, maar het liep lekker vandaag.

Even geprobeerd hoe mijn selfie eruit zien. Die van DDX zijn dus beter :-) Ofwel is mijn arm tekort.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Een ontwerp voor een koerstrui voor mijn schoonbroer en zijn vrouwtje, die sinds een paar weken een beachbar hebben overgenomen te Knokke. Ik mag er ook wat reclame mee maken.

Afbeelding


De rit : https://www.strava.com/activities/2364254493

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 mei 2019 07:05

Dat shirt is briljant, waar heb je die vandaan?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 14 mei 2019 08:36

fredmtb-sport schreef: 13 mei 2019 14:45 Ik ben gisteren op 79,1 km naar rechts afgeslagen over het hele brede gravelpad. Dat is inderdaad de Wieselseweg.
Vorige week vrijdag tijdens deze rit https://www.strava.com/activities/2338558527 op 75,2 km rechtdoor gegaan.
Dat was waar ik hoogstwaarschijnlijk toen de mist in gegaan ben en paar minuten later aangehouden ben door de opzichter. Goed gesprek/sorry en hij gaf me aan hoe ik het snelste weg kon komen en dat ook gedaan nadat ik hem een handje gaf en prettige dag wenste. Even later zal hij wellicht ook het echtpaar op e-bikes hebben gesproken die ik kort ervoor inhaalde.
Weet ik voor de volgende keer, kan gewoon netjes om het terrein heen en die Wieselseweg is best een "huftertje".
Op die wieselseweg daar waar je niet rechtdoor mag en je nu rechts ging, daarna eerste pad links, links blijven aanhouden als je van hufterig houdt... https://www.strava.com/activities/2162498818

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 mei 2019 09:37

Die link werkt niet, althans hij is niet openbaar.
"Hufterig"' qua klim prima, daar ben ik altijd voor in. Ik wil wel voorkomen dat ik op plekken rij die niet zijn toegestaan (zeker nu in deze omgeving) . Heb tegen BOA aangegeven dat ik er rekening mee zal houden en hou ik me dan ook aan.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie