Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 01 dec 2019 10:01

Eigenlijk gisteren, maar toen was ik te moe om nog een verhaaltje te schrijven, 400 kilometer gereden. Het was lekker koud en een beetje mistig toen ik om stipt 6 uur opstapte. Het was windstil en net onder 0. Ik vertrok vanuit Leuven, om zo naar Gent, Roeselare, Brugge, Knokke, Zeeuws-Vlaanderen, Sint-Niklaas en Mechelen weer huiswaarts te keren. Toen het licht werd de koplamp opgeladen want die was wel hard nodig geweest in de mist. De jaagpaden waren van bijzonder goede kwaliteit, wat het allemaal wel makkelijk fietsen maakte. Ergens na Gent kwam ik volgens mij Thomas de Gendt tegen, ik herkende de houding. Op 175 km even gestopt voor een cola en een snicker. Richting Knokke was het opnieuw prachtig rijden en de boulevard daar was veel minder druk dan ik dacht. De duinen door Zeeuws-Vlaanderen waren ook erg mooi bij zonsondergang. Bij Terneuzen op 290 km stopte ik nog een keer. Het was al lang en breed donker en in de ultieme duisternis van Zeeuws-Vlaanderen maakte mij bijzonder unheimisch en eenzaam. De wind was wel weer gaan liggen, die had 8k toch een uurtje of 2 tegen gehad. De eenzaamheid was eenmaal aangekomen in Sint-Niklaas, 40 km verder, reden om maar gewoon met een muziekje op verder te kachelen. Een bijzonder goed idee want mentaal kon ik er weer tegenaan. Jammer wel dat mijn achterlicht niet de beloofde accuduur kon waarmaken want die viel vrij onverwacht uit met nog 50 km te gaan. Laatste 20 km waren fysiek nog wel vrij zwaar. Desalniettemin weinig ongebruikelijke klachten. Nu gewoon moe en voldaan.

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/mwNo7DGL31
IG: _superver

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 01 dec 2019 12:07

Respect voor deze afstand in deze tijd van het jaar!

thominator_cycling
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 okt 2018 19:51

thominator_cycling 01 dec 2019 14:04

stillekracht schreef: 01 dec 2019 12:07 Respect voor deze afstand in deze tijd van het jaar!
Hartelijk dank :) Goed warm aankleden, zorgen dat je niet te lang stilstaat, en veel fietspaden inplannen op de tijden dat het donker is. Ik heb wel geluk gehad met de wind, die was maar marginaal aanwezig en het grootste deel was het windstil.
IG: _superver

i-mac

i-mac 01 dec 2019 17:44

400km :o

Ik heb me gisteren beperkt tot 74km met de MTB. Mijn maat en mezelf hebben een 5-tal collega's mee op pad genomen voor wat waarschijnlijk het leukste MTB parcours aan de Belgische kust is. Vanaf Oostende tot aan Westende (en terug) kan je diverse stukken natuur (lees = duinen) in. Daar is een heel erg tof gevarieerd parcours officieel (Bloso) aangelegd. Bij momenten is het zelfs zeer technisch. Aangezien het de laatste dagen goed had geregend, lag het duinzand er goed berijdbaar bij. In de zomer is dat wel eens anders. Te Middelkerke kan je dan een stukje van het veldrit parcours meepikken. Dat oogt op het eerste gezicht niet zo moeilijk, maar als je dan weet dat de profs daar een volledig uur van jetje geven, dat puf je wel even.

Om tot wat extra kilometers te doen, zijn we gestart te Wenduine (De Haan) waar ook een mooi technisch parcours ligt te wachten. Jammer dat het tussenstuk te Bredene zo saai is. Op de terugweg moesten het gedeelte van "De Schorre" links laten liggen.

Het was al donker toen we terug aan de auto kwamen. Iedereen was enthousiast over al dat heerlijks wat we onder de dikke banden kregen geschoven. vanaf Oostende tot aan de auto hebben we dan de gemiddelde snelheid wat opgekrikt.

https://www.strava.com/activities/2902012096/overview

kasper
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:34

kasper 01 dec 2019 18:30

Gisteren mijn verlaten/verdwenen spoorwegen route afgemaakt. Een mix van asfalt, gravel en zand wegen. En vandaag dus gereden.
In Ter Apel de lijn naar Gieten opgepakt. Langs en over het trace gereden. Mooi om de lijn nog in het landschap te herkennen. Tussen Musselkanaal en Stadskanaal ligt er nog spoor. Tussen Gasselte en Gieten snijdt de lijn diep door het land,
In de buurt van Drouwen de lijn naar Emmen opgepakt. Bekend terrein voor mij.
Lekker bijna 4 uur allenig op de fiets zwerven, en nog een gravel strookje ontdekt voor gravelmap.com.


https://strava.app.link/KqBJ9H0l41

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 dec 2019 20:33

Dit weekend maar benut met 2 leuke ritten in de buurt van Nijmegen onder het motto "Vanaf maandag weer even uitgeschakeld". Het ijzerwerk in mijn linker been gaat er na 6,5 jaar toch uit. Gepland allemaal, evenals het weekendje Nijmegen. Dat is al meer dan 12 jaar traditie om met vrouwlief Sanadome te doen en daarbij kan hare majesteit shoppen en Fredje lekker fietsen. Het geheim van goed huwelijk :mrgreen:
De SuperX mee genomen ipv MTB omdat ik zin had om te gravelen en MTB vorig jaar gedaan.
Zaterdag meer in de buurt gebleven van Nijmegen zelf en kriskras rond gereden, dus geen optie om deze GPS eens na te rijden. Paar stukken nog aardig smerig na alle regen van eerder deze week. Ondergrond ook zwaar af en toe of moet ook conditie zijn.
Maar geen klagen, want heerlijk droog (wel fris).
Afbeelding
Uiteindelijk toch zo'n 112km en ruim 1.000 hm op de teller. https://www.strava.com/activities/2901611441

Zondag: Bijna wonder dat ik me zo goed voelde na extreem gezellig etentje met vrienden inclusief hele lekker biertjes (geen 1 dezelfde).
Nu het plan om ook stukje Reichswald te pakken, maar eerst wat bekendere stukjes gepakt, maar ook stukjes "weg vd snelweg".

Afbeelding
Fiets natuurlijk in hotel

Afbeelding
Idd frisjes

Afbeelding
Niet overal makkelijk te fietsen

Qua temperatuur stukje frisser dan zaterdag en kostte best moeite om warm te blijven.
Stukken Reichswald van droog/zompig tot heel erg nat.
Maar uiteindelijk 103 km en 700hm op de teller.
https://www.strava.com/activities/2904046704

Na afloop lekker Sanadome in en bijkomen in de warm water baden.
In ieder geval 2 leuke afscheidsritjes, even niets doen maar hoop met paar weken weer op pad te kunnen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 04 dec 2019 18:40

Altijd leuk mijn oude stad nijmegen, kom er te weinig. Zelf zaterdag klein stukje van 80km gepakt arnhem- utrecht over de dijk. Best mooi om te zien mist aan de ene kant en ik zelf in een waterig zonnetje aan de andere kant. niet echt koud wel fris.. weinig fietsers gezien waren vast al klaar of aan het binnen fietsen of het nieuwe hipsterning Gravel Galore.. Zolang de wegen er nog mooi bij liggen lekker genieten van het fietsen en anders de baan maar op :like: nu langzaam aan weer vaker fietsen te weinig gedaan dit jaar..

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 dec 2019 18:09

Aangehaakt bij de watertoren ploeg vanmorgen, alleen na 30km kon ik niet meer verder :
Afbeelding

Persoon naast me gleed uit in bocht, zagmezelf al op de grond liggen. (ik reed aan buitenkant bocht)
Maar op de een of andere manier bleef ik wel overeind, hij tikte mij wel aan.
Toen ik stil stond dacht ik eerst dat spatbord los was gekomen, tot ik wat beter keek.
Band was nog wel netjes op druk gebleven.
Bij cafe om de hoek maar thee met appeltaart besteld en lift naar huis geregeld.

Daarna maar andere fiets gepakt en rondje van 90km gemaakt.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 07 dec 2019 18:29

Ik moest even goed kijken maar je velg is dwars door midden :shock:. Dat je overeind gebleven bent. Knap gehouden.

Vandaag zelf dieren rondje gefietst. De muis komt langs mijn huis dus halverwege de route gestart. Erg leuk rondje, fiets zag er wel weer smerig uit met alle bagger en bladeren op de weg.

https://www.strava.com/activities/2917307047
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 dec 2019 18:35

Is het de velg, of "alleen" de carbonnen kap, die door midden is?

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 07 dec 2019 18:35

Daarop kun je idd niet verder :o Bijzonder dat je overeind bent gebleven!

Vandaag best 'mooi' weer, niet te koud en geen regen of mist voor de verandering. Dus maar eens een rondje van 100km gedaan. Lukt me niet vaak in de winter, dus dat was lekker!

Jammer dat de wegen eigenlijk doorlopend nat liggen de afgelopen tijd, ik blijft idd poetsen, ondanks spatborden.
🚴🏻Strava

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 dec 2019 19:14

Hanz Bé schreef: 07 dec 2019 18:35 Is het de velg, of "alleen" de carbonnen kap, die door midden is?
Achterdeilleur afgebroken, niet derailleurpad.
En velg uitgescheurd langs remrand, aantal spaken gebroken.

Plaats reactie