Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 23 mei 2019 22:21

Vandaag eens een langer stukje gefietst was goed voor 81 km.
Ghost Nivolet 6LC

i-mac

i-mac 24 mei 2019 15:01

Zoals ik al vreesde, een scheurtje in de achterste liggende vork. Kan wel hersteld worden. Met het nodige schilderwerk, een goeie €350. En fiets een paar weken kwijt.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 mei 2019 19:11

Vandaag weer een rondje Naarder-, Gooi- en Eemmeer nu vanwege de westenwind met de klok mee. Het viel mij trouwens wel op dat er in het Gooi meer wind (tegen) stond dan op de Gooimeerdijk (mee) maar het zonnetje maakte veel goed.!

https://www.strava.com/activities/2393188666
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 24 mei 2019 22:24

Pauze in België.
Vandaag maar weer naar België gefietst. Weer was goed en in totaal 84 km gefietst.
Vandaag maar weer naar België gefietst. Weer was goed en in totaal 84 km gefietst.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 mei 2019 20:52

Ondanks "stalbenen" na staand concert van de voorgaande avond, toch maar flink stuk gepakt vandaag.
Vanaf gpsies.com de z.g. "Noord Holland Strade Bianche XXL" naar binnen gehaald en op mijn Garmin gezet. Vanaf Alkmaar in feite tot de Waddenzee en weer terug, maar via heel wat leuk paadjes en draaien/keren.
In begin nog frisjes, dus blij met mijn armstukken. Wonder boven wonder leek ik al vlot vrij weinig last te hebben van de stalbenen en kon redelijk tempo (voor mijn doen) draaien.
De wind viel op zich redelijk mee, alleen op het laatst toch een forse tegenstander. Moest er hard aan trekken om mijn gem. van 27,5 niet onder de 27 te laten komen. Slaat nergens op, maar stimuleert wel.
Uiteindelijk na iets minder dan 7:30u fietsen stond er 201 km op de klokken en was aardig gaar, maar wel voldaan. https://www.strava.com/activities/2396019617

Paar plaatjes om het verhaal af te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 mei 2019 09:21

Niet vandaag maar gisteren, de tocht Landen-Trois-Ponts-Landen, schitterende tocht door de Ardennen met 12 benoemde beklimmingen. Goed voor 2890 HM en totaal 218 kilometer. Helaas nog wel wat regen in de buurt van Aywaille, maar voor de rest prima fietsweer. Prima verzorging onderweg, hoewel de tocht wel een stuk duurder geworden is sinds de onder de Proximus reeks valt. In het verleden toen deze nog door het Hespengauw-collectief werd georganiseerd een stuk kleinschaliger en was het ook altijd prima.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 26 mei 2019 13:30

https://www.strava.com/activities/2398233978

Geen tijd gehad voor foto’s. :lol:

Samen met clubgenoot onze jaarlijkse “ gemiddelde tijdrit” gedaan. De bedoeling is dat je zonder apparatuur zo dicht mogelijk uitkomt bij een van tevoren opgegeven gemiddelde. De max. snelheid die je op mocht geven was 37 km/ h. We hebben dus ( gelukkig) niet gewonnen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 29 mei 2019 21:33

Vandaag maar weer eens 83 km gefietst. Was lekker in het zonnetje.
Ghost Nivolet 6LC

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 30 mei 2019 00:20

ncornelisse schreef: 23 mei 2019 20:10 Ligt het aan mij of staat er al weken een te harde wind? Ik vind het dit voorjaar wel heel erg.
+1 (en de conditie is nochtans ok) 😉
Was vanavond weer bijzonder winderig. Maar nu eens geen noord-oostenwind.

i-mac

i-mac 01 jun 2019 16:15

Mijn buurman vroeg me deze week of ik zin had in een rit te Oostkamp (B). Eerst had hij 110km in gedachte, later draaide hij bij, en wou 140km rijden. Mer de rit heen en terug zou daar 20km bij komen. Mijn buur fietst op een oude zware fiets, maar heeft wel een zeer goede conditie. Als was zijn verste afstand ongeveer 140km.

Om 7u00 thuis vertrokken richting Oostkamp. Na het inschrijven direct vertrokken, en al vlug volgden een paar mensen in ons wiel. Geen erg, af en toe eens een babbel met iemand die je niet kent kan leuk zijn. Nadeel van teveel babbelen, is pijltjes missen.
Op een bepaald moment had ik de smiezen dat we al op de terugweg zaten. Maar neen, we zitten goed. Kijk maar ... de pijltjes. Maar ik kon ze toch overtuigen om rechtsomkeer te maken. 14km verder bleek dat ik het goed voor had.

Na die bevoorrading te Kruishoutem, konden we ons opmaken voor wat "Vlaamse Ardennen" hellingen. Die stonden mooi aangeduid door de organisatie van de rit.

Intussen begon de zon zijn warmte ten volle af te geven, en was het echt aangenaam fietsen. Er stond zo goed als geen wind (op dat moment toch). De volgende pijltjes werden niet meer gemist. En zo vlogen de kilometers voorbij. Bij bevoorrading 3 verlieten we stilaan de heuvelzone. De wind kwam intussen wat op, maar zat schuin achter. Tijd om de snelheid wat op te voeren. Met dank aan een jonge kerel, konden we aanpikken en ging het +35km/u naar de aankomstplaats. Ik nam van tijd tot tijd wat over, wat werd geapprecieerd. Mijn buurman niet, maar die zat intussen al een pak boven zijn verste afstand.

Toen we in Oostkamp aankwamen, stond de teller op 186km. De omweg die we maakten bedroeg maar liefst 28km. Na een paar verfrissende Cola's fietsten we huiswaarts. Maar de kaap van de 200km was heel erg aantrekkelijk voor mijn buur. En zo maakten we nog een extra ommetje om de kaap van 200km te halen.

Het was een zalige fietsdag. Wordt ongetwijfeld vervolgd :-)

https://www.strava.com/activities/2414319152

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 01 jun 2019 20:22

Gisteren eens een ritje naar het zuiden van Noord Holland.
Deze rit had ik al eens eerder gereden en dus een mooie gelegenheid om mijn nieuwe computer/navigatie uit te proberen.
Ging perfect.
Er stond iets meer wind dan verwacht en achteraf had ik te weinig gedronken.
Ik denk helaas te vaak dat twee bidons genoeg is.
https://www.strava.com/activities/2411504392

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jun 2019 23:26

Waalse Pijl vandaag. 180 km / 3200 hm. Geweldig weer en dito gezelschap, wat wil een mens nog meer?

Plaats reactie