Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 08 apr 2019 13:23

Rayb81 schreef: 06 apr 2019 23:03
fredmtb-sport schreef: 06 apr 2019 20:41
Martin78 schreef: 06 apr 2019 19:17 Hoe sneller ze de Posbank verkeer vrij gaan maken hoe beter het is.
Moest het even kwijt :)
Ik rij zowel op fiets als op motor, maar als er 1 categorie is die het minder netjes neemt met de regels.............
Oh ja, morgen zal het helemaal "feest" zijn daar, dus maar wat blij dat ik er op vrijdag was :D
Autovrij heeft van mij part niet, je moet er gewoon wegblijven in het weekend op de fiets, tenzij je van klimmen in de uitlaatgassen houdt :winkthumb:

Vandaag mtb in die omgeving gefietst, heb de drukte op de Snippendaalseweg en Schietbergseweg ook gezien, incl de strijders met de handfietsen.
Als je het van het weekend moet hebben om te fietsen dan zie je de Posbank dus nooit ;)

Verder wil ik geen discussie groter maken dan de dit anders zitten we in het verkeerde topic :mrgreen:


OT: Gisteren mijn eerste 100km solo gefietst sinds heel wat jaren, en oja mensen de Posbank heb ik ook meegenomen....Gewoon omdat ik het toch niet kan laten als je zo dicht in de buurt woont.
Heerlijk in de korte broek gefietst met aan de start van de rit armstukken die later uit konden. Wat mij voornamelijk opviel was de toch wel harde wind gisteren die ik zeker 40km van de rit vol tegen had. Eerlijkheid gebieden mij te zeggen dat ik gewoon een slechte fietser ben met harde tegenwind, ik raak er snel mijn motivatie door kwijt :oops:
Al met al toch de 100km volgemaakt richting Apeldoorn, Beekbergen, Arnhem, Posbank, Zevenaar, Doetinchem en weer naar huis

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 08 apr 2019 15:02

Gisteren combinatie ATB en race gedaan. Eerst ongeveer 40km op de ATB gefietst, terwijl mijn zoontje ATB training had om daarna over te stappen op de racefiets naar een verjaardagsfeestje te gaan. Uiteraard met een kleine omweg, dus nog 28,5km extra (helaas niet meer tijd, want het was wel echt lekker fietsweer).
Vanavond na het werk ook maar weer een extra lusje pakken. Helaas niet al te veel tijd (iets met ouderavonden).
Mijn Strava

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 apr 2019 19:22

Dit weekend geen weer voor de Kawa (veel te koud), dus flink eind op pad met mijn SuperX. Nog voor 08:00u al op pad en toen temperaturen nog onder het vriespunt, maar wel lekker zonnetje. Die zon ging later vaker schuil achter de wolken en met stevig windje bleef het frisjes op de fiets.
Vanaf Soest via wat bekende paden na zo'n dikke 25 km bij Woudenberg een stuk vd ‘Backroads’ toertocht gepakt, maar was ook het minste deel van mijn rit. Wel leuke kleine binnendoor weggetjes die je niet vaak op de racefiets pakt, maar ik dacht dat er meer onverhard in zou zitten.
Je zult maar 32,50€ neergeteld hebben voor zo’n tocht en zoiets voorgeschoteld krijgen, Commercie viert hoogtij en doe mij dan maar de minder gehypte tochten bij een plaatselijke wielerclub..
Vanaf Amerongen weer m’n ‘eigen’ gravelpaden gepakt om na 6 uurtjes aardig uitgewoond thuis te komen.
Teller stond op 6:00u fietsen met 157 km en mooi zat gezien de frisse omstandigheden.

Afbeelding
Bovenstaande foto is gemaakt op 1 van mijn bekende paden bij Amerongen.

https://www.strava.com/activities/2286365874
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 13 apr 2019 19:50

IMG_1501.JPG
Vandaag de HagelandClassic gereden vanuit Mol (Belgie) erg koud bij het vertrek -1ºC,
De zon gaf nauwelijks warmte, bleef heel de dag erg koud door de NO-wind, mooie tocht met een paar nijdige klimmetjes van meer dan 15%. Drie rijkelijk gevulde bevoorradingen onderweg en uitmuntend gepijld en dat voor 8 euro. Uiteindelijk 183 km met 1311 hoogtemeters. Na afloop was de heerlijk warme douche wel een feestje!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 apr 2019 20:01

Vandaag Ronde van Noord-Holland gefietst samen met fietsmaatje.
Bij Heemskerk werd ik aangesproken door Wolfhound32 met de vraag of ik Stephan was :lol:
Hij was gestart in Hoorn en haakte samen met Peter aan bij ons, met z'n 4en doorgereden naar Hoorn en daarna weer met z'n 2en verder naar Oostzaan.

Fris met koud windje erbij, gelukkig bijna geen regen (wel kort wat hagel/natte sneeuw) en helaas erg natte wegen net na Hoorn. (maar die bui hadden we gelukkig ontweken)
Door warme handschoenen en wind (en ook omdat het gebied is waar ik vaker fiets) geen foto's gemaakt onderweg.

186km
https://www.strava.com/activities/2286439556

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 13 apr 2019 20:35

Supertoffe Ronde van Noord Holland gereden.
Fietsmaatje en ik zaten al een tijdje te azen op een mooi groepje om met mee te springen. Vlak voor De Zaanse schans was het raak. Een tweetal kwam loeihard voorbij. We sprongen in het wiel en konden met 40 in het uur in de achtervolging. Helaas kon mijn maatje het tempo niet bijhouden, dus moesten we lossen. Toen zei ik hem al dat ik dacht dat ik DDX herkende. Even later kwamen we hen toch nog weer tegen bij verkeerslichten. Daar sprak ik toch snel DDX even aan of mijn vermoedens waar bleken te zijn. Nou ja, zoals je hierboven kunt lezen... idd.
Vanaf dat moment met z’n vieren alles en iedereen ingehaald en een moordend tempo gereden. In Hoorn zat het er voor ons op en moesten DDX en zijn maatje nog naar Zaandam om te finishen. Ik was blij toe dat wij konden afhaken. Zat tegen de kramp aan.
Wat een f#*king baas ben jij DDX! :winkthumb:
Al met al 200km afgetikt.

https://www.strava.com/activities/2286406792
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 13 apr 2019 21:29

Vandaag de voor ons inmiddels "verplichte" Hageland Classic gereden. Wat betreft de organisatie sluit ik me volledig aan bij Colnagofreak: daarvoor alleen al zak je af naar Mol. Daarnaast blijft de route elke keer weer prettig: veel rustige binnendoorweggetjes en venijnige klimmetjes.
Qua weer vond ik het niet tegenvallen, had het wat kouder verwacht. Ook de beentjes vielen niet tegen. Als afsluiter uiteraard een Belgisch biertje gepakt. Had ik wel verdiend na 158km:
https://www.strava.com/activities/2286568359
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 apr 2019 07:52

Het Fred, misschien heb ik het gemist maar wat is er met die groene Cannondale gebeurd?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5735
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 apr 2019 19:53

Vandaag mijn nieuwe schoenen geprobeerd.
Zitten best wel strak langs de zijkant van mijn voet.
Na weer een groot rondje Wieringen begon ik zewel te voelen.
Zal nog wel effe duren voordat de voetjes eraan gewend zijn.
https://www.strava.com/activities/2289154926

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 15 apr 2019 10:27

Gisteren de Ronde van Arnhem gefietst. Ik kwam uit op 125km (120km route). De route was erg mooi. Omdat er deze keer vanuit Sportcentrum Papendal gestart werd liep de route anders dan voorheen, met bijv de Posbank klim eerder in de route en het ging ook wat verder naar het noorden. Met als toetje nog een lusje naar de Italiaanse weg bij Doorwerth. Fouragepunten waren ook prima verzorgd. Alleen de 2e en laatste was een beetje laat in de route. Maar dat mocht de fietspret niet drukken. Ook dat het koud was en maar langzaam opwarmde, geen probleem.

Wat was dan wel het probleem? De startlocatie. En dan vooral het op- en afrijden van het parkeerterrein. 's Ochtends ging dat al langzaam, maar na terugkomst was het een drama. Papendal is totaal niet berekend op zo'n grote stroom auto's. Alles moest uiteindelijk over één klein eenrichtings weggetje. Ik heb er 3 kwartier over gedaan maar er zullen er zat zijn die er nog veel langer over gedaan hebben. Echt een drama.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 apr 2019 10:40

Gisteren de teutoburgerwaldtocht gedaan, tegenwoordig hennie kuiper classic geheten. Voor de 4e achtereenvolgende keer, ik blijf dat een leuke en goed georganiseerde tocht vinden. Echter is er gisteren blijkbaar wat mis gegaan met de 120km route pijlen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 apr 2019 13:13

havana schreef: 14 apr 2019 07:52 Het Fred, misschien heb ik het gemist maar wat is er met die groene Cannondale gebeurd?
Die heeft plaats gemaakt voor de rode. Had probleempjes met de remmen en na een keer compleet vervangen te zijn (zonder kosten en dat na 3 jaar!!) was het nog niet top. Had al eens gekscherend gezegd, bij de volgende remmen zit er zeker een fiets aan vast.
Zaterdagmiddag even "buurten" en zo van: Wat is volgende optie? Marga (mijn vrouw) liep door de zaak en was het "is die rode niets voor je?".
De rest is geschiedenis.
Moet zeggen dat ik het "gravelen" op de nieuwe bike super leuk vind om te doen en het is niet alleen meer een "pekelbak" zoals ik de groene wel eens noemde.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie