Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 apr 2019 07:39

Gisteren de met de auto naar Kootwijk en vandaar uit een soort van zwerftocht gemaakt met mijn crosser/gravelbike (geef het maar een naam).
Voor 08:00u al op de fiets en doel was stuk Veluwe te pakken t/m de Posbank.
In begin frisjes (rond vriespunt) en stond fris windje, maar voor dit doel uitstekend fietsweertje.
Onderweg feitelijk zo'n beetje alle soorten ondergrond van asfalt, gravel, zandpaden en bospaden. Gewoon lekker mix van alles.
Verder lekker rustig op veel stukken, stuk relaxter dan in het weekend met mooi weer.
Na 5:45u fietstijd toch nog zo'n 138 km en 1.100hm op de klokken en voldaan gevoel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/2266619437
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 apr 2019 08:16

Mooie plaatjes weer Fred. :like:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 apr 2019 10:19

DDX schreef: 06 apr 2019 00:23 Vanavond via de Houtribdijk naar huis gefietst, ik vertrok met een zonnetje vanuit Amsterdam.
Maar als snel kwam er bewolking en de wind viel ook best tegen.

De dijk zelf was prima te doen.
Even langs de hekken lopen en paar stukjes gravel en wat rijplaten.

Dus voor de mensen die niet tot juli kunnen wachten, 's avonds en in het weekend (als ze niet aan het werk zijn dus) kan het.
Een echte waaghals ben je, want als het nou niet had gekund wat had je dan gereden, vlgns mij de enige optie n.l. terug rijden, toch . . . . ? :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 06 apr 2019 19:17

Vandaag was het iets minder mooi weer dan was beloofd, maar toch voor een iets kortere rit de fiets gepakt. een kilometer of 50 op en rondom de Posbank, wat mij het meeste opviel vandaag was de massale drukte en echt asociaal gedrag van voornamelijk auto's op de Posbank. Er was ook een evenement op de Posbank voor een aantal goede doelen met handfietsen en een buddy erbij. Het was dus echt druk vanmiddag, maar het verkeer wat er rondreed in auto's was echt ongekend aso, hard rijden, bochten lekker aanscherpen en gewoon de deelnemers een onveilig gevoel geven. Hoeveel vingers en handgebaren ik heb gezien van fietsers en omstanders is niet meer op 2 handen te tellen. Hoe sneller ze de Posbank verkeer vrij gaan maken hoe beter het is.

Moest het even kwijt :)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 apr 2019 19:31

Vandaag vanuit Alblasserdam vertrokken en het kopje van Bloemendaal gerond.
In de ochtend nog zeikweer en koud, vieze miezerregen. 3x lek.
Gelukkig weer op weg geholpen door twee zeer vriendelijke fietsers die mij een binnenbandje aanboden, zelf was ik er doorheen met 2x lek.
Goed voor 204 kilometers, ging lekker. Goede duurtraining voor de AGR.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 apr 2019 20:15

Orlok schreef: 06 apr 2019 10:19 Een echte waaghals ben je, want als het nou niet had gekund wat had je dan gereden, vlgns mij de enige optie n.l. terug rijden, toch . . . . ? :roll:
Haha klop ja, maar ik had het vorig jaar ook al eens gedaan en ik had strava even nagekeken en had gezien dat paar anderen hem ook al gereden hadden.
Maar idd anders had ik terug moeten fietsen :lol:

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 apr 2019 20:29

Martin78 schreef: 06 apr 2019 19:17 Hoe sneller ze de Posbank verkeer vrij gaan maken hoe beter het is.
Euhhh, racefietsen vallen ook onder de noemer verkeer! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 apr 2019 20:41

Martin78 schreef: 06 apr 2019 19:17 Hoe sneller ze de Posbank verkeer vrij gaan maken hoe beter het is.
Moest het even kwijt :)
Ik rij zowel op fiets als op motor, maar als er 1 categorie is die het minder netjes neemt met de regels.............
Oh ja, morgen zal het helemaal "feest" zijn daar, dus maar wat blij dat ik er op vrijdag was :D
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 06 apr 2019 21:08

Vandaag (met de trein) naar Den Bosch om van daaruit een ritje over de kasseien te rijden.
Eerste strook vloog er al een bidon bij mij uit :lol: (en paar stroken later was het weer raak)
Echt goed kan dit niet zijn voor de fiets al dat gebeuk en gestuiter, gelukkig hadden ze op veel stroken ook ontsnappingsmogelijkheden als het echt te erg werd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rondje van 150km :
https://www.strava.com/activities/2269110697

Daarna nog teruggereden naar Utrecht en van daaruit de trein weer gepakt naar huis.
Had geen lampjes mee dus helemaal naar huis ging hem niet worden kwa timing.
(en leek me niet handig om met al dat gestuiter lampjes te monteren)

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 06 apr 2019 23:03

fredmtb-sport schreef: 06 apr 2019 20:41
Martin78 schreef: 06 apr 2019 19:17 Hoe sneller ze de Posbank verkeer vrij gaan maken hoe beter het is.
Moest het even kwijt :)
Ik rij zowel op fiets als op motor, maar als er 1 categorie is die het minder netjes neemt met de regels.............
Oh ja, morgen zal het helemaal "feest" zijn daar, dus maar wat blij dat ik er op vrijdag was :D
Autovrij heeft van mij part niet, je moet er gewoon wegblijven in het weekend op de fiets, tenzij je van klimmen in de uitlaatgassen houdt :winkthumb:

Vandaag mtb in die omgeving gefietst, heb de drukte op de Snippendaalseweg en Schietbergseweg ook gezien, incl de strijders met de handfietsen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 apr 2019 20:08

Vanochtend om half negen vertrokken voor een rondje.
Best nog wel frisjes dus de driekwart en armstukken aan.
Langzamerhand werd de temperatuur aangenamer dus de armstukken gingen uit.
De noordoosten wind zorgde ervoor dat ik tweederde van de rit de (schuin) wind tegen had.
Ondanks dat het niet veel wind was moest ik best wel doortrappen.
Vorige week in een groep de afsluitdijk over deed minder zeer.
Nu had ik minder afstand, snelheid en tijd dan vorige week maar ik ben 'verrotter' als toen.
Duidelijk dat de conditie nog verder opgebouwd moet worden.
https://www.strava.com/activities/2271249418

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 apr 2019 20:14

Ik heb vanmorgen even gewacht tot het iets warmer was, maar wel begonnen met armstukken.
Richting Wieringen en toen langs de IJsselmeerkust terug naar huis.

Lekker temperatuurtje, alleen nadeel dat als je dan eigenlijk ergens wilt stoppen alle terassen helemaal vol zitten.
Dan maar doorfietsen en vlak bij hun nog even een ijsje gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

204km
https://www.strava.com/activities/2272506174

Plaats reactie