Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Long term NL challenge

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 10 nov 2020 20:23

Ja, maar ik wil een hogere score dan de max. van 877 die ik tot nu toe heb gehaald ;-)

Even een topic-gerelateerd bericht, Delfzijl, Appingedam en Loppersum gaan fuseren. Dus de challenge wordt per 1 januari weer wat makkelijker. Zelf hoop ik dat al die Friese Waddeneilanden eindelijk gaan fuseren, want dan heb ik de challenge voltooid.

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 09 dec 2020 18:04

Vorige week Terschelling en Vlieland afgevinkt. Nog 6 gemeentes in Nederland te gaan. Plan om dat in 2020 te voltooien gaat zeer wss niet meer. Maar in 2021 zal ik iig Nederland voltooien :)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 07 jan 2021 16:35

Hebben jullie trouwens alles (of veel) afgevinkt met ritjes vanuit huis/vakantieadres, of gooien jullie ook de fiets achterop de auto om specifiek een bepaalde uithoek af te werken.

Ben vrij beperkt qua tijd en ben ook niet bepaald een langeafstandsfietser, dus ik zit nu een beetje op het punt dat er geen gemeentes meer spontaan bij gaan komen met mijn standaard rondjes (max ca 100 km, dus grofweg 50 km van huis).

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 jan 2021 17:16

In dat geval zou ik het loslaten en me op iets anders richten. Veloviewer bijvoorbeeld en dan Square en Cluster

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 07 jan 2021 18:27

Sulla schreef: 07 jan 2021 16:35 Hebben jullie trouwens alles (of veel) afgevinkt met ritjes vanuit huis/vakantieadres, of gooien jullie ook de fiets achterop de auto om specifiek een bepaalde uithoek af te werken.

Ben vrij beperkt qua tijd en ben ook niet bepaald een langeafstandsfietser, dus ik zit nu een beetje op het punt dat er geen gemeentes meer spontaan bij gaan komen met mijn standaard rondjes (max ca 100 km, dus grofweg 50 km van huis).
Veel ritten waarbij ik heen en/of terugrit met de trein deed. Daarnaast meerdaagses met bepakking.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 07 jan 2021 22:00

Nee_Nee schreef: 07 jan 2021 17:16 In dat geval zou ik het loslaten en me op iets anders richten. Veloviewer bijvoorbeeld en dan Square en Cluster
het heet niet voor niets 'long term challenge' en ik heb geen haast, maar ik vind het leuk om het bij te houden. En het is een leuk excuus om eens wat andere dingen te doen. Helpt waarschijnlijk ook een beetje om mijn niet fietsende vrouw te overtuigen dat ik echt dat uurtje extra weg moet blijven. Die houdt eigenlijk niet van sport en bewegen maar is wel vrij gevoelig voor 'challenges'

Veel ritten waarbij ik heen en/of terugrit met de trein deed. Daarnaast meerdaagses met bepakking.
Trein wil ik momenteel ff niet in zitten, maar dit is denk ik wel de manier voor mij om verder weg te komen. Doe nu al regelmatig bij vakanties en familiebezoek e.d. dat ik heen de fiets pak en terug de fiets achter op de auto. Met ritjes van +/- 100 km enkele reis kom je toch wel een eind. Alleen jammer dat ik niet in midden NL woon :D

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 08 jan 2021 22:40

Voor mij geldt ook wel dat ik de naaste omgeving wel afgedekt heb. De uitbreidingen daarop zijn toe te schrijven aan korte vakanties in andere delen van het land.
Bij mij is naar het zuiden beperkt uitbreidbaar als ik het over Nederland heb.
Vanuit Best is Belgie nabij.
Ik registreer ook nog maar enkele jaren.
Als ik naar mijn verleden kijk zouden er nog heel wat gemeentes bijkomen, maar dat telt gewoon niet.
Ik hoop nog een aantal jaren te kunnen volhouden, Maar jawel over enkele jaren meer tijd!
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 jul 2021 14:42

Afbeelding

82% van ons land afgetikt. Een paar dagen in het 'hoge noorden' en een paar in Brabant en ik ben bij de 100%

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 07 jul 2021 21:26

Mooi werk, zo ver ben ik nog lang niet.

Maar wel 'veel' open eindjes verspreid door het hele land zie ik. Ik probeer het zelf iig (zodra ik eens een keer verder weg van huis kom) wat gestructureerder aan te pakken zodat ik niet voor 1 gemeente weer terug hoef nasr e.o.a. uithoek.

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 08 jul 2021 16:24

Sulla schreef: 07 jan 2021 16:35 Hebben jullie trouwens alles (of veel) afgevinkt met ritjes vanuit huis/vakantieadres, of gooien jullie ook de fiets achterop de auto om specifiek een bepaalde uithoek af te werken.
Ik heb dat laatste vorig jaar gedaan nav corona. Normaal doe ik altijd wel een paar toertochten, dat ging niet, dus heb ik mijn eigen ' LTC toertochten' bedacht met de LTC als randvoorwaarde in de routeplanning. 's Ochtends met de fiets op de auto naar de startplaats, rondje rijden, en weer naar huis. Ik doe dan dagafstanden van 120-150Km, vergelijkbaar met de gangbare toertochten. De routes maakte ik zelf in Basecamp, dat op zich is al heel leuk.

Heb zo een rondrit Drente gedaan en daarin alle gemeenten geraakt. Zelfde voor Twente, de Veluwe, Overijssel (m.u.v. Twente), de Achterhoek, Flevoland. Ook een tweedaagse tocht (met overnachting) door Zeeland, en een driedaagse (ook met overnachtingen) door Limburg. Voor de meeste tochten pakte ik de gravelbike omdat ik ook onverharde wegen meenam in de route.

Kan het iedereen aanraden, het was fantastisch. Door deze tochten was 2020 een van mijn mooiste fietsjaren, het is echt prachtig om op die manier het hele land te zien, ik ben op plaatsen geweest waar ik nooit eerder was en heb veel moois gezien.

Verder heb ik geen haast met de LTC, voor mij is het meer een leidraad dan een doel.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 jul 2021 18:27

Voor mij is de LTC eigen een bijvangst, omdat ik me concentreer op Veloviewer en dan voor Square en Cluster. (Man van middelbare leeftijd rijdt halfverharde veldweg in en draait na 100 meter resoluut om en doet bij de volgende veldweg exact hetzelfde).

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 08 jul 2021 18:39

Nee_Nee schreef: 08 jul 2021 18:27 Voor mij is de LTC eigen een bijvangst, omdat ik me concentreer op Veloviewer en dan voor Square en Cluster. (Man van middelbare leeftijd rijdt halfverharde veldweg in en draait na 100 meter resoluut om en doet bij de volgende veldweg exact hetzelfde).
Ah, op die fiets. Daar zou ik persoonlijk, denk ik, gek van worden. Ik heb een hekel aan omdraaien, maar waarschijnlijk omdat dat betekent dat ik verkeerd ben gereden. 😂

Vraagje: hoe groot zijn die veloviewer squares eigenlijk?

Plaats reactie