Pagina 6 van 27

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 25 mar 2021 17:29
door Codalunga
Uw pakket is onderweg.......
Afbeelding

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 25 mar 2021 17:50
door Douglas
Ik zou binnen 2 weken nog een frame binnen moeten krijgen. Ben bang dat die in die boot ligt of 1 van die boten die er achter zit.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 25 mar 2021 20:43
door jepickx
Douglas schreef: 25 mar 2021 17:50 Ik zou binnen 2 weken nog een frame binnen moeten krijgen. Ben bang dat die in die boot ligt of 1 van die boten die er achter zit.
Beter dan dat die het schip ingaat :lol:

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 04 mei 2021 11:05
door havana

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 12 jun 2021 22:06
door nijkie
Toch wel groot denkend.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 18 jun 2021 11:42
door RobertvD
"Waarom moeten we zo lang wachten op onze nieuwe fiets? Reden: peperdure containers"

video: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/17/tz-container/

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 18 jun 2021 12:35
door MarkVeenstra
Hele mooie explainer. Misschien wat open deuren, maar het verhaal rondom de logistieke keten en de inrichting van het containervervoer Azie-Europa, wordt heel kort maar duidelijk uitgelegd vind ik (in lijn met het beeld dat ik er vanuit mijn werk bij heb).

De fietsenmaker heeft het over Maleisie (shimano), waar ze kennelijk weer in lockdown gaan voor minstens 4 weken. De zuidkust china zijn enkele van de grootste en meest cruciale containerhavens reeds enkele weken nagenoeg op slot. Dus ook de doorvoer daar stokt weer. Schepen liggen te wachten voor de kust (https://www.vesselfinder.com/) . Dus de hele balans in transport is weg. Zodra aan 1 kant de boel weer open gaat, loop je nog weken achter voordat er weer een normaal schema gevaren kan worden en ook de (lege) containers weer daar zijn waar ze nodig zijn. Tot die tijd --> schaarste, dus hoge prijze, dus afwachtende marktpartijen.
Voor de fietsenbrange, fietsen die al verkocht zijn krijgen wellicht met uitgestelde uitlevering te maken, maar een leverancier wacht liever een week of 2 weken in de hoop dat zijn transportkosten iets zullen zakken. Dan snel uitleveren (ze zijn immers al verkocht).

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 18 jun 2021 13:50
door EmPeHa
Ruw materiaal is ook een probleem. Dat is ook nog eens versterkt door de handelsbeperkingen die de VS heeft opgeworpen tegen China.
Staal en aluminium is echt heel moeizaam te verkrijgen.

Een stimuleringspakket vanuit de regering zal nog eerder een negatief effect hebben, dan positief.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 08 jul 2021 12:26
door mackersv2.0

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 20 aug 2021 08:21
door havana
Iron Man koopt Haute Route.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 20 aug 2021 08:29
door MarkVeenstra
Dat zal de prijzen wel doen stijgen...

Mijn ervaring met IronMan is beperkt tot 1 evenement. Tot in de puntjes georganiseerd, absoluut. Maar wel echt een groot evenement. En IronMan is het merk.
Ik snap best dat een triathlon veel kost, zeker een long distance waarbij je een dorp of streek bijna geheel afsluit. Maar als je ziet wat voor miljoenenbusiness deze organisatie erop na houdt, hoeveel grote sponsoren er nog achter de events staan. Hoeveel vaste medewerkers er in de verschillende continentale en regionale offices zitten..., Dan was mijn conclussie, het is echt een groot commercieel bedrijf en dat zie je (als sporter) terug in de inschrijfgelden (in 2015 was dat ruim 500 euro voor een 1 daags evenement.., waar ca 2300 atleten van start gingen.)

Dus de Haute Route evenementen krijgen dan hopelijk een kwaliteitsinjectie (ik heb geen idee of dat nodig is, of dat het al prima was).., en een prijskaartje.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 20 aug 2021 08:30
door havana
Ik zou je eens verdiepen in het Haute Route concept voordat je dit soort uitspraken doet. Niet lullig bedoeld, maar deze evenementen zijn de best georganiseerde etappekoersen ter wereld en de prijzen zijn al enorm. Het is de Ferrari onder de fietsevenementen - er doen ook alleen zeer gefortuneerde rijders aan mee.