Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoeveel kilometers heeft jouw band gemaakt?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 aug 2018 20:42

Ik heb echt een pest hekel aan lek rijden en daarom zitten er Durano's op mijn racefiets en het zal me jeuken dat iemand dat vind vloeken bij de Zonda wielen. En op mijn vakantie fietsen zitten Schwalbe marathons.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2018 21:02

Keezx schreef: 07 aug 2018 14:09 Ik vind Gerard in het algemeen geen drammerige gelijkhebber, maar hier verkondigt hij voornamelijk meningen, althans volgens mijn mening....
:winkthumb:

En op de vorige pagina stond van hem geen letter onzin. Heel veel geld uitgeven aan dure fiets en wielen en dan baggerbanden erop? Ik snap het niet.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 aug 2018 21:49

Een topversterker met pc boxjes van 2 tientjes. Goed plan zet een lekker stukje vinyl op :-)

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 07 aug 2018 22:48

Volgens mij heb ik de topic starter helemaal niet horen roepen dat je op dure wielen goedkope bandjes moet doen. Als ik het goed begrijp is hij benieuwd naar ervaringen over duurzaamheid met banden.

Voor iemand die een tweedehands fietsje van een paar honderd euro heeft en beperkte km per jaar rijdt kan het wel degelijk interessant zijn om te weten wat "de beste koop" is. Voor zover die bestaat dan natuurlijk. ;) Voor fietsen in die prijsklasse lijkt het me toch wel interessant of het de moeite waard is dure banden van Eur 75 de set te kopen of goedkope van Eur 25 per set. Niet iedereen gaat op fietsreizen heeft een licentie een dure carbon racer en/of wielen etc. Dan maken de prijzen van banden wel degelijk wat uit op je totale budget.

Ik vind de hier genoemde kilometrages echt behoorlijk hoog. Omdat ik niet zoveel fiets drogen ze eerder uit dan dat ze echt versleten/vierkant raken. Waarschijnlijk zit het ook deels tussen de oren want aan de binnenkant zien ze er dan nog degelijk uit. Maar vervang ze dan toch maar.

In tegenstelling tot Gastheer G heb ik een bloedhekel aan lek rijden. Daarom toch maar van de gevoelsmatig soepel en comfortabel lopende veloflexen en vittoria corsa afgestapt en weer terug naar conti. Lekbestendigheid velo en vitto was overigens best redelijk. Tot het wegdek nat werd.

Op de winterfiets (die niet vaak de schuur uitkomt) wat goedkopere vittoria rubino's. (zonder grafeen). Wat mij betreft aardige bandjes als je voor niet teveel geld wat redelijks wilt. Drogen ook niet zo snel uit als de duurdere bandjes.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 aug 2018 22:59

Je punt goedkope banden op dure wielen is terecht. Daar ging het idd niet over. Check.

De variabelen die ik aandraag echter wel.

En in de winter en woon werk rij ik met mega degelijke banden.
Alleen met veel kasseien rij ik liever een keer lek dan blaren op m'n handen.
In juni stond een gast naast mij onder de douche in Roubaix en daar hingen de lappen aan. Hij was gelijk gestart en na mij binnen. Ik 1 keer lek hij trots dat hij geen lek had. Nee met 7 bar rij je niet lek maar wel je jatten naar de kloten. Dan wissel ik liever een bandje want dat is zo gebeurd.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 08 aug 2018 00:11

Gastheerg schreef: 07 aug 2018 21:49 Een topversterker met pc boxjes van 2 tientjes. Goed plan zet een lekker stukje vinyl op :-)
Een kansloze discussie hier...

Net als fanatieke amateurfotografen die voor duizenden euro's apparatuur kopen, maar te gierig zijn om gewoon een licentie te betalen voor de nabewerkingssoftware.
Hoewel dat door de softwareboeren de laatste jaren redelijk dichtgetimmerd is.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 08 aug 2018 00:46

Gelukkig weeg ik 71kg en geen 95. dat scheelt toch weer dik twee fietsen aan gewicht. Hoef ik ook niet zo op bandjes te letten.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 08 aug 2018 16:49

Net als fanatieke amateurfotografen die voor duizenden euro's apparatuur kopen, maar te gierig zijn om gewoon een licentie te betalen voor de nabewerkingssoftware.
En daarbij een printertje kopen van pak-em-beet 85 euris. Zo lachen...
...

Gebruikersavatar
Vintage81
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2018 23:39
Locatie: Fryslân

Gebruikersavatar Vintage81 08 aug 2018 23:36

Oei, ik durf al bijna niet meer te reageren...

Ik rij m'n bandjes niet tot de draad toe op,
Nee, bij mij zijn het de droogtescheurtjes die mijn doen beslissen nieuwe bandjes te kopen :oops:
Op de oude Batavus Champion heb ik door omstandigheden niet veel kunnen fietsen,
Ik denk dat er de afgelopen 3 jaar 1000 km op de klok gezet zijn. :shock:

Wat ik belangrijk vind bij banden is dat ze niet te vaak lekrijden, maar daar zit een grote geluksfactor in...
Een setje Schwalbe Lugano bandjes van 10 euro p/s doen het prima.


Ik hoop de komende jaren weer meer te gaan fietsen op mijn nieuwe zelf opgebouwde fiets,
Als de huidige bandjes op zijn komen daar 'ethisch verantwoorde' klassieker banden op...
Peugeot Triathlon '88
Batavus Champion '92
Kenosha MTB & Vintage Transportfiets

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2018 09:56

Lugano's zijn niet bijster lekbestendig en als er een druppel water valt dan weet je daarna ook dat je geen grip hebt als het nat is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 09 aug 2018 10:51

Mooiweerbandjes dus

hayes

hayes 09 aug 2018 11:13

Lekbestendigheid is voor velen wel belangrijk. Voor mij ook. Ik rij zowat 4000+ km woon-werk verkeer met de racefiets. En dan wil ik echt niet dikwijls lek rijden.

Niets leuk aan om in de winter in het halfdonker bij een paar graden een bandje te moeten vervangen.
Aan 4-5 bandjes per jaar is dit inderdaad niet de grootste kost, maar ik ben heel tevreden van m'n Rubino's van 20 euro. Dus zie ik geen enkele nood om bandjes van 40-50 euro te leggen.
Laatst gewijzigd door hayes op 10 aug 2018 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie