Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoeveel kilometers heeft jouw band gemaakt?

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 15 mei 2019 13:24

Marcopfiets schreef: 15 mei 2019 12:53Ik ben al meer dan een jaar niet op mijn plaat gegaan.
Tja, dat is uitzonderlijk lang... :shock:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2019 14:07

patrickvb schreef: 15 mei 2019 13:24
Marcopfiets schreef: 15 mei 2019 12:53Ik ben al meer dan een jaar niet op mijn plaat gegaan.
Tja, dat is uitzonderlijk lang... :shock:
Impressive inderdaad!

Als je zo’n versleten band niet voelt heb je echt geen stuurgevoel of rijdt heeeeeeeeeel ver van de limiet.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 mei 2019 15:58

Ik denk dat ik gisteren Marcopfiets in de tour of California heb zien afdalen, hij reed in een DQS-truitje rond (en heeft toch gewonnen :D )

Zelf rijd ik ook niet rond op zo'n banden, waarom een lekke band riskeren?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 01 jan 2020 13:43

Durano plus na 11789 er af gehaald nadat ik drie keer kort na elkaar was lek gereden. Kon steeds geen oorzaak vinden. dus nieuwe band er in en verder. Uiteindelijk thuis maar eens goed geinspecteerd met leesbril op zag ik een vrijwel onzichtbaar sneetje zitten. Er kwam niets uit, maar als je er een beetje in peutert voel je er wat in zitten. Ik krijg het er met geen mogelijkheid uit, Kennelijk dringt het op een gegeven moment de band binnen bij het fietsen. Toch wel een nadeel dat je de band weg kunt flikkeren als je zo'n verborgen splinter er in krijgt. Er zat nog best wat rubber op. Nou heeft dit exemplaar een streep poreus rubber over de linkerkant van het hele loopvlak dat vol zit met steentjes. Dat is ook niet zo mooi. Ook flinke hoogteslagen. Ik denk dat het een maandagochtendexemplaar was.

Plaatje. Lekgat is wat groter geworden omdat ik er in heb lopen peuteren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2020 14:00

Bijna 12.000km en dan roepen dat het een maandagochtend exemplaar is..... :?
Bij 12k ben ik toch al wel aan mijn 3e setje begonnen denk ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 01 jan 2020 14:08

We hebben het hier over een Durano plus. Daar heb ik ook a 20.000 op gereden (achter). Bovendien komt die poreuze streep niet door slijtage. Dat is een fabricagefout.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 01 jan 2020 16:45

Mijn huidige banden zijn GP5000's. De voorband staat nu op 9000km. Slijtage indicatoren zijn nog zeker een halve millimeter zichtbaar. Weinig sneetjes in de band en 0x lek gereden.

Achter de eerste band ging 3700 km mee toen ik er een stootlek mee kreeg. De 2e zit er nu 5300 km op en gaat deze winter nog mee en dan eraf. 1x lek gehad door een steentje die een minuscuul lekje veroorzaakte wat meer een leegloper veroorzaakte. Van de achterband zijn de indicatoren wel bijna helemaal weg.

Dik tevreden dus aangezien ik voorheen met schwalbe one reed die en meer lek kregen en zeker 2x zo snel sleten. Qua grip vind ik ze niet onder doen voor elkaar.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 01 jan 2020 20:14

Marcopfiets schreef: 01 jan 2020 13:43 Durano plus na 11789 er af gehaald nadat ik drie keer kort na elkaar was lek gereden. Kon steeds geen oorzaak vinden. dus nieuwe band er in en verder. Uiteindelijk thuis maar eens goed geinspecteerd met leesbril op zag ik een vrijwel onzichtbaar sneetje zitten. Er kwam niets uit, maar als je er een beetje in peutert voel je er wat in zitten. Ik krijg het er met geen mogelijkheid uit, Kennelijk dringt het op een gegeven moment de band binnen bij het fietsen. Toch wel een nadeel dat je de band weg kunt flikkeren als je zo'n verborgen splinter er in krijgt. Er zat nog best wat rubber op. Nou heeft dit exemplaar een streep poreus rubber over de linkerkant van het hele loopvlak dat vol zit met steentjes. Dat is ook niet zo mooi. Ook flinke hoogteslagen. Ik denk dat het een maandagochtendexemplaar was.

Plaatje. Lekgat is wat groter geworden omdat ik er in heb lopen peuteren.
Afbeelding
Zolang jij niet in mijn groep fietst doe je maar lekker gek door. Als er zo iemand bij mij fietst ga ik hem er op aan spreken want ik heb geen zin in een valpartij omdat een ander te gierig is om 3 tientjes uit te geven voor het enigste contact met de weg.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 01 jan 2020 20:23

Marco fietst volgens mij nooit in een groep. Ik trouwens ook niet. Want fietsen in een groep is per definitie veel gevaarlijker dan fietsen op een band in deze staat.

Overigens ziet deze band er slechter uit dan dat die is. Er zit zo’n dikke blauwe slijtlaag in die band dat die echt niet zomaar lek raakt. Tenzij er iets lang en scherps in zit zoals een kram of nietje.

Wat ik wel uit kan zeggen is dat een band in deze staat niet echt meer echt lekker fietst of stuurt.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 01 jan 2020 21:11

Djemz schreef: 01 jan 2020 20:14
Zolang jij niet in mijn groep fietst doe je maar lekker gek door. Als er zo iemand bij mij fietst ga ik hem er op aan spreken want ik heb geen zin in een valpartij omdat een ander te gierig is om 3 tientjes uit te geven voor het enigste contact met de weg.
Ten eerste zie je het niet want mijn spatbord zit er over heen, daar ga je je vast ook aan ergeren(laten we het maar niet over mijn rechte stuur met bar ends gaan hebben). Ten tweede fiets ik niet in groepen. Te veel irritante kerels die de hele tijd dingen lopen te roepen en bovendien zie ik liever de weg voor me dat iemand zijn achterwerk. Wel zo veilig. Ten derde heeft deze band best veel wegcontact want het loopvlak is zo plat als een dubbeltje. Bochten neem ik zonder risico. Zolang een band niet om de haverklap lek is voldoet ie voor mij.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2020 21:48

Lol!! ‘Best veel wegcontact wat is zo plat als een dubbeltje’.
In werkelijkheid: stuurt voor geen meter meer en is eigenlojk gevaarlijk.
Less is bore

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 02 jan 2020 00:11

Ik stuur met mijn voorwiel (en met mijn kont) Volgens mij maakt het daarbij niet zoveel uit of de achterband vlak of rond is. Door de krachten die er op komen in een bocht zal hij toch wel voldoende contact maken.

Plaats reactie