Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaringen fietsbrillen

jayjay
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2018 10:24

jayjay 22 feb 2018 10:39

Beste allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met mijn afstudeerstage. voor deze stage ben ik bezig met het ontwerpen van een nieuwe fietsbril.

kortom, ik wil zo veel mogelijke informatie verzamelen die relevant is voor het ontwerpen van een nieuwe fietsbril. Wat is voor jullie belangrijk aan een bril; de looks, gewicht, pasvorm, iets anders?

Waarom zit de ene bril wel goed en de andere niet?

Hoe belangrijk zijn slimme systemen om je lenzen te wisselen of pootjes te verstellen? en worden deze in de praktijk ook daadwerkelijk gebruikt?

Hoe belangrijk is het image van een bril? Wat maakt een Oakley bijvoorbeeld zo goed? Wat is jullie mening over brillen van Ekoi, 100%, BBB, Oakley etc?

Kortom, alle info waarvan jij denkt dat die relevant is voor mij wil ik graag weten, tezamen met een goede onderbouwing.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met een hele berg informatie!!

Met vriendelijke Groet,
Laatst gewijzigd door jayjay op 23 feb 2018 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 feb 2018 19:08

Ik het hem nooit gevraagd maar volgens mij heeft mijn bril geen mening.
Campagnolo Ultra Dork

fietsbrillen_net
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2018 21:36
Locatie: Zeeland
Contact

fietsbrillen_net 20 jun 2018 08:21

Tooic is al oud, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is?

jayjay
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2018 10:24

jayjay 30 aug 2018 10:39

fietsbrillen_net schreef: 20 jun 2018 08:21 Tooic is al oud, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of het nog gelukt is?
Ik ben nog steeds bezig, helaas geen reacties gehad op dit forum, maar via allerlei andere kanalen wel heel veel info kunnen verzamelen.

ik heb nog twee maanden te gaan voor deze opdracht en ben dus bezig met de laatste lootjes. info is nog altijd welkom!!

gr Jay

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 30 aug 2018 11:00

Hoi Jay,

Na een aantal jaren een andere bril (Futurumshop) gekocht omdat mijn oude (Shimano Equinox 2 ) kapot was bij de neusbrug en ik daar geen vervanging voor kan krijgen.
Ik heb en had meekleurende glazen en omdat de Futurumshop minder is als mijn vorige denk ik dat ik wel wat zinnigs kan zeggen.
- verstelbaar (neusbrug, pootjes) doe je 1 keer en dan zit het goed. Je gebruikt het niet vaak, maar je moet het wel doen om de boel goed te zetten.
- verkleuring van de lens is bij mijn huidige veel minder goed als mijn vorige. Voor mij is snelheid minder belangrijk als het bereik omdat ik 's zomers en 's winters mee rijd.
- De futurumshop bril beslaat ook sneller als mijn oude Shimano,
- De futurumshop bril is ook stugger, maar past goed. De shimano bril was wat veerkrachtiger waardoor de bril zich wat meer aanpaste.
Al met al, heb ik de bril te snel gekocht. Ik had even geen tijd (kapot en snel een nieuwe nodig) en dacht hier wel gezien de recensies een goed bril aan te hebben. Nu ik beter weet ga ik weer gewoon passen tot ik iets lekkers vind. (Levenslange bestaat dat) vervanging van onderdelen zou wel iets prettigs zijn.

Hopelijk kan je hier iets mee.

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 30 aug 2018 12:59

Wat ik altijd heel prettig vind is als de lens eigenlijk los van het frame staat, hierdoor loopt het transpiratievocht niet zo snel over de lens. Jaren geleden Briko Sprinter gekocht, daarna Oakley, Rudy Project, allemaal prima brillen, maar de lenzen worden snel vochtig. Op een marktplaats (digitaal) in Italie wederom 3 Brikosprinters gekocht (nieuw) en kom er, wederom, achter dat dit voor mij een perfecte bril is.

Plaats reactie