Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag (weer) niet gefietst in 2018

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 feb 2018 18:38

Dat kan ik al boerenzoon wel beamen hoor. Het is nog nooit voorgekomen dat de akkers rond de ouderlijke boerderij niet allemaal geploegd waren voor kerst en dat is nu wel het geval.
Veel akkerbouwers zien nu al met angst uit naar het voorjaar. Slechte bodemstructuur en grote kans op een droog voorjaar.
Less is bore

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 feb 2018 23:40

Bredalp schreef: 03 feb 2018 04:01 Al twee maanden helemaal niks gedaan door een zware dip. Wel eens iets gelezen op het forum hier geloof ik, over andere mensen die last van (zware) depressies hebben en daar wil je dan van leren. En steeds buiten de dip stel ik me in; gewoon je fiets op stappen, na afloop voel je je toch iets beter. Maar week na week komt het er maar niet van. En dan die ene dag dat je je goed genoeg voelt, ligt er net een pak sneeuw.

En dan komt de lente er langszaam aan. En begint het te kriebelen. Fietsje tip top in orde gemaakt, de eerste rit zit er weer aan te komen. Zal wel weer zwoegen worden voor 25 kl per uur, ;-).

Volgende winter staat hier 100% zeker een fiets trainer. Want ik denk dat ik dat wel ga doen. Kan ik s’avonds, als het buiten donker is, lekker ff een uurtje pakken.

Het gekke is, dat straks die eerste ritjes ik zo superblij op de fiets zit. Soms tot tranen geroerd, serieus. Alsof ik weer bevrijd ben en 10 kilo lichter na weer een dip. Zo lekker is dat fietsen dan.. ‘Wat ben ik toch een sufferd, met dat wekenlang thuis zitten zuchten’ dat denk ik dan steeds.

Echter de volgende dip komt toch weer onverwachts en keihard binnen en heb je toch weer nergens zin in, nul energie en zit je weer thuis. Vraag me af hoe andere fietsers hier mee omgaan. Maar goed, het is ook niet iets wat je gezellig gaat delen op een fietsforum hoor, snap ik best.

Ok.... genoeg getypt... snel mijn fiets op! :winkthumb:
Sterkte ermee. Ik weet exact hoe het voelt.
Met mij gaat het al een tijdje vrij slecht, op meerdere vlakken. (voor het geval iemand nog weet wie ik ben)
Wel op droge niet al te koude dagen af en toe een klein rondje gefietst...maar het gaat allemaal even niet. Beetje teveel shit te verwerken gehad de laatste 1.5 jaar.
Probeer het sporten weer een beetje op te pakken maar het weer zit nu voor fietsen ook niet erg mee. Hardlopen gaat ook even niet omdat ik een gebroken dan wel gekneusde teen heb, Maar we hebben hier nu wel ineens een prachtig gloednieuw 50 meter zwembad dat ik vanmorgen voor het eerst uit geprobeerd heb.

Hoe deze fietster ermee om gaat? Proberen te accepteren dat het weer helemaal opnieuw beginnen is en doen wat gaat ipv wat je hoopte dat ooit kon. Als er tijd/energie en mooi weer is een rondje doen zonder enige verwachting.
Uiteindelijk is buiten komen en bewegen/zonlicht in je smoel wel soort van een medicijn. Hard fietsen ga je er niet van maar het draagt wel een beetje bij aan je herstel.

(moest wel erg lachen om de reacties in dat enqute voor fietsen boven de 30-topic, trok me over de streep om dit even te posten, ik lees heel af en toe nog wel eens een beetje mee)
Veni. Vidi. Fietsie.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 feb 2018 08:00

SiO2 schreef: 04 feb 2018 18:09 Sprak een hovenier en die gaf aan dat de grond al sinds september niet meer echt droog is geweest. Had hij nog nooit meegemaakt. Ik ben ook he-le-maal klaar met die regen.
Dit is mij ook al opgevallen. Wij hebben een Duits konijn, en die heeft dus een mooie kuil in de tuin. Deze kuil staat sinds september ook al niet helemaal droog, meeste tijd zelfs helemaal vol water. Terwijl die kuil net 20cm diep is. (kleigrond met slechte waterafvoer, maar toch)

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4226
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 05 feb 2018 08:24

TumTumTum schreef: 04 feb 2018 23:40 .Sterkte ermee. Ik weet exact hoe het voelt.
Met mij gaat het al een tijdje vrij slecht, op meerdere vlakken. (voor het geval iemand nog weet wie ik ben)
Wel op droge niet al te koude dagen af en toe een klein rondje gefietst...maar het gaat allemaal even niet. Beetje teveel shit te verwerken gehad de laatste 1.5 jaar.
Probeer het sporten weer een beetje op te pakken maar het weer zit nu voor fietsen ook niet erg mee. Hardlopen gaat ook even niet omdat ik een gebroken dan wel gekneusde teen heb, Maar we hebben hier nu wel ineens een prachtig gloednieuw 50 meter zwembad dat ik vanmorgen voor het eerst uit geprobeerd heb.

Hoe deze fietster ermee om gaat? Proberen te accepteren dat het weer helemaal opnieuw beginnen is en doen wat gaat ipv wat je hoopte dat ooit kon. Als er tijd/energie en mooi weer is een rondje doen zonder enige verwachting.
Uiteindelijk is buiten komen en bewegen/zonlicht in je smoel wel soort van een medicijn. Hard fietsen ga je er niet van maar het draagt wel een beetje bij aan je herstel.

(moest wel erg lachen om de reacties in dat enqute voor fietsen boven de 30-topic, trok me over de streep om dit even te posten, ik lees heel af en toe nog wel eens een beetje mee)
Hoi TTT, fijn weer eens iets van je te lezen, al is de boodschap niet zo vrolijk. Ik miste je al een paar maanden hier op het forum!
Ik hoop voor je dat alles weer een beetje op de rails komt de komende tijd! En mocht je een keer zin hebben in een héél rustig rondje over de utrechtse heuvelrug........

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 05 feb 2018 11:06

Hoi TTT fijn om weer wat van jou te horen. Hoop dat het de komende tijd weer iets beter met je gaat. In ieder geval sterkte met alles.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 feb 2018 17:55

Sterkte! Zelf ook niet bijster veel kunnen fietsen de laatste tijd door een verhuizing. Maar afgelopen zondag weer lekker buiten gespeeld en door de weeks op de Tacx wat uurtjes maken.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 mar 2018 12:20

Zit je in Zuid Spanje om even weekje mooi weer mee te paken, komt er afgelopen dagen even regen naar beneden die hier normaal in een heel jaar valt volgens mij.
In Nederland zou ik met deze regen al niet snel naar buiten gaan, maar hier in de bergen sla ik maar even over.
Hoop dat ik morgenochtend nog even wat kan fietsen. (vertrek in de middag weer met vliegtuig terug naar Nederland)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 mar 2018 13:28

Vandaag bewust niet gefietst maar wel heerlijk geschaatst !!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mar 2018 16:20

alleen gruwelijk koud met die wind, brrrr.
Less is bore

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 02 mar 2018 18:36

Zou vandaag weer beginnen na wat rustdagen
Nog maar dagje uitgesteld brrr
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

hayes

hayes 02 mar 2018 20:32

Waarschijnlijk voor het eerst in jaren een hele week met de auto naar het werk gereden. :dislike:

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 02 mar 2018 20:55

Dat heb ik dan wel gewoon met de fiets gedaan.
Maar ik heb dan helaas ook geen parkeerplek op mn werk en vind het te zonde om mijn auto in de wijk te zetten ivm allerlei volk wat de spullen van een ander niet boeit
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie