Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag (weer) niet gefietst in 2018

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 okt 2018 18:45

Jans schreef: 17 okt 2018 12:06
Zorro schreef: 17 okt 2018 12:00 Nou, als je die ramen een beetje cyclisch sopt dan heb je toch iets van fietstraining.

@Jans, als Sweety2008 nu die ramen wil lappen (hebben we het hier op het Fiets forum echt over huishoudelijke activiteiten) dan doet ze dat toch. Wat kan jou het bommen.
Voor mijn part legt ze ook meteen een nieuw dak.
Leuk deze reactie. Ik probeer Sweety van het mooie weer te laten genieten, en van de mooie natuur. Die ramen zien er vrijdag nog hetzelfde uit, het weer is waarschijnlijk een stukje minder.
Ik ga verder niet niet eens in op zo'n zuigende zeemleer reactie.
Als jij zelf niet het besef hebt dat je iedereen en zeker Sweety2008 hier loopt door te drukken met wat JIJ wilt........
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 okt 2018 19:22

@Zorro en jij gaat mij vertellen hoe ik me hier zou moeten gedragen? Dit is je tweede reactie over dezelfde opmerking.
Als het je zo dwars zit, reageer dan ook op de anderen.

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 20 okt 2018 21:12

Ik kan inmiddels uit ervaring vertellen dat er een soort natuurlijke maximale bevuiling van ramen is. Hoewel die zeer waarschijnlijk afhankelijk is van de locatie van je huis, is er een moment waarop ramen niet meer smeriger worden dan ze zijn. Zelfs na een gortdroge zomer kan ik nog prima naar buiten kijken. Wat voor mij begon als een experiment heeft geleid tot een aanzienlijke besparing in tijd: niet zemen (gewoon nooit dus) kan ook prima.... :)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 okt 2018 22:13

Dat is ook mijn ervaring 8-)

En als het echt te gortig wordt sproei ik er een keer met de tuinslang over :P

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 29 nov 2018 11:27

Eigenlijk zo'n beetje voor het eerst dit jaar! is het hier in het noorden echt kl%te weer . Gisteren al en vandaag ook. Van dat typische ouderwetse droevige en donkere herfstweer, waar ik nog de geur van in mijn neus heb.....van al die verregende jassen die op de middelbare school, over de cv elementen, hingen. Al is het 40 jaar terug, ik ruik en zie het zo weer voor me.Precies >van dat weer.!

Dus helemaal nog niet gefietst deze week en dat komt erg weinig voor.En het blijft de eerste weken ook wel zo gezien de windrichting. Even voor de jongeren onder ons :
Wind uit het Noordoosten of Oosten in deze tijd van het jaar(vaak stabiel en kouder, droog weer) en
Wind uit het Zuiden en zeker Zuidwesten en West(vanuit Zee) zachter en onstabieler en meer kans op regen en veel wind.

Kortom vergeet al die weervoorspellers en hou alleen de windrichting in de gaten en je zit 90% goed met je eigen voorspelling.

Oja ....dichte wind is een wind, die wat meer windmolekulen bevat en komt uit het Noorden.
Heb je zelf het gevoel dat het wel heel hard waait, maar daar verkijk je je dan op.Want het is een dichtere wind waar je meer moeite mee hebt om tegenin te fietsen(komt uit het zeilen weg die term).

Als het nu echt hard waait (5 of hoger) dan fiets ik veelal half wind heen en ook weer terug.
Zodat ik vermijd dat ik tegen... en pal voor de wind hoef te fietsen.

Want is het spreekwoord niet!
Foar de wyn is eltsenien yn hurdfyster.(hurdrider).

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1698
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 12 dec 2018 21:54

:D Vandaag op werkbezoek bij WiND Cycleworks in Goes.
Helaas niet op de fiets.....
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 15 dec 2018 14:59

Gekneusde rib(ben) opgelopen vanochtend. Alles klaar liggen voor een koud ritje met mooi weer. Boodschapjes op de gewone fiets was niet super. Dus de reesfiets blijft in de garage staan vandaag. Gelukkig is het nog steeds geen mooi weer. Maar vannacht verwachten ze sneeuw en dan wordt het wel balen dat er niet gefietst kan worden.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 dec 2018 17:27

Devriesman> als je ribben weer klaar zijn dan kun je hier mooi voor oefenen. https://frysman.nl

en als je de vries heet van achternaam en je altijd hebt afgevraagd waarom dat niet met een f is. Dan is dat omdat Friesland als Vrieslandt werd geschreven.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 15 dec 2018 20:44

Ken het.
Ben oorspronkelijke een hardloper en schaatser. Altijd hekel aan de combi fietsen en lopen gehad. Na ongeluk, 30 jaar geleden, waardoor een knie compleet aan barrels is kan ik alleen nog fietsen en schaatsen (kunstijs, natuurijs is te verraderlijk).

Plaats reactie