Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2018

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 20 apr 2018 16:32

Aangfite doen! Doorrijden na ongeval is strafbaar. Met de juiste tijd en locatie is de taxi wel te achterhalen.
Getuige is wel handig...
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

Maestro
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 mar 2016 12:57

Maestro 31 mei 2018 18:24

Dom dom dom, vandaag voor het eerst in twee jaar gevallen. Onweersbui had Groningen eerder bereikt dan verwacht, straten waren binnen minuten compleet nat. Bocht iets te enthousiast aangesneden, beide banden gleden in een keer onder m'n fiets, gleed zelf ook meerdere meters door, wat waarschijnlijk de gevolgen heeft verzacht. Zowel fiets (bovenkant shifters, pedalen, stuurlint) als ikzelf (enkel, onderbeen en heup grote schaafwonden) alleen cosmetische schade, maar toch zonde.

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 31 mei 2018 19:06

Ik ben 2 weken geleden gevallen bij een basisschool. Klapt bij een kind opeens het stuur dubbel toen hij naar links wilde en valt plotseling. Ik zat er te dicht achter en kon geen kant meer op. Nog een beetje kunnen remmen maar werd vervolgens gelanceerd. Wat krassen op de shifter en nog wat pijn in mijn schouder. Verder niks. Het kind ook niets alleen geschrokken.
Ik reed niet snel maar je hebt bar weinig reactie tijd. Bij 20 km/h rij je altijd nog 5,5 m/s. Zou wellicht een reden kunnen zijn om ooit over te gaan op hydraulische schijfremmen.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 31 mei 2018 19:34

velopierre schreef: 31 mei 2018 19:06 Ik zat er te dicht achter

.....

Zou wellicht een reden kunnen zijn om ooit over te gaan op hydraulische schijfremmen.
Of een beetje afstand houden...

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 31 mei 2018 19:47

Of stoppen met fietsen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Frederica
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018 20:45

Frederica 31 mei 2018 21:01

Afgeloen zaterdag gevallen tijdens een toertocht. We reden vanwege tegenwind met drie in een treintje toen er rechts een vrachtwagen wel erg laat remde toen hij de voorrangskruising naderde. Voorste remt hard (schijfremmen) tweede draait daar net omheen en ik kon geen kant meer op en bots op mijn voorganger. Was net rechts uitgeklikt maar val door de botsing naar links. Lang verhaal kort: arm gebroken, operatie, plaat erin en nu flink de film aan het herhalen wat ik anders had kunnen doen om dit te voorkomen. Ben pas in september begonnen en juist de laatste maanden redelijk wat kilometers gemaakt waaronder een weekend in de Ardennen. Nu een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen en no way dat ik weer in treintjes ga rijden (althans niet op korte termijn en sowieso maar afwachten wanneer ik weer mag fietsen).

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 01 jun 2018 08:30

schreef: nu flink de film aan het herhalen wat ik anders had kunnen doen om dit te voorkomen.
Truc is om verder vooruit te kijken, ook als je in een treintje zit, en niet alleen maar de rug van je voorligger te bestuderen. Dan zie je de verkeerssituatie eerder ontstaan, en ben je al voorbereid om eventueel wat te moeten doen (uitwijken, remmen). Persoonlijk laat ik dan ook als een gevaarlijke situatie dreigt te ontstaan een klein gaatje vallen om wat ruimte te creëren, want met afstand houden tov voorligger kun je meeste problemen wel oplossen. Liever dat gaatje weer dichtrijden, dan op het asfalt belanden. Vergeet niet dat je met een tourtocht niets te winnen hebt, alleen maar te verliezen
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Frederica
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2018 20:45

Frederica 01 jun 2018 08:33

Ik denk dat het daar fout is gegaan. Ik werd afgeleid door het harde remmen van de vrachtwagen en keek naar rechts terwijl ik afremde en rechts uitklikte. Maar voor me werd dus veel harder geremd dan ik deed en omdat ik de vrachtwagen in de gaten hield had ik dat niet door.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jun 2018 08:46

En niet uitklikken voordat je bijna stil staat, als je een voet uitklikt ben je de meeste controle over de fiets kwijt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 30 jun 2018 23:38

Vandaag gevallen... Eerste ronde van een marathon op de mountainbike (93km totaal). Na nog geen 10km gaan we de eerste klim op. Tak tussen de wielen, gelukkig niet gevallen. Tak eruit gehaald en snel weer aansluiten bij de groep. Aansluitende bij de groep zit er een jongedame achterop. We beginnen met een stukje berg op (rechtdoor. niet technische singletrack), en uit het niets schiet deze jongedame over haar stuur facefirst op de grond. En raad eens wie er over haar uitvliegende bidons/fiets viel.... Alhoewel het allemaal veel erger kon. Snel opgestaan en beide doorgereden. (dame uitgestapt bij eerste EHBO post) Ik verloor veel tijd door het leegrijden om terug bij de groep te komen en verkrampte. Gelukkig kwamen we er beide goed vanaf.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 01 jul 2018 17:06

Afgelopen vrijdag door een automobilist aangereden. Stonden beide bij een voorrangsweg te wachten, ik aan de ene kant om over te steken, de auto aan de overkant om linksaf te slaan. Weg vrij, dus ik steek over, ben ik bijna aan de overkant, rijd die auto de straat op vol tegen mijn achterzijkant aan. Ik val net niet om, maar vang de klap van de bumper wel op. Pijnlijk rechterbovenbeen (tegen het frame aan geknald) en kuit.
Sta nog helemaal versteld van de actie van de automobilist, dan komt er vanaf het vlakbij gelegen restaurant de kok naar buiten en een MTB'er die op het terras zat. Ze vragen heel meelevend of alles in orde is, terwijl ik alleen oog heb voor mijn fiets (natuurlijk).
Blijkt de linker staande achtervork DOORMIDDEN te zijn (carbon frame) en een heel dik slag in mijn achterwiel.
Al met al een vervelend trainingsritje geworden.
Samen met de bestuurder van de auto een schadeformulier ingevuld, en vulde daar ook duidelijk in dat hij me totaal niet had gezien (ik ben bijna 2m lang, fiets in maatje 3XL).
Morgen maar eens alle schade documenteren en doorsturen naar de rechtsbijstand, ben benieuwd hoe het afloopt.....
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 jul 2018 18:47

Hopelijk loopt dit verzekeringstechnisch goed voor jou af dat je al de schade vergoed krijgt.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie