Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2018

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 08 feb 2018 20:56

Is die NTFU-verzekering niet juist bedoeld voor schade tijdens NTFU-tochten (zoals bv. brevetten)? Dus, bigfloor, als je bent aangesloten bij de NTFU, dan kun je deze schade misschien zelfs vergoed krijgen.

Gebruikersavatar
csgman
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 dec 2008 18:18

Gebruikersavatar csgman 09 feb 2018 10:01

Als NTFU lid ben je verzekered voor alle ritten, ook trainingsritten alleen.

https://www.ntfu.nl/Producten/Verzekeri ... ering.aspx

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 feb 2018 14:24

Afgelopen zaterdag reed ik de RETO winterbostocht met jonge "veldrijdwedstrijdhonden". Deze oude man wilde zich niet laten kennen en na een km of 50 waren we nog met z'n viertjes. Op een stukje vlasplat naar beneden trap ik even door, maar zie ik niet de met mos begroeide boomstronk. Mijn rechterpedaal raakt de boomstronk en ik sla over de kop. Ik land op mijn linkerzijde en voel steken aan de linkerkant van mijn borstkast. De schade lijkt mee te vallen, al merk ik dat ademen lastig gaat. Uiteindelijk besloten om toch nog een extra rondje te gravelen van 50km om de stijfheid er uit te fietsen. Op zondag heb ik een ontdekkingstocht, onverhard, ten zuiden van Venlo op het programma staan. Ik twijfel, maar de goede weersvoorspellingen doen mij besluiten toch te gaan: domdomdom. Hagel. sneeuw, blubber en heel veel omgevallen bomen. Niet lekker met constante pijn. Uiteindelijk heb ik toch nog 90 km gereden, maar begon het mij te dagen dat mijn ribben weleens gekneusd kunnen zijn. Vandaag was de dokter zo aardig dat te bevestigen. Over 1,5 week ga ik wintersporten met het gezin....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 feb 2018 16:04

Tramadol, Diclofenac en voor de zekerheid wat paracetamol erin en gaan met die banaan op de piste als een echte wielrenner. Mocht je suf worden van de pijnstillers dan hebben we daar natuurlijk caffeine voor ;)

Beterschap.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 feb 2018 16:30

Hahaha, zo hoor ik het graag. Voelde mij ook wel een beetje prof: kijken of de fiets heel was en gaan :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 14 feb 2018 17:17

Ik moet zeggen dat de ondergrond tijdens de RETO winterbostocht op sommige plekken sowieso best tricky was. Jij raakte een boomstronk, maar de opgevroren sporen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik ook een keer bijna ben gevallen en dat ik twee valpartijen heb zien gebeuren. Allemaal niet ernstig gelukkig, maar toch.

Beterschap. Hopelijk heb je er niet veel last meer van tijdens de wintersport.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 14 feb 2018 18:39

JoostG schreef: 14 feb 2018 14:24 Afgelopen zaterdag reed ik de RETO winterbostocht met jonge "veldrijdwedstrijdhonden". Deze oude man wilde zich niet laten kennen en na een km of 50 waren we nog met z'n viertjes. Op een stukje vlasplat naar beneden trap ik even door, maar zie ik niet de met mos begroeide boomstronk. Mijn rechterpedaal raakt de boomstronk en ik sla over de kop. Ik land op mijn linkerzijde en voel steken aan de linkerkant van mijn borstkast. De schade lijkt mee te vallen, al merk ik dat ademen lastig gaat. Uiteindelijk besloten om toch nog een extra rondje te gravelen van 50km om de stijfheid er uit te fietsen. Op zondag heb ik een ontdekkingstocht, onverhard, ten zuiden van Venlo op het programma staan. Ik twijfel, maar de goede weersvoorspellingen doen mij besluiten toch te gaan: domdomdom. Hagel. sneeuw, blubber en heel veel omgevallen bomen. Niet lekker met constante pijn. Uiteindelijk heb ik toch nog 90 km gereden, maar begon het mij te dagen dat mijn ribben weleens gekneusd kunnen zijn. Vandaag was de dokter zo aardig dat te bevestigen. Over 1,5 week ga ik wintersporten met het gezin....
Je bent wel een bikkel om na zo'n valpartij met pijn in je lichaam nog even door te rijden om vervolgens de zondag daarop nog even 90 km met constante pijn te rijden. Met een paar gekneusde ribben hoor je nu bij een illuster groepje. Hopelijk heb je er niet al te veel pijn van bij het slapen, hoesten en niezen, Enfin, met een paar weken is de pijn wel gezakt en over 1,5 weken lekker (rustig) op wintersport met je gezin, beterschap. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 14 feb 2018 19:01

Gisteren ook even een oh k*t moment.
Rij een houten brug op en dacht nog even rustig doen want die was vorige week wit van het ijs en ja hoor daar ging het voorwiel.
Gelukkig geen kras op de fiets , gevallen op de linker kant dus ook geen derraileur ofzo geraakt en ik zelf kleine schaafwond op de knie en vanmorgen een beetje pijnlijke bilspier.
Hopelijk was het dat voor dit jaar want dan ben ik er goed vanaf gekomen :mrgreen:

Vandaag gewoon weer lekker 4 uurtjes gefietst
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 14 feb 2018 22:15

peter1981 schreef: 14 feb 2018 19:01
Gelukkig geen kras op de fiets , gevallen op de linker kant dus ook geen derraileur ofzo geraakt en ik zelf kleine schaafwond op de knie en vanmorgen een beetje pijnlijke bilspier.
Erg vervelend natuurlijk dat je valt, maar het doet me deugt dat je eerst noemt dat je fiets het er goed van heeft afgebracht.

Sterkte met de kwetsuren.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 17 feb 2018 22:31

Op een recht stuk sloeg keihard mijn voorwiel onderuit. Gelukkig half in de berm gevallen, zodat mijn elleboog en hoofd een zachte landing hadden. Wel twee knieën gebutst en broek stuk. Schijfrem loopt aan in mijn voorwiel. Volgens mij heb ik de oorzaak op Google maps ook al gevonden. https://www.google.nl/maps/@53.1201668, ... 312!8i6656 Oost Groningen is ook net Polen!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 feb 2018 11:04

Marcopfiets schreef: 17 feb 2018 22:31 Op een recht stuk sloeg keihard mijn voorwiel onderuit. Gelukkig half in de berm gevallen, zodat mijn elleboog en hoofd een zachte landing hadden. Wel twee knieën gebutst en broek stuk. Schijfrem loopt aan in mijn voorwiel. Volgens mij heb ik de oorzaak op Google maps ook al gevonden. https://www.google.nl/maps/@53.1201668, ... 312!8i6656 Oost Groningen is ook net Polen!
Zat je te dromen dat je in Polen aan het rijden was.? Gelukkig niet al te ernstig, enfin beterschap.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 18 feb 2018 11:09

Swedish Chef schreef: 14 feb 2018 22:15
peter1981 schreef: 14 feb 2018 19:01
Gelukkig geen kras op de fiets , gevallen op de linker kant dus ook geen derraileur ofzo geraakt en ik zelf kleine schaafwond op de knie en vanmorgen een beetje pijnlijke bilspier.
Erg vervelend natuurlijk dat je valt, maar het doet me deugt dat je eerst noemt dat je fiets het er goed van heeft afgebracht.

Sterkte met de kwetsuren.
Ik herstel wel de fiets herstellen kost geld :mrgreen: :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie