Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2018

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 15 jan 2018 11:05

Ik heb dit jaar de (bedenkelijke) eer om dit topic te openen.

Moet wel zeggen dat het een spectaculaire val was, Persoon voor me was niet zo goed aan het opletten en verloor z'n stuur toen er een stukje palet op de grond lag, hij viel dwars en zodoende had ik een heel groot stuk fiets dat ik kon proberen ontwijken. Helaas had ik geen tijd meer om een saganneke te doen en kon ik enkel kiezen hoe en waar ik ging duiken.

Gevolg bij mij: hele linkerkant bont en blauw, carbon zadelrail gebroken (=nieuw zadel dus) en de houder van de garmin is ook kapot. Ik denk door de kracht waarmee hij uit de houder is gevlogen. Aan de garmin zelf is niets te zien (stevige toestellen :p).

Gevolg bij m'n kameraad: stuur geschuurd (niet enkel het lint eraf, maar ook stukje ijzer kwijt) hele zijkant van z'n vest naar de knoppen en een gedeukt ego.

Voor de rest niets gebroken of gedaan dus eigenlijk enorm veel geluk gehad. Het was ook de snelheid waarmee het gebeurde, tegen 35km/u heb je niet veel tijdmeer om je handen te zetten oid.

Zo dat hebben we ook weer gehad dit jaar

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 15 jan 2018 11:10

Balen man. Hopelijk geen al te erge schade aan lijf, leden en rijwiel :(
Goede reactie, typisch voor wielrenners. Even schudden met de kop, gebeurd is gebeurd en we gaan weer verder. Geen drama, hoort erbij af en toe :like:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 16 jan 2018 08:18

Rechtgestaan en snel even gecontroleerd geweest (altijd handig om een dokter in de club te hebben die meerijdt). Daarna direct terug de fiets op want we moesten nog wat km doen, en bellen om te komen halen is ook zo lullig he

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 26 jan 2018 10:46

Als ik nu naar buiten kijk zie ik het zonnetje lekker schijnen. Had graag op de fiets willen zitten, maar kwam woensdag met stevige koorts thuis. Vanmorgen lag ik om half zeven 'flauw'gevallen naast het toilet. Kostte mij 20 minuten om weer een beetje bij m'n positieven te komen. Dus niet met de fiets gevallen, maar toch...
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jan 2018 10:56

Klinkt als een weekendje niks doen en hopen dat het maandag wat beter gaat
Live fast; die young. mijn blog

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 feb 2018 21:17

Was te verwachten dat het een keer mis zou gaan met die kut wandelaars in donkere kleding en geen verlichting.
2 man breed over het fietspad, ja we keken nog wel regelmatig om om te kijken of er iemand aankwam...
Kegelde er eentje dus onderuit en ik lag zelf ook op de grond.

Beurze heup en stijve arm.
En helm is aan vervanging toen (laatste kwam ik thuis helaas pas achter, uiteraard geen gegevens uitgewisseld)

leermomentje dus gewoon altijd gegevens uitwisselen, ook al lijkt er weinig aan de hand

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 07 feb 2018 21:29

Ik heb het 2 weken geleden voor elkaar gekregen om met de gewone fiets onderuit te gaan. Eigen schuld. Ik ging te hard de bocht door waardoor ik op de verkeerde helft kwam. Daar fietste iemand en bij het remmen ging ik onderuit. De fietser kon mij niet meer ontwijken (of tijdig remmen) en fietste ook op mij in. Behalve wat flinke blauwe plekken en schaafwonden aan de hand gelukkig niks bijzonders. De fiets had alleen een scheve rem (waar nog steeds bloed op zit kwam ik achter). Eigenlijk zou ik op de gewone fiets ook een helm op moeten hebben (gezien de snelheden), maar op de een of andere manier is dat voor mij nog een brug te ver.
Mijn Strava

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 07 feb 2018 23:02

DDX schreef: 07 feb 2018 21:17 Was te verwachten dat het een keer mis zou gaan met die kut wandelaars in donkere kleding en geen verlichting.
2 man breed over het fietspad, ja we keken nog wel regelmatig om om te kijken of er iemand aankwam...
Kegelde er eentje dus onderuit en ik lag zelf ook op de grond.

Beurze heup en stijve arm.
En helm is aan vervanging toen (laatste kwam ik thuis helaas pas achter, uiteraard geen gegevens uitgewisseld)

leermomentje dus gewoon altijd gegevens uitwisselen, ook al lijkt er weinig aan de hand
Herkenbaar, in de duinen lijken mensen het fietspad ook maar wat graag als trottoir te zien. Dat is op zich nog wel ok, maar dat ze dan ook nog eens rijen dik lopen en totaal niet opletten niet. Beterschap!

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 07 feb 2018 23:15

Aan het sprinten met de ploeg (8 mensen incl mij.). Een heuveltje op in de duin op de mtb. Rijd iemand voor me en ik versnel om hem in te halen. We gaan de heuvel op en ik haal hem in. Precies als ik hem probeer in te halen komt er iemand naast me en tussen de persoon die ik probeer in te halen. En je raad het al. Wielen tegen elkaar niet kunnen uitwijken en vallen met z'n 4e. Gelukkig vielen de andere 4 ook door proberen uit te wijken. Niemand serieuse verwondingen anders dan blauwenplekken en schaafwonden. Oja en materiaal pech, de gene die mijn achterwiel raakte zijn voorwiel was helemaal verbogen

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 08 feb 2018 19:53

Met de BRM200 van Bunnik (27 januari) ook gevallen, toen we met zijn allen een bruggetje afmoesten. Blijkbaar was iedereen zo van slag door de langlaufers (latten met wieltjes) die ons tegemoet kwamen + dat we zo moesten bikkelen om DDX bij te houden, dat ik spontaan in de wielen werd gereden toen ik moest kiezen voor linksaf/rechtsaf.

Carbon stuur doormidden, en groot slag in het voorwiel.
De nieuwe achterderrie daarentegen was heel gebleven, het shadow ontwerp van de R8000 werkt blijkbaar prima. En natuurlijk de nodige blauwe plekken en schaafwonden,

Enne, dat uitwisselen van gegevens met degene die me in de wielen reed hielp ook niet zoveel, hij had geen aansprakelijkheidsverzekering en vond daarom dat het zijn schuld niet was.
En dat terwijl er bij de inschrijving bij de BRM200 letterlijk aangeklikt moest worden dat je een aansprakelijkheids verzekering had voor dit soort tochten.

Edit:
BRM200.PNG
Vervelend nasmaakje daardoor
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2018 20:17

Wel of geen aansprakelijkheidsverzekering doet er natuurlijk totaal niet toe in de vraag of hij wel of niet schuld heeft. Maar gezien dat je in een groep bent gaan fietsen lijkt het mij, hoe zuur het ook is, dat dit een ingecalculeerd risico is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 feb 2018 20:21

Een standaard aansprakelijkheidsverzekering heeft volgens mij weinig effect, meen wel eens gelezen te hebben dat die het onder risico van de sport gooien omdat je dicht op elkaar fietst.
Tip om gewoon ntfu lidmaatschap te nemen, heb je verzekering bijzitten en ook een rechtsbijstand verzekering.
Rechtsbijstand heeft mij vorig jaar prima geholpen, alle financiele schade vergoed en zelfs nog leuk bedrag als smartengeld.

Plaats reactie