Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2018

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 10 sep 2018 11:08

Bedankt voor alle goedbedoelde tips. ik heb er vooralsnog voor gekozen om het op een beschaafde manier proberen te regelen, in de zin van alle feiten netjes op papier krijgen samen met andere partij, en dit over te dragen aan ons beide verzekeringstussenpersonen. (WA verzekering)
Ik heb goede hoop dat dit lukt, en anders kan altijd nog de rechtsbijstand ingeschakeld worden.


daniel1975 schreef: 07 sep 2018 19:02 Beterschap.

Aan de andere kant: pas na een gebroken sleutelbeen ben je een echte wielrenner toch? ;-)
Ik denk achteraf toch wel dat ik liever amateur was gebleven :( ;)
Alle schaafwonden (en schaafwonden, maar dan dieper) gaan nu goed pijn doen, en daar heb ik dan ook momenteel meer last van dan van mijn sleutelbeen. Ik snap nu ongeveer hoe een prof zich voelt na een valpartij, en dan hoef ik niet meer verder te fietsen.

Extra zuur is ook nog eens dat mijn vriendin en ik eigenlijk afgelopen zaterdag zouden vliegen naar Kenia voor een, zeker voor mijn vriendin, zuur verdiende vakantie. Deze hebben we toch maar geannuleerd. Andere keer maar weer.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 15 sep 2018 11:26

Infinito GB schreef: 10 sep 2018 11:08 Ik heb goede hoop dat dit lukt, en anders kan altijd nog de rechtsbijstand ingeschakeld worden.
Het fijne van rechtsbijstand is dat zij alle communicatie overnemen op een manier die je zelf niet kunt. Ook als er letsel is welke nu genezen lijkt en er zou over een paar jaar alsnog wat aan de hand zijn, nemen zij dit ook op zich om te verhalen op de tegenpartij. Ook vwb kosten die gemaakt zijn, km's naar het ziekenhuis, parkeren, de annulering van je reis, smartegeld en dergelijke.
Zelf kom je er niet doorheen bij die verzekeringsmaatschappijen.
Dat is althans mijn ervaring.

Ik zou echt aanraden om ze meteen in te schakelen.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 15 sep 2018 11:43

Op zich loopt, na gezamelijk invullen van schadeformulier, nu al bij beide partijen de communicatie via de assurantiekantoren. Bij dat kantoor heb ik alle verzekeringen, en dus ook de rechtsbijstand. Verder heb ik de annuleringskosten van de vakantie al vergoed gekregen.
Ik heb dus nog steeds alle vertrouwen in een goede afloop.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 sep 2018 12:48

Infinito GB schreef: 15 sep 2018 11:43 Op zich loopt, na gezamelijk invullen van schadeformulier, nu al bij beide partijen de communicatie via de assurantiekantoren. Bij dat kantoor heb ik alle verzekeringen, en dus ook de rechtsbijstand. Verder heb ik de annuleringskosten van de vakantie al vergoed gekregen.
Ik heb dus nog steeds alle vertrouwen in een goede afloop.
Dat is goed te horen. Ik heb dus een mindere ervaring met een rechtsbijstand. Die vonden dat ik het maar moest accepteren wat de tegenpartij aanbood, niets dus. Ze verteld dat ik dan wel zelf naar de rechtbank zou gaan, en toen is er "uit coulance" betaald.
Maar voorlopig ziet het er naar uit dat je je daar nog geen zorgen over hoeft te maken.
Gaat de lichamelijke gesteldheid ook een stukje beter?

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 15 sep 2018 13:41

Gelukkig gaat het inmiddels al een beetje beter. De meeste schaafwonden genezen snel, behalve die op mijn handen. Verder nog wel wat pijn in de schouder. Wond van de operatie geneest wel goed gelukkig. Ik mag mijn arm wel weer bewegen, maar nog niet belasten, en ook nog niet omhoog bewegen (niet hoger dan de schouder zelf).
Alleen wannneer ik moet niezen ga ik nog wel door de grond van de pijn.

bever
Forum-lid
Berichten: 2120
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 20 okt 2018 21:32

Vandaag stond er op de N443 ter hoogte van Sassenheim ineens een Poolse meneer met een krat bier midden op de weg. Vriend voor me kon hem ontwijken, ik mijn voorganger helaas niet...We hadden wind mee, dus ging best hard. .Op de een of andere manier heb ik mijn fiets rechts de muur ingestuurd en wonder boven wonder had de fiets geen schade op een klein slagje in het wiel na en wat krassen. Ik een paar blauwe plekken en lichte schaafwonden, wel flink geschrokken.
Misschien is het een bias van me, maar ik heb de laatste tijd het idee dat mensen niet kijken als ze oversteken, terwijl het toch niet zo heel moeilijk is. Links-rechts-links kijken en als er niets aan komt kun je veilig oversteken.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 21 okt 2018 16:18

@bever dit komt mij zo bekend voor. Ben vorig jaar ook gevallen toen een mevrouw zomaar overstak zonder te kijken.😣
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Cactusmuis
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2018 20:10
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Cactusmuis 28 dec 2018 23:48

Jeetje wat een akelige verhalen om te lezen voor een beginner die vandaag tijdens de eerste voorzichtige meters op haar allereerste racefietsje in de heg naast het pad hier achterom kukelde. Lastig hoor die clickpedalen :) Jaartje ervaring op MTB met "normale" schoenen maar dit is echt andere koek. Zoveel nieuwe dingen om aan te wennen hoop dat ik snel de weg op kan/durf.
Hoop dat iedereen weer opgeknapt is!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 29 dec 2018 08:42

Zoals mijn zoontje (5) altijd zegt als we gaan MTB'en: "als je gevallen bent mag je best even huilen, maar het hoort er wel een beetje bij"
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 29 dec 2018 08:49

53x11 schreef: 29 dec 2018 08:42 Zoals mijn zoontje (5) altijd zegt als we gaan MTB'en: "als je gevallen bent mag je best even huilen, maar het hoort er wel een beetje bij"
:lol: :lol: Ik zal het onthouden. Als er vandaag een fietsmaatje weer op zijn snuitje valt is dat wel een leuke opmerking. Overigens vallen de valpartijen bij MTB, alhoewel ze vaker voorkomen, over het algemeen reuze mee. De meesten staan binnen korte tijd weer overeind om verder te fietsen, terwijl op de racefiets de vallers er toch voor kiezen om nog even (duizelig) te blijven liggen om te kijken of alles nog functioneert.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 dec 2018 08:59

Cactusmuis schreef: 28 dec 2018 23:48 Jeetje wat een akelige verhalen om te lezen voor een beginner die vandaag tijdens de eerste voorzichtige meters op haar allereerste racefietsje in de heg naast het pad hier achterom kukelde. Lastig hoor die clickpedalen :) Jaartje ervaring op MTB met "normale" schoenen maar dit is echt andere koek. Zoveel nieuwe dingen om aan te wennen hoop dat ik snel de weg op kan/durf.
Hoop dat iedereen weer opgeknapt is!

Geen schrik voor hebben. Er kan altijd wat gebeuren maar als je gewoon de straat over steekt kun je ook omver gereden worden. Dat mag je niet tegen houden om leuke dingen te doen in het leven.

Klikpedalen hebben mij trouwens al een paar keer recht gehouden ook. Voorwiel schoof weg, maar doordat ik mijn voet omhoog trok (die dus vast zat in de pedaal) trok ik de fiets terug mooi recht.

Als je valt dan maken de klikpedalen niet echt verschil bij gewone. Dan zou je de tijd ook niet hebben om je voet te zetten (of je kan je voet nog meer pijn doen als hij ergens tussen geraakt)

En in het begin eens omvallen met klikpedalen hebben we allemaal al eens gehad. Buiten een gebroken ego hou je er normaal niets aan over :)

Tips tegen het omvallen: vroeg uitklikken in het begin, als je tot stilstand komt uit het zadel gaan (niet zitten met 1 voet op de grond want zo ben ik aan de andere kant omgevallen) en schroef van de pedaal zo los mogelijk zetten in het begin.

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 29 dec 2018 11:55

53x11 schreef: 29 dec 2018 08:42 Zoals mijn zoontje (5) altijd zegt als we gaan MTB'en: "als je gevallen bent mag je best even huilen, maar het hoort er wel een beetje bij"
In het schaatsen bestaat (of bestond) de uitdrukking: je bent pas echt schaatser als je een ster in het ijs hebt gevallen 8-)

Plaats reactie