Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2018

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 sep 2018 18:55

Infinito GB schreef: 04 sep 2018 15:22 Vanmorgen soort van aanrijding gehad met schoolpuber. Eerst kwam hij al vanaf de overkant van de weg het gietspad op zonder op of om te kijken. Ik heb hier nog voor afgeremd. Vervolgens weer vaart gemaakt om hem te passeren, en vervolgens kwam meneer ook helemaal naar links. Sturen in elkaar en ik viel met mijn schouder op een stoeprand. Lig nu te wachten op een operatie om een open sleutelbeenbreuk te repareren. Schade aan fiets viel op eerste gezicht nog mee. Helm heeft wel klap gehad, en kan de bak in. Kleding ook gescheurd en stuk geknipt door ambu verpleegster. Al met al liep het vandaag iets anders dan gedacht.
Dat is mooi kloten om zo door zo'n onoplettende puber omver te worden gereden, veel sterkte en beterschap er mee.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 04 sep 2018 19:10

Ai, beterschap Infinito! :(

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 04 sep 2018 20:50

Mooi balen zeg, sterkte ermee en beterschap. Hopelijk is die scholier niet doorgereden?!

Ik heb zelf van de week ook mijn eerste ervaringen met scholieren weer gehad op een fietspad met twee rijrichtingen. Blijft enorm opletten en soms uit lijfsbehoud ook nodig om die 'stomme oplettende pubers' af en toe toch even roepend te waarschuwen dat er een fietser aankomt!

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 07 sep 2018 10:02

Even een kleine update: Woensdagochtend ben ik geopereerd. Er is een titanium plaat met 8 schroeven op mijn sleutelbeen gezet om alles weer in model te krijgen. Gisteren ben ik uit het ziekenhuis gekomen. Nu een kleine 6 weken herstellen. Het meeste last heb ik op dit moment van de vele schaafwonden op schouder, heup en vingers.
Verder denk ik dat veel geluk heb gehad als ik kijk naar de huidige staat van mijn helm. Deze is aan een kant volledig ingedeukt, en van binnen kun je zien dat het materiaal volledig is doorgescheurd.
Vanmiddag ook maar eens naar de fm, om een blik te werpen op mijn fiets. Mijn vriendin is alvast zo lief geweest om die alvast weg te brengen voor een schaderapport.
Kortom, de eerstvolgende rit gaat nog even duren.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 sep 2018 10:09

Heel veel sterkte de komende dagen. Hopen dat je schaafwonden snel Helen, dan heb je dat weer achter de rug.
Is de puber nog geschrokken? Of heb je daar niets meer van meegekregen?

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 07 sep 2018 10:18

Hoi Jans, die puber was idd erg geschrokken. Morgen komt hij bij mij langs samen met zijn ouders. Ook voor de afhandeling van de schade (WA verzekering).
Ook de politie heeft een beetje geblunderd op het moment. Die heeft hem eerst laten doorfietsen, en heeft hem daarna toch weer van het schoolplein opgehaald. Ik heb er niet heel veel van meegekregen, maar vond dat wel vreemd. Daarbij was ik wel aardig lek, en dat zal er ook niet leuk hebben uitgezien.
Gelukkig lijken de ouders mij best aardige mensen voor zover ik heb begrepen van mijn vriendin. Die heeft ze aan de telefoon gesproken.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 sep 2018 10:35

Infinito GB schreef: 07 sep 2018 10:18 Hoi Jans, die puber was idd erg geschrokken. Morgen komt hij bij mij langs samen met zijn ouders. Ook voor de afhandeling van de schade (WA verzekering).
Ook de politie heeft een beetje geblunderd op het moment. Die heeft hem eerst laten doorfietsen, en heeft hem daarna toch weer van het schoolplein opgehaald. Ik heb er niet heel veel van meegekregen, maar vond dat wel vreemd. Daarbij was ik wel aardig lek, en dat zal er ook niet leuk hebben uitgezien.
Gelukkig lijken de ouders mij best aardige mensen voor zover ik heb begrepen van mijn vriendin. Die heeft ze aan de telefoon gesproken.
Je draait het toch niet meer terug, maar als de afhandeling dan "prettig" verloopt dan geeft dat toch een wat minder wrang gevoel.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 sep 2018 12:07

Infinito GB schreef: 07 sep 2018 10:18 Hoi Jans, die puber was idd erg geschrokken. Morgen komt hij bij mij langs samen met zijn ouders. Ook voor de afhandeling van de schade (WA verzekering).
Ook de politie heeft een beetje geblunderd op het moment. Die heeft hem eerst laten doorfietsen, en heeft hem daarna toch weer van het schoolplein opgehaald. Ik heb er niet heel veel van meegekregen, maar vond dat wel vreemd. Daarbij was ik wel aardig lek, en dat zal er ook niet leuk hebben uitgezien.
Gelukkig lijken de ouders mij best aardige mensen voor zover ik heb begrepen van mijn vriendin. Die heeft ze aan de telefoon gesproken.
Vergeet niet om je ziekteverzekering in te schakelen want die komen vast bij jouw met een rekening maar zullen jou ook waarschijnlijk met een schadeadvocaat in contact brengen. Nogmaals beterschap en veel sterkte en hoop voor jou dat het geen verstrekkende gevolgen krijgt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 sep 2018 13:15

Evt rechtsbijstand "mee laten lopen" met het proces, zodat die bij kunnen springen wanneer een en ander niet naar wens verloopt!
Beterschap!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 sep 2018 18:38

Beterschap!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2018 19:02

Beterschap.

Aan de andere kant: pas na een gebroken sleutelbeen ben je een echte wielrenner toch? ;-)
Less is bore

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 07 sep 2018 19:52

Meteen rechtsbijstand inschakelen. Die nemen het hele zwikje over mbt verzekeringen en tegenpartij inclusief vergoeding eigen risico, smartengeld, etc.
Ik ben helaas ook een keer een puber tegengekomen op de weg...
Mooi een paar weken vloeibaar moeten eten wegens een gebroken kaak. Hersenschudding erbij. M'n helm in de prak, gelukkig maar. Anders was ik er erger aan toe geweest.
Alleen omdat zo'n dom wicht een beetje loopt te klooien verandert het wel mijn leven en zat ik in de shit.
Gelukkig ben ik wel hersteld maar het zijn toch weer een paar maanden van je leven die je niet meer terug krijgt.

Je hebt tig close calls en er gaat ook wel eens iets mis.
Zelf doe je misschien ook wel eens iets wat niet zo handig is.
Dat is het leven. Het meisje in kwestie zal dit ook niet zomaar vergeten, net als de medescholieren die erbij waren (en me overigens heel lief nog een telefoon aanboden om m'n vrouw te bellen. "Meneer u moet naar het ziekenhuis hier, u kunt echt niet gaan werken zo hoor". Dat had ik zelf nog niet door wegens de hersenschudding).

Plaats reactie