Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2018

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 18 aug 2018 22:07

Klinkt niet fijn zo'n val. Gelukkig gaat het de goede kant op. Beterschap verder!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 19 aug 2018 10:24

Je hebt mazzel gehad, voor hetzelfde geld breek je iets en/of lig je in het ziekenhuis. Enfin, het gaat al weer wat beter.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 aug 2018 10:31

Ik weet niet of je zoiets geluk kunt noemen. Als je er vijf seconden eerder was geweest, was je er net voorbij. En 5 seconden later en je had nog kunnen remmen. Twee weken stijf, een boel schaafwonden, plus allerlei onderdelen van je fiets en kleding kaduuk, kan ik niet echt geluk hebben noemen :?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 aug 2018 12:08

3 weken geleden dom, nonchalant ongeluk gehad. Met de stadsfiets, en de wind in mijn hand, dus met 2 fietsen aan 't fietsen. Bijna thuis, ging super makkelijk en ontspannen.
Toen toch sturen onder elkaar, klem, voorwielen naar elkaar toe. En alla Gilbert een salto voorover.
De wind stond op zijn zadel en stuur, rechts tegen een lantaarnpaal... Die rechts van het fietspad stond.... Bijzonder.

Zelf goede schaafwond op knie, en schouder uit de kom. Niet zo erg, doet die schouder wel vaker. Kreeg 'm er ook wel zelf weer in. Daags erna toch wel meer last en instabiel gevoel. Dus alsnog naar huisarts, en 1e hulp voor foto's. Niks stuk, alles op zijn plek, dus week met een soort mitella en rust houden. Dat werkte wel goed. Maar ideaal is anders, bij 35 graden en een klein ventje die verzorgd moet worden.

Maargoed, knullig, stom, nonchalant, eigen schuld. Maar al met al, valt 't mee.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 20 aug 2018 11:53

MarkVeenstra schreef: 19 aug 2018 12:08 3 weken geleden dom, nonchalant ongeluk gehad. Met de stadsfiets, en de wind in mijn hand, dus met 2 fietsen aan 't fietsen. Bijna thuis, ging super makkelijk en ontspannen.
Toen toch sturen onder elkaar, klem, voorwielen naar elkaar toe. En alla Gilbert een salto voorover.
De wind stond op zijn zadel en stuur, rechts tegen een lantaarnpaal... Die rechts van het fietspad stond.... Bijzonder.
Beterschap gewenst. Is dit allemaal jargon waar ik nog niet bekend mee ben want bij dat met die wind (2x) kan ik me niet meteen een beeld vormen.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 20 aug 2018 12:00

Veen schreef: 20 aug 2018 11:53
MarkVeenstra schreef: 19 aug 2018 12:08 3 weken geleden dom, nonchalant ongeluk gehad. Met de stadsfiets, en de wind in mijn hand, dus met 2 fietsen aan 't fietsen. Bijna thuis, ging super makkelijk en ontspannen.
Toen toch sturen onder elkaar, klem, voorwielen naar elkaar toe. En alla Gilbert een salto voorover.
De wind stond op zijn zadel en stuur, rechts tegen een lantaarnpaal... Die rechts van het fietspad stond.... Bijzonder.
Beterschap gewenst. Is dit allemaal jargon waar ik nog niet bekend mee ben want bij dat met die wind (2x) kan ik me niet meteen een beeld vormen.
Ik vermoed dat MarkVeenstra doelt op het fietsmerk Wind.

Sterkte overigens!
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 20 aug 2018 12:18

Aha dank, je hebt inderdaad gelijk zie ik nu in het profiel. Nog maar net middag en alweer wat geleerd vandaag!
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 aug 2018 13:36

yes, idd de merknaam van de fiets :), zie http://windcycleworks.nl/ van forumlid BartV
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 sep 2018 15:22

Vanmorgen soort van aanrijding gehad met schoolpuber. Eerst kwam hij al vanaf de overkant van de weg het gietspad op zonder op of om te kijken. Ik heb hier nog voor afgeremd. Vervolgens weer vaart gemaakt om hem te passeren, en vervolgens kwam meneer ook helemaal naar links. Sturen in elkaar en ik viel met mijn schouder op een stoeprand. Lig nu te wachten op een operatie om een open sleutelbeenbreuk te repareren. Schade aan fiets viel op eerste gezicht nog mee. Helm heeft wel klap gehad, en kan de bak in. Kleding ook gescheurd en stuk geknipt door ambu verpleegster. Al met al liep het vandaag iets anders dan gedacht.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 04 sep 2018 15:46

Auw.... Beterschap Infinito....

@MarkVeenstra: jij alweer okay?

Ik had zelf iets meer dan een week geleden een close call bij het breken van de kabelbout aan de voor derrie.
Kon nog (net) recht opblijven nadat de ketting er aan de binnenkant afklapte doordat de derrie in een keer naar binnen ging, anders had ik hier ook gestaan.... Oh wacht ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 04 sep 2018 15:54

Das mooi k.t,sterkte er mee.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 sep 2018 18:22

Open sleutelbeenbreuk door een onoplettende puber :o

Dat is goed k.t. Zelf heb ik ook broertje dood aan verkeersdeelnemers die zonder te kijken maar wat doen in het verkeer. Alsof ze denken, de rest let wel even voor mij op :?
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie