Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2018

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 jul 2018 19:57

Klaarblijkelijk heeft die achteloze automobilist jou niet gezien, stom natuurlijk. Gelukkig valt het allemaal wel mee, hoofdzakelijk materiële schade en komt goed. Vergeet niet om ALLE schades op te geven.!

Btw, zag vanmiddag weer een wielrenner langs de kant van de weg (onder viaduct A1 bij Eemnes) bewegingloos langs de stoeprand liggen. Veel wielrenners en omstanders om hem heen (waarschijnlijk in het groepje gevallen) en de politie maar (nog) géén ambulance? Dat zag er slechter uit voor hem.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jonglins
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 02 jul 2018 21:14

Op 14 mei aangereden door een auto. Zijn schuld. Was gelukkig geen heftige botsing en er was geen sprake van schade aan mijn Canyon Ultimate SLX, zo leek het aanvankelijk. Berijder was bovendien allervriendelijkst. Toch maar even zijn telefoonnummer en naam genoteerd.
Thuis gekomen bleek er toch een scheur te zitten in mijn achtervork. Dader (Hassan) gebeld. Ik alles uitgelegd en hij vroeg me hoeveel geld hij moest overmaken. Ik hem uitgelegd dat we het via de verzekering moesten spelen omdat het om een serieus bedrag zou gaan. Toen verbrak hij de verbinding. Nummer sindsdien niet meer bereikbaar en offline. Aangifte gedaan bij de politie maar vorige te horen gekregen dat ze de eigenaar van telefoon niet kunnen achterhalen. Ik heb (stomstomstom) geen kenteken genoteerd (dacht dat er geen schade was).

Verzekering kan niets doen. Iemand nog tips?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 jul 2018 23:33

Waarborgfonds schijnt een optie te zijn. Wel gedoe geloof ik. Zelf geen ervaring mee.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 08 jul 2018 19:08

Vanmorgen bij de Ringvaart geschept door een auto. Deze kwam van links en raakte mij.
Schaafwonden arm en heup. Lekke band en voor- achterwiel klein slagje. Kleding gescheurd.

Ik werd netjes geholpen door de bestuurder en zijn vrouw en nog een andere bestuurder die er ook bij kwam. Ik was niet echt helder en vergat zijn kenteken op te nemen. Wel hebben 06 nrs uitgewisseld en elkaar al gesproken. Afgesproken is dat ik een lijstje opstuur van de schade.
Nu hopen dat hij de schade vergoed.

Wel eng en vervelend om te ervaren als een auto je aantikt. Gelukkig goed afgelopen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 16 jul 2018 16:45

Nog niet gevallen in 2018, maar vanmiddag scheelde het niet veel. De gemeente Rhenen heeft onlangs nieuwe verkeersdrempels aangelegd in het centrum. Het zijn betonplaten met een dwarsprofiel, zien er glad uit maar zijn het niet. ECHTER, op plm. 80 cm van de wegkant zit een "las" tussen de platen. Deze las is een centimeter of drie/vier breed en tenminste twee diep en loopt dus in de rijrichting........ Een perfecte "tramrails" om met je racefietsbandjes in te raken. Het voelt alsof je plotseling de macht over het voorwiel kwijt bent, en je gaat glijden. De drempel is minder dan een meter lang, dus je bent er ook snel weer uit. Voor mij ging het nét goed (met een vrachtwagen links naast me), maar dat hier ongelukken gaan komen is zeker. Ik zal de gemeente (provincie?) ook informeren. Hier is duidelijk niet over nagedacht.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 jul 2018 16:58

Bedankt voor de waarschuwing, ik rijd er vanavond langs (tenminste ik kom uit de richting van Oosterbeek en ga de brug over om via Driel weer naar Anrhem te rijden) dus dat komt juist op tijd en goed dat je er werk van maakt want idt is idd wachten op een (ernstig) ongeluk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 16 jul 2018 17:18

Sieper schreef: 16 jul 2018 16:58 Bedankt voor de waarschuwing, ik rijd er vanavond langs (tenminste ik kom uit de richting van Oosterbeek en ga de brug over om via Driel weer naar Anrhem te rijden) dus dat komt juist op tijd en goed dat je er werk van maakt want idt is idd wachten op een (ernstig) ongeluk.
Als je de brug in Rhenen neemt en je komt vanuit Arnhem/Wageningen kom je de drempels niet tegen. Ze liggen in en na het centrum van Rhenen richting Elst.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 16 jul 2018 20:04

@Einstein dit is niet fijn zeg. Veel sterkte en beterschap.
Ghost Nivolet 6LC

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 16 jul 2018 20:38

Ik zelf gelukkig nog niet gevallen maar een oud collega van mij vandaag geschept door een auto in Leiden... laatste status: 5 gebroken ribben, een stukje van nekwervel eraf maar niet schadelijk, een kleine klaplong een zware hersenschudding en onregelmatige hartslag, genoeg om vanavond op de IC te 'mogen' blijven.

pffffff.....

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 01 aug 2018 22:15

Vandaag in het begin van de afdaling van de col de Peyregourde ineens een zwabberende fiets. Om niet vol op het asfalt neer te gaan richting de berm gestuurd. Aldaar een hobbeltje geraakt en met een mooie Gilbert salto ondersteboven met mijn fiets in het schrikdraad beland. Fiets ok. Mijn schouder was er minder blij mee. ☹️
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 01 aug 2018 22:20

Dat viel dan eigenlijk nog mee , als je bedenkt wat er allemaal had kunnen gebeuren...
Waarmee begon dat zwabberen?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 01 aug 2018 22:25

Inderdaad. Volgens mij door het remmen. Dus misschien was het asfalt wat glad. Iets anders kan ik niet verzinnen.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Plaats reactie