Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 07 jun 2018 15:23

Ik woon in de Beemster en ken die weg niet eens. Het is voor mij alleen de straat uitrijden in ik ben er zo ongeveer. De straat uitrijden is wel 8Km :-)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 jun 2018 17:23

Maar wel verschillende wielergoden én Tim Krabbé achter je op de lijst! :lol:

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 jun 2018 19:19

Omdat ik al de gehele week in de schuur met div. opknapwerk bezig was weinig tijd gekregen om te fietsen dus moest het maar vandaag - pff, wat een hitte - gebeuren. Rustig vertrokken voor een ritje Oostvaardersplassen waarbij zelfs mijn hartslag in het eerste deel tegen de noordoostenwind in niet boven de 100 is gekomen.

Op de Knardijk bleek de wind gedraaid te zijn naar het noorden of zelfs noordwesten maar rustig gebleven tot de Oostvaardersdijk. De wind uit het noordoosten die je dan altijd mee hebt was dus nu gedraaid naar het noordwesten dus geen mee wind vandaag.

Rustig fietsend kwam mij een wielrenner langzaam voorbij die ik in eerste instantie maar zijn gang liet gaan maar nadat hij ong. 100 mtr. was weg gereden kreeg ik het in mijn kop en binnen no-time had ik hem weer achterhaald maar had de puf niet hem voorbij te steken en mijn eigen snelheid vast te houden, dus liet ik hem maar weer weg rijden om hem daarna weer bij te halen. Enfin tot "Blocq van Kuffeler" ging het door waarbij die wielrenner steeds harder ging fietsen om bij mij weg te rijden maar steeds reed ik het gat weer dicht. Daar liet hij daar de snelheid varen en hebben daarna tot Almere-Poort samen gereden. Uiteindelijk toch lekker gereden. :)

https://www.strava.com/activities/1622913569
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 jun 2018 20:06

Je kan ook gewoon aan het wiel blijven hoor......ik haal er op elke rit wel een paar in en soms leidt dat tot samenwerking, ook wel eens leuk een koppeltijdritje...
De wind was qua richting zeer onbestendig inderdaad, waardoor ik mijn voornemen om de 33 gemiddeld te halen moest laten varen, zo ongeveer overal stond tegenwind waardoor ik op 30,7 uitkwam op de route Uitgeest-Alkmaar-Hoorn-Purmerend-Krommenie-Uitgeest, totaal 74 km.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 jun 2018 23:05

Vandaag wat langer doorgewerkt om een bui af te wachten. Dat viel nog wat tegen, want toen ik dan toch vertrok, regende het in de richting van mijn einddoel toch nog flink.
Dus wat omgereden, en zo uiteindelijk achter de buien aan naar huis gefietst. Van boven droog, maar van onder nat en vies.
Overschoenen hebben wel echt nut!
Bijlagen
4A7805DA-9AEC-41D0-B737-0DBC093DDC44.jpeg

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 jun 2018 23:20

Ja er hing een mooie bui rond Eindhoven e.o. :D

Pffffffff.........ik krijg het al warm bij het woord overschoenen.

Vorige week donderdag hier in de polder bij Dronten een bak over me uitgestort gekregen en geen seconde overschoenen gemist zeker niet bij zo ongeveer dezelfde temperaturen als vandaag.
Heerlijke doche was dat. Dan doelbewust als een klein kind door de grote plassen rijden.

Wel een beetje minder dat de wind was aangetrokken tot 4 en west dus niks van de geplande wind mee of schuin mee terug. Met een naderende hongerklop op de laatste 10km bij thuiskomst rap twee gevulde koeken en een banaan naar binnen gewerkt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jun 2018 07:42

Zorro schreef: 07 jun 2018 23:20
Pffffffff.........ik krijg het al warm bij het woord overschoenen.

Metoo. Hele jaar nog niet aangehad en iedere maand toch gefietst.

Zelf afgelopen 4 dagen vooral de beentjes een beetje soepel gehouden met relaxe ritjes van 1,5-3 uur. Nu twee dagen rust.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 jun 2018 11:40

stillekracht schreef: 07 jun 2018 15:23 Ik woon in de Beemster en ken die weg niet eens. Het is voor mij alleen de straat uitrijden in ik ben er zo ongeveer. De straat uitrijden is wel 8Km :-)
Toch eens langsfietsen dan.
Vraag me alleen af wat het verhaal achter deze weg is, net alsof het een status heeft dat ze er niets aan mogen doen, je rijd erheen over een asfaltweg en daarna weer verder over asfalt.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jun 2018 12:02

DDX schreef: 08 jun 2018 11:40net alsof het een status heeft dat ze er niets aan mogen doen,
Ik ken die weg niet maar hier "in de buurt" liggen ook wat onverharde stroken. Om uiteenlopende redenen wordt daar niks aan gedaan:
- de natuur er omheen is beschermd en bijzonder (flora/fauna)
- de weg zelf heeft een historische betekenis (cultuur)
- de weg heeft totaal geen functie meer (economisch)

Een hele snelle Google laat zien dat deze weg al in 1611 z'n naam kreeg. Dus de weg zou zomaar uit historisch belang behouden blijven, maar omdat deze nauwelijks dagelijks nut heeft gaan ze deze niet bestraten.
Hier hebben we een aantal onverharde kades die ook vrij oud zijn en waar 2 keer per jaar een inspecteur overheen rijdt en verder alleen vogelaars en gravelracers (ik doe ook alles gewoon met de racer)

Eigenlijk best een idee al die pareltjes eens in kaart te brengen want het zijn doorgaans toch feestjes om te fietsen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 jun 2018 13:19

Voor onverhard vind ik een speciale fiets eigenlijk ook nonsens.
Overal waar ik per ongeluk ergens op zo'n paadje beland blijkt het met zo ongeveer elke fiets berijdbaar.
Vorig jaar was het weer eens zover in de Eifel bij Einruhr, de afalt-en daarna steenslagweg werd steeds smaller en het werd uiteindelijk een amper berijdbaar wandelpaadje van 0,5 m breed met zelfs 2 kluunpartijen over bruggetjes.
Duurde een kilometer of 8...normaal geen hobby van me maar het had wel iets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 08 jun 2018 13:51

DDX schreef: 08 jun 2018 11:40
stillekracht schreef: 07 jun 2018 15:23 Ik woon in de Beemster en ken die weg niet eens. Het is voor mij alleen de straat uitrijden in ik ben er zo ongeveer. De straat uitrijden is wel 8Km :-)
Toch eens langsfietsen dan.
Vraag me alleen af wat het verhaal achter deze weg is, net alsof het een status heeft dat ze er niets aan mogen doen, je rijd erheen over een asfaltweg en daarna weer verder over asfalt.
De Kruisoorderweg is inderdaad een bijzondere (gras)weg, die ik ook weleens meepik, soms op de racefiets maar meestal op de strandfiets. Heb zelf geen Strava, anders had het KOM'metje vermoedelijk wel scherper gestaan. ;)
...
robbebopper schreef: 07 jun 2018 17:23 Maar wel verschillende wielergoden én Tim Krabbé achter je op de lijst! :lol:
Tim Krabbé pakt wel vaker exotische weggetjes mee in Noord-Holland. Sterker nog, onlangs verkoos hij de NH'sche Strade Bianche (korte variant) om zijn 75e verjaardag te vieren met een twintigtal fietsmaten. Zie deze Strava-rit en deze Strava-rit met een paar foto's, waarop o.a. een smakelijke bevoorradingsauto te zien is, en hoe de ‘Ir. Krabbeweg’ een ietwat andere naam kreeg. :mrgreen:

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 08 jun 2018 14:25

Had het plan om (eindelijk dit jaar) een 200km rit te rijden. Op tijd wakker, goed ontbijt, wat proviand mee en wat kon er mis gaan? Vlot even op buienradar kijken en zag dat ik het niet 100% droog zou houden. Voor zekerheid regenjasje mee, maar bij vertrek lekker kort/kort. Temperatuur rond de 16 graden en weinig wind.
Daar zo'n 5 km van kunnen genieten en eerste kleine druppeltjes, maar boeide me nog niet. Ging langzaam over in wat meer regen, maar ik ging er nog steeds van uit dat het wel op zou drogen.
Na iets meer dan 60km bij de Harskamp ging het harder regenen en was er klaar mee. Dus terug naar Soest.
Afbeelding
Op 75 km (eindelijk) regenjasje aangedaan en doortrappen naar huis in inmiddels stromende regen
Na 110km thuis en vlot onder warme douche en lekkere bak koffie. Die 200'er dan maar andere keer.

https://www.strava.com/activities/1624653821
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie