Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

i-mac

i-mac 23 mei 2018 21:02

Even een verslag van onze dag op de Utrechtse Heuvelrug. Omstreeks 6u00 vertrokken uit Brugge met 6 man en één dame richting Amerongen. In de omgeving van Breda wat opgehouden door de dagelijkse files, en aan het pontje te Amerongen ook een beetje moeten wachten, maar verder alles heel vlot verlopen.

Bij aankomst eerst een vignet afgehaald bij de fietsenwinkel. Dan verder met de auto naar de parking aan het dierenasiel. Deel één van onze dag werd de groene lus. Al van bij de start haalden we ons hartje op. In de buurt van Brugge hebben we amper stroken off-road die 2km lang zijn. Hier van de start tot het einde.

Vervolgens deden we de blauwe lus. Opnieuw genieten met volle teugen. Alles wat je maar kan verlangen vindt je hier terug. Na deze lussen terug naar het dorp gereden, om iets te gaan eten bij Buitenlust. Iets meer dan een uur later gingen we zoek naar de rode lus. We bleven maar genieten van al het moois dat we onder wielen geschoven kregen.

Als laatst reden we nog de paarse lus. Intussen hoorden we al de eerste donderslagen, en werd het behoorlijk donker. Ondanks het dreigende weer, konden we ons in alle rust nog wat opfrissen, de fietsen op de auto's plaatsen, en afzakken naar wielercafé de Proloog. Ik had daags voordien contact gehad, en ze waren op de hoogte dat er "Belgen" zouden langskomen. Niet veel later viel de regen met bakken uit de lucht, waardoor we iets langer bleven hangen. We werden nog wat verwend met wat lokale gebakjes.

De verre verplaatsing was absoluut de moeite. De €7,5 is iedere eurocent dubbel en dik waard. Een diepe buiging aan alle vrijwilligers die alles mooi houden. We fietsen in totaal 73km, waarvan héél véél off-road.

We hebben nu al besloten om in het najaar terug te komen, en deze keer zeker 2 dagen. We willen alle routes eens rijden.

Ik had 2 camera's mee op mijn fiets, en ga de volgende dagen iets in elkaar steken. De link komt ook hier .


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 23 mei 2018 21:41

i-mac schreef: 23 mei 2018 21:02 en afzakken naar wielercafé de Proloog. Ik had daags voordien contact gehad, en ze waren op de hoogte dat er "Belgen" zouden langskomen.
Netjes dat jullie van tevoren een waarschuwing sturen, maar het maakt Berry niet uit hoor. Iedereen is welkom.

Leuk verslagje en zo te lezen hebben jullie genoten :like:

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 23 mei 2018 21:55

DDX schreef: 22 mei 2018 21:22 Haha ja ik kom wel eens mensen tegen die mij dan vrolijk begroeten.
En dan ben ik al slecht in herkennen van mensen, maar soms kennen die mensen mij dan alleen via strava ;)
Of van je selfie's hier. Maar je gaat zo hard, dat begroeten eigenlijk onmogelijk is. :mrgreen:

i-mac

i-mac 23 mei 2018 22:03

Wiliertoerist schreef: 23 mei 2018 21:41
i-mac schreef: 23 mei 2018 21:02 en afzakken naar wielercafé de Proloog. Ik had daags voordien contact gehad, en ze waren op de hoogte dat er "Belgen" zouden langskomen.
Netjes dat jullie van tevoren een waarschuwing sturen, maar het maakt Berry niet uit hoor. Iedereen is welkom.

Leuk verslagje en zo te lezen hebben jullie genoten :like:
Ik had gewoon een paar vragen over de locatie. Ook daar komen we zeker nog eens terug.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 23 mei 2018 22:33

cool, i-mac. doe je nu meestal off-road of niet?

i-mac

i-mac 23 mei 2018 23:00

xml schreef: 23 mei 2018 22:33 cool, i-mac. doe je nu meestal off-road of niet?
Beide. Het hangt een beetje van diverse factoren af (het gezelschap, het weer, de tijd). Ik fiets al langer intensief met de MTB dan met de koersfiets. Maar doe beiden even graag. De koersfiets kreeg de laatste jaren de bovenhand. Mede omdat de MTB parkoers hier zo pover zijn.

Wel is het zo dat het off-road gehalte in mijn omgeving maar pover is. Je moet er al heel wat kilometers baan bijnemen om van route a naar route b te rijden.

Ik werk in ploeg (vroeg, laat, nacht, 1 weekend op 2), en dan is het soms ook puzzelen om alle collega's op één dag vrij te krijgen. Het helpt wel dat mijn chef ook graag fietst. Vandaar dat wij meer in de week samen op pad gaan, dan in weekends. En niet iedereen durft evenveel op de MTB.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 mei 2018 20:00

Vanmiddag moest m'n dochter naar de kaakchirurg en ik mocht rijden.
Dus vanochtend mijn vrouw afgezet op het werk en weer terug naar huis.
Zittend op de bank zat ik te denken hoe ik de ochtend moest doorbrengen.
Dat duurde nog geen 10 seconden. ;)
Effe snel een rondje Noordkop.
Wel een aardig windje maar lekker gefietst.
https://www.strava.com/activities/1592645257

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 26 mei 2018 17:22

Vanochtend snel een rondje gefietst van 75 km. Warm en aardig wat wind. Kwam onderweg ook nog een groepje meiden van Lotto Jumbo tegen die hun rondje deden. Beetje dom om vlak voor het fietsen de benen te scheren. Heb nu allemaal rode bulten op mijn scheenbenen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mei 2018 17:25

Schaatsploeg neem ik aan?
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 26 mei 2018 17:54

Denk ik. Kwam ze tegen in Joure.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 mei 2018 18:30

Vandaag maar weer eens een GF gescoord. Had er zin in, alleen die noordoosten wind was wel erg aanwezig tot aan de Ketelbrug aan toe er tegenin moeten beuken, kwam amper boven de 25km/h. Enfin, daarna met de wind in de rug terug naar Almere ging beter.

https://www.strava.com/activities/1596958361
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 mei 2018 22:00

Vandaag naar Limburg en met 3 fietsmaatjes route van Limburgs mooiste gefietst.
We vertrokken vanuit Maastricht, waardoor we in begin voor de massa fietsten en na Heerlen zaten we weer achter de massa.
Wel paar klimmetjes die wat drukker waren, maar nergens echt opstoppingen oid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1597478999

Plaats reactie