Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 03 jul 2018 16:21

Petje af hoor ik vind het altijd erg mooi om te lezen wat jij allemaal uitspook op de fiets . Ieder zijn ding zal ik maar zeggen .

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jul 2018 16:25

"Omdat het kan" vind ik wel erg makkelijk. Begrijp me niet verkeerd, je moet het zelf weten en ik vind het enerzijds knap maar kennelijk is er niks in het leven de moeite waard om te doen behalve werken, fietsen en slapen? Ik geef toe, dat is een aanname, maar ik kan me toch niet aan die indruk onttrekken.

Persoonlijk vind ik dat echt kortzichtig. Het leven is zo mooi en er zijn zoveel leuke dingen om te doen.

Wanneer heb je voor het laatst...?

- een museum bezocht
- een festival/concert bezocht
- weekendje weg geweest met vrienden of familie
- weekje vakantie gehad zonder fiets
- een mooie verre lange reis gemaakt
- stedentrip gemaakt
- een dagje geshopt
- een mooie wandeling gemaakt
- lekker de hele dag in de keuken gestaan
- een avondje georganiseerd voor vrienden
- avondje tot laat in de kroeg gestaan
- tijd besteed aan andere hobby's
- een avondje uit geweest met een leuk iemand
- gewoon lekker een zitten niksen

De mate waarin jij fietst dat begint te grenzen aan het obsessieve en ik durf zelfs te beweren dat het een verslaving is. Daarbij kun je je afvragen of het allemaal wel zo gezond is, maar dat is dan weer een hele andere discussie.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 03 jul 2018 16:55

Vandaag inmiddels dag 6 in de Alpen en na de Vaujany van eergisteren gisteren een colletje op het gemak gedaan en vandaag en morgen nog grotere tochten om de laatste dagen voor de Marmotte toch maar wat rustiger aan te doen...

Vandaag was de oisans Col Series op de col de Glandon/Col de la Criox de fer. Dus dat was een prima dag om hier eens een rondje mee te maken. Ik besloot niet vanuit het apartement te starten want het beoogde rondje heeft al rond de 3200hm dus dat leek me voldoende. Zonder een wekker was ik lekker vroeg wakker, dus kan ik vroeg op pad. Omdat gisterenavond de eerste neerslag viel ben ik benieuwd hoe de wegen er bij liggen en vooral hoe lang het vandaag duurt voor er neerslag komt. Rond half 8 rij ik met de auto weg om de eerste 10km te smokkelen. Ik parkeer in Rivier de Allemont en vertrek daar net voor 8 uur, eerst volgt nu de bekende korte afdaling in de klim naar de Col de Glandon. De cols zijn pas vanaf 9:00 autovrij, maar het is nu op dit tijdstip ook lekker rustig!

Na de korte afdaling volgt een stijl stuk, ik krijg er niet echt een lekker ritme in. Wat wil je met 11-12%! Dus beetje harken en doorbijten, Vervolgens gaat het gelukkig beter en rond 1450m verbaas ik me opnieuw (na gister in de auto) van de enorme sneeuwpartij die op deze hoogte vlak langs de weg ligt! Hierdoor moet ik wel even door het smeltwater heen, maar dat is toch nog niet zo heel veel. Nu volgen de twee haarspelden naar de Dam van Lac de grand maison en vlakt de weg ook heel erg af, een korte afdaling volgt en ik ben te vroeg voor man en vrouw van photobreton en griffephotos. Ze staan beide nog de boel op te zetten. Vlak voor het chalet bij de Col de Glandon staat een soort finishboog, ik ga er als eerste onderdoor en zie als ik de laatste paar 100 meter naar de col rij dat deze weer is omgewaaid! Op de top stroop ik de armstukken weer naar boven en maak snel een foto van de fiets bij het bord.

Ik ga snel verder naar beneden, het is inmiddels 9:00 dus ik verwacht niet heel veel auto/motor verkeer meer, maar blijf wel voorzichtig! Tot Saint Colomban des villards kom ik in totaal 1 auto tegen en dat is op de smalle weg toch fijn! Bij het eind van het afgesloten deel staat nog een hek midden op de weg en ik ben blij dat ik goed zit op te letten. In het dorp is het even vlak, en loopt zelfs heel licht op. Ik verspil er vooral geen energie, gewoon rustig trappen! De weg is nu breder dus dan is het minder erg deze te delen met andere weggebruikers en zie vooral veel fietsers die de col op gaan nu deze deels autovrij is! Eenmaal beneden rij ik gelijk rechtsaf, en ongeveer 5km volg ik de D74 hogerop het dal in. Het is vals plat maar een paar kleine pukkels remmen me toch af. En die wind, die haalt de snelheid er ook flink uit!

gelukkig hoef ik maar 5km over deze weg, voor ik kan beginnen aan de tweede (korte) klim van de dag. De lacets de montvernier, gewoon om ze eens gedaan te hebben. De foto's hiervan op internet zijn natuurlijk fantastisch en om ze te rijden heeft ook iets bijzonders. Ik vind de weg nergens stijl maar ga lekker rustig door alle haarspelden heen naar het dorpje montvernier. Daar stop ik even voor water en ga lekker door. Via een glooiende weg en korte afdaling kom ik op de weg naar St Jean de Maurienne uit. Ik rij er langs, op de doorgaande weg, waar de drukte me mee valt. Dus ik kom zonder veel problemen in de plaats waar mijn volgende klim start, Villargondan. De Col de Mollard, deze leek op het profiel erg mee te vallen en zou een lekker lopende klim moeten zijn. Nou, dit is gelukkig ook zo! Ik kan heerlijk tempo maken op deze zelden steile klim en verbaas me vooral over de hoeveelheid neerslag die hier kennelijk gisteren gevallen moet zijn. Want er ligt regelmatig veel rotzooi op de weg! Verder veel haarspelden die lekker lopen. Ik kom in het dorpje Albiez-le-Jeune en vanaf hier is het vooral onregelmatig en het wegdek slecht. Veel op en af en bij het klimmen is het nu af en toe even vervelend steil. Niet dat ik me laat tegenhouden, ik stamp vrolijk door naar de top, hier maak ik snel een foto van het bordje en ga weer verder. De wolken komen nu in grote aantallen (en op grote hoogte) en ik wil droog bij de auto terug zijn en er wacht nog 1 obstakel!

De Col de la Croix de fer, na de afdaling van de Mollard die prima was behalve de laatste paar 100 meter sla ik linksaf en zie op het eerste paaltje langs de weg dat ik nu nog 14km naar de top moet. Ik weet dat het tot St-Sorlin-d'arves niet heel steil is dus ik probeer flink door te blijven stampen. Regelmatig haal ik mensen in, en realiseer mij dat over ongeveer 3 weken de tourkaravaan hier overheen zal gaan. Toch wel een matige kwaliteit wegdek! Tot St Sorlin valt het inderdaad allemaal mee, door de bewolking de temperatuur ideaal om flink te klimmen zonder oververhit te raken. In het dorp wordt het echter steiler, regelmatig 10-11%. Na het dorp wordt het weer wat vriendelijker, via mooie haarspelden waar regelmatig mooie uitzichten op het dal zijn gaat het met ongeveer 8% steeds verder omhoog. Ik haal nog wat andere fietsers in, altijd goed voor de moraal! En rij lekker door, eenmaal boven de mouwstukjes weer omhoog, fototje maken. Even ouwehoeren met wat Engelsen aldaar en met een Nederlander voor wie dit zijn tweede Col ooit is! Ik besluit hier niks te drinken maar toch mijn jasje aan te trekken en af te dalen. Het is niet ver meer, maar ik ben er ook nog niet!

Op het stuk afdalen naar de glandon rij ik ineens tussen schapen en het gaat gelukkig goed, waarschijnlijk een beetje geluk gehad... Vervolgens lekker doorrijden tot Lac de Grand Maison, waar vanochtend een kleine afdaling lag moet ik hier nu even omhoog. Aangezien het maximaal 5 a 6% is geen enkel probleem. Ik rij lekker door maar trek wel het jasje uit, gelukkig heb ik deze niet echt nodig gehad!! Na de "Barrage" via twee haarspelden gaat het rap naar beneden, er komen nog twee oplopende stukken de eerste neem ik de snelheid van de afdaling mee en ga op de macht de paar meter omhoog. De tweede vlak voor mijn start/eindpunt is daar iets te lang en steil voor. Tot de eerste haarspeld haal ik op macht en dan is terugschakelen precies op tijd gebeurt. Het gaat ongeveer een km bijna 10% en dat is toch best pittig, zeker zo aan het eind van een fietstochtje van 5,5uur! Maar ik raak goed omhoog en als ik het dorp in rij besluit ik nog even het dorp door te rijden om even de benen heel rustig rond te peddelen. En om voordat ik de auto in stap mijn net een lege bidon even te vullen.

Vervolgens rij ik met de auto naar het appartement, maar eerst even lunch halen bij de spar. Twee minuten voordat deze dicht gaat, goede timing!

Eindresultaat 113km, 3250hm in ongeveer 5:15 fietsen, zeer tevreden! Nu weer lekker uitrusten!

https://www.strava.com/activities/1677975984
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 jul 2018 18:13

Een ritje met de gravelracer gemaakt. Beetje gaan zoeken naar onverharde paadjes.

Was weer erg leuk (ondanks de wind) en 2 KOMetjes gepakt :mrgreen:

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1678165872
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 jul 2018 21:46

Lol, ik hou genoeg tijd over voor andere dingen hoor havana.
Vanavond ook rond half8 thuis en ik duik er pas rond uur of 1 in dus genoeg tijd voor andere dingen.
Aantal dingen die je noemt heb ik niets mee maargoed die deed ik ook niet voordat ik zo intensief fietste.
Het is vooral tv kijken/series kijken wat een stuk minder is geworden dan vroeger.

En ja het is een verslaving, maar een gezondere verslaving dan wat veel andere mensen hebben.

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 03 jul 2018 21:48

havana schreef: 03 jul 2018 16:25

Persoonlijk vind ik dat echt kortzichtig. Het leven is zo mooi en er zijn zoveel leuke dingen om te doen.

Wanneer heb je voor het laatst...?

- een museum bezocht
- een festival/concert bezocht
- weekendje weg geweest met vrienden of familie
- weekje vakantie gehad zonder fiets
- een mooie verre lange reis gemaakt
- stedentrip gemaakt
- een dagje geshopt
- een mooie wandeling gemaakt
- lekker de hele dag in de keuken gestaan
- een avondje georganiseerd voor vrienden
- avondje tot laat in de kroeg gestaan
- tijd besteed aan andere hobby's
- een avondje uit geweest met een leuk iemand
- gewoon lekker een zitten niksen
Misschien is het ook wel kortzichtig om te denken dat wat jij leuk vind een ander dat ook vindt.

En die verre reizen en zelfs stedentrips gaan vaak gepaard met veel gevlieg (hoeft natuurlijk niet) en dat zouden we niet moeten willen.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 03 jul 2018 22:00

Petje af voor DDX, en als je er plezier in hebt, lekker mee doorgaan. Ook een stuk beter voor de planeet dan al dat gevlieg inderdaad.

Wat ik me in dit topic dan weer afvraag is of dit forum alleen maar bestaat uit werklozen en gepensioneerden, aangezien ik velen van jullie dag na dag ritjes zie posten. Hoeven jullie nooit te werken?

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 03 jul 2018 22:11

SiO2 schreef: 03 jul 2018 22:00 ....

Wat ik me in dit topic dan weer afvraag is of dit forum alleen maar bestaat uit werklozen en gepensioneerden, aangezien ik velen van jullie dag na dag ritjes zie posten. Hoeven jullie nooit te werken?
Ik ben werkende papa en na het werk sta ik meestal nog uur in de keuken. Dan met het gezin eten en vervolgens fietsen. Mijn weekgemiddelde zal rond de 250 km liggen.
Ik post niet al mijn dag tot dag ritjes, maar fietsen is wèl een leuke hobby ;)
Kwestie van planning en organiseren.
older Budweiser

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 jul 2018 22:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

guzzi
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 feb 2018 21:22

guzzi 04 jul 2018 09:37

Bijzondere kerk en mooie foto van het hooi binnenhalen. Doet nostalgisch aan. Welke omgeving is dit?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 jul 2018 09:51

guzzi schreef: 04 jul 2018 09:37 Bijzondere kerk en mooie foto van het hooi binnenhalen. Doet nostalgisch aan. Welke omgeving is dit?
Dit is de Naaldkerk (OL Vrouw van Altijddurende Bijstand) van architect Jos Bekkers uit 1932 en staat in Santpoort Noord. Typisch Amsterdamse School. De andere foto's zijn gemaakt in de Zuidkennemerduinen en tussen Spaarndam en Halfweg.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 04 jul 2018 16:54

Dank, Timo, voor het delen van deze mooie platen! :like:
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie