Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Maestro
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 mar 2016 12:57

Maestro 18 aug 2018 19:48

Vandaag gehele dag vrij om een ritje te maken. Vorige week geen tijd (eigenlijk hele "vakantie" al) gehad om mee te rijden met de Bauke Mollema Tocht, dus route overgetrokken en vandaag op Wahoo gezet. Doordat er nogal een stevige wind stond (ZW4) en mijn verste afstand tot dusver slechts 125km was, in het begin even kijken hoe het ging en eventueel eerder terugkeren (maarr.. als het eenmaal op je fietscomputer staat, moet je natuurlijk doorzetten). Al met al prima kunnen doorfietsen ondanks de vele wind. Totaal 170km bij thuiskomst, toch ruim 40km verder dan de vorige langste afstand. https://www.strava.com/activities/1780706706/

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 aug 2018 21:42

Vandaag laatste rit door de Vercors, nog even hoogste punt opgezocht.
Klim vanuit Veurey via Tunnel du Mortier naar Source de la Molière.
28km lang vanaf 190m naar 1632m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

200km met 3000hm
https://www.strava.com/activities/1780826985

eindstand na 3 weken, 3300km met 45.000hm

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 18 aug 2018 22:14

Mooie fotoverslagen Havana, Gastheerg en DDX. De wegen van Maestro en ondergetekende hebben elkaar een paar keer gekruist vanmiddag. Zelf vanuit Noordoost Drenthe vertrokken richting Hoogezand en toen zo'n beetje via Engelbert de polder in. Mooie wereld daar (hier bij mij is het meest akkerbouw en daar meest veehouderij) bij Adorp, Wierumerschouw, Den Ham en Aduard. Geleidelijk weer afgedaald langs de andere kant van 'Stad' door Hoogkerk, langs Paterswolde, Zuidlaren (50 bunder) en Annen weer op huis aan. Uiteindelijk 113 kilometers op de teller. Voor mijn doen een flinke tocht.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 18 aug 2018 22:21

Zaterdagkoers op sloten in Amsterdam gereden.
https://www.relive.cc/view/1780919894

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 aug 2018 22:46

Ha,.... Die koers heb ik ook gereden. Ging best rap, vooral in de eerste ronde was het flink aanpoten.

En om het mezelf echt moeilijk te maken, ben ik ook nog vanuit Utrecht naar het parkoers gefietst. En ook weer terug. Alles bij elkaar goed voor 158 km. En gisteren ook nog een 150 km gedaan met een stukje door de duinen bij Wassenaar. Pffff,.... misschien morgen maar eens niks doen of zo
Live fast; die young. mijn blog

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 19 aug 2018 20:20

Gisteren deelgenomen aan 'les geants des Ardennes'. Prachtige toertocht door de streek onder Luik. Mooie, veelal wat langere klimmetjes en dus lekker veel hoogtemeters.
https://www.strava.com/activities/1780436979

Alleen het afdalen moest wel extra voorzichtig in verband met het onvoorspelbare wegdek (kuilen, grind op de raarste plaatsen). Lekker druk maar door de perfecte organisatie had je daar weinig last van. Het mooie weer hielp natuurlijk ook mee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 19 aug 2018 20:21

Foto's via Google drive werkt zo te zien niet optimaal. Dacht het goed gedaan te hebben met linkjes plakken enzo, maar kennelijk is het nog ingewikkelder ....
Laatst gewijzigd door ldebruin op 19 aug 2018 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 aug 2018 20:21

Vandaag met een maatje rondje Rotte, Delftland. Wat leuke onverharde weggetjes maar wel ook behoorlijk wind.

Afbeelding

Afbeelding

Dit paadje was ik al even niet geweest. Dichtgegroeid omdat er een echt fietspad 100 meter verder is gemaakt. Jammer was een leuk stukje
Afbeelding

Wat een fantastisch geluid is dat toch :winkthumb:
Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk rustig altijd op dit soort paden
Afbeelding

Maar soms ook niet
Afbeelding

Na afloop koers kijken met een hersteldrankje
Afbeelding

En aftoppen met een goede rijsttafel (in de oven staan nog 3 pannen :mrgreen: )
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 20 aug 2018 07:36

Geïnspireerd door rit op de motor op zaterdag, de volgende ochtend lekker op de racefiets een stuk langs de lek gereden.
Vanuit Soest richting Wijk bij Duurstede om vanaf dat punt naar Schoonhoven te rijden. Qua weersomstandigheden prima, alleen toch wel wat tegenwind. Scheelt in ieder geval dit keer op de heenweg. Wel paar keer ingehaald door "straaljagers" op tijdritfietsen, wat een snelheid en weet ik ook waar ik weer sta :lol:
Afbeelding
Terug eerste gedeelte min of parallel aan de lekdijk om uiteindelijk vanaf Nieuwegein via Driebergen/Zeist en vliegveld Soesterberg terug te gaan.
Uiteindelijk na iets meer dan 150 km meer dan tevreden thuis te komen. Mooi slot van redelijk weekje met 4 ritjes.
https://www.strava.com/activities/1782527308
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 aug 2018 08:54

Zaterdag ll uitgenodigd door een fietsclub om hun 5e man te zijn in een ploegentijdritje (met de gewone racefiets, geen TT fiets). Nieuw voor mij, en als discipline zwaarder dan individueel tijdrijden vond ikzelf. Iedereen moet er ook met het kopje bijblijven.

Enfin we waren best trots op onze 2e plaats, achter een ongenaakbaar team dat reeds voor de 5e keer op rij won. Voor een gelegenheidsteam meer dan ok. 46,61km/h gemiddeld over 18km, volgens de officiële tijdswaarneming. https://www.strava.com/activities/1780704284

Volgend jaar plan ik dit event in duo te rijden, lijkt me ook wel eens leuk. Dan wel met de TT fiets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 22 aug 2018 20:23

Gewoon ordinair rammen vandaag, rondje van 61 km deels langs het van Starckenborg Kanaal (Groningen) 39,2 km/h gemiddeld.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 aug 2018 15:32

Omdat een deel van de routenetwerk van de UHR weer open gesteld is, lekker op de Scale gestapt. Vanaf huis richting Lage Vuursche en daar de vaste route opgepikt (dat stuk route heet Hoge Vuursche).
Was blij verrast hoe het er bij lag gezien de droogte van de laatste periode. Veel draaien/keren (niet 100% mijn ding), maar wel weer genieten. Enig mulle gedeelte was het stukje bos na de omleiding, maar prima te doen.
Daarna via het bos naar Soester Hoogt en ook even 2 rondjes gepakt, is gewoon lekker om te rijden.
Daarna nog even naar Austerlitz Noord, want Zeist voor grootste deel nog dicht. Austerlitz 2 rondjes en zag daar ineens de bekende groene vlaggetjes, dan weten de insiders genoeg.
Afbeelding

Nog even stukje om via wat vlottere paden en naar huis. Hoefde dit keer niet vlak bij huis wat rond dwalen voor de km's en kwam na 4:45u en 102 km op de klokken tevreden terug. (https://www.strava.com/activities/1794033198)
Was weer genieten op de MTB en in het bos heel wat minder last van de wind.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie