Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5885
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 13 jul 2018 19:34

Vandaag een (klein) rondje "Oostvaardersplassen" van 52km om te proberen, want ik heb pijnklachten aan de rechter knie. Waarschijnlijk overbelasting waardoor de ‘iliotibiale’ pees is geïrriteerd. Na verloop van tijd gaat de pijn wel weg en kan ik gewoon door fietsen. Voor aanvang nog even wat strekoefeningen gedaan door de hak van de voet naar de bil te brengen en dat heeft tot minder pijnklachten geleid. Alleen heeft dit tot gevolg dat bij het bewegen van de knie of bij het trapaf lopen er iets springt in de knie, enfin is niet goed. Rustig aan beginnen zonder te veel kracht te zetten met hoge cadans (>90).

https://www.strava.com/activities/1699511919

Niet te geloven maar voor het eerst in een jaar weer eens boven de 30km/h gemiddeld gereden. Komt dit door de 'gunstige' wind of de aerodynamische teamkleding van team Merckx welke ik een lange tijd niet meer heb gedragen of . . . .? Toch lekker gefietst. :)

Op de Oostvaardersdijk reed een wielrenner mij voorbij maar toen ik bij hem aanklampte hield hij in en met wat gemormel bleef hij de rest van de dijk (>10km) achter mij rijden. Raar, want toen ik inhield om af te slaan reed hij mij voorbij zonder wat te antwoorden toen ik hem veilige kilometers toewenste. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 jul 2018 18:10

Vandaag afgereisd naar Nannine voor de La Rochefortoise, wederom genoten van het parcours!
Heerlijk weer erbij, was wil een mens nog meer. Drie verzorging met rijkelijk gevulde tafels.
Helaas geen rokende BBQ na afloop.

Goed voor 179 km en 2308 HM
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 jul 2018 22:30

Vandaag met fietsmaatje richting de Posbank gefietst. (via de Heuvelrug)
Hij ging door naar Enschede, ik ben toen via Nijkerk terug naar huis gefietst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

325km
https://www.strava.com/activities/1702566268

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 jul 2018 00:45

Buitengewone afstand weer!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 15 jul 2018 13:54

Vandaag zowaar weer x op pad met gedeelte van ons fietsgroepie - >

Ëén van de heren had mooi rondje uitgestippeld:

Hoogkarspel, Zwaadijk, hauwert, Midwoud, Postwoud, Opperdoes (werd uiteindelijk stukkie om via Abbekerk), Medemblik -> koffie, Onderdijk, Wervershoof, Andijk en zo weer naar huis. Kwamen uit op precies 50 km's.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 jul 2018 14:16

Even een rondje van 80km gereden om de Lake 241 een vuurdoop te geven en tevens op tijd terug te zijn voor de etappe van vandaag.

Net voor de hitte. Prima weer maar al druk om 10:00 uur langs het Gooimeer, door Horsterwold, Zeewolde, Polder (nu wel een uitkomst want ruime wegen en geen kip)

Rijd ik op de Gooimeer-Oost dijk tussen Almere Haven en de Stichtse brug en hoor iets vanachter komen.
Komt een groep van zo'n man of 10/12 'De Stampers' uit Utrecht voorbij.

Moest er eentje natuurlijk even zeggen dat ik geen helm droeg : 'No shit Sherlock!! Maar je bril doet het goed '
Maar ze rijden me dus wel erg krap op zo'n 50cm voorbij terwijl er nog ruimte genoeg naar links was en dat moet je niet bij iedereen doen want dat kan wel eens fout gaan als gewone fietsers na een paar even willen kijken of alles nu voorbij is en een slingertje naar links maken.

Maar goed. Lekker ritje en het liep lekker.

Nog even een biertje gehaald en nu gestrekt voor de buis :D

20180715_122228.jpg
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jul 2018 18:12

Vandaag ronde van de Westfriese Omringdijk gefietst met paar fietsmaatjes.
We hadden aantal mensen die aanhaakten omdat we best mooi tempo hadden.
Tussen Medemblik en Aartswoud nog even momentje met een auto die hard voorbijkwam.
We reden netjes 2 aan 2 en opeens een auto die ons met 1 wiel in de berm vol gas voorbijkwam.
Man voor mij kreeg de spiegel tegen z'n elleboog aan, gelukkig dat hij z'n stuur goed vast had....
Op zo'n moment is een camera wel handig.....
En groep die voor ons reed ging hij op dezelfde manier voorbij.

Afbeelding

Afbeelding

Met klein lusje van en naar de start totaal 203km

https://www.strava.com/activities/1704131895

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 jul 2018 21:56

DDX schreef: 14 jul 2018 22:30 Vandaag met fietsmaatje richting de Posbank gefietst. (via de Heuvelrug)
325km
https://www.strava.com/activities/1702566268
Bizar gewoon, die afstand. Erg leuk dat je je best doet met aantal foto's :winkthumb:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 jul 2018 07:58

Getriggerd door "Noordhollandsche Strade Bianche"topic, gisteren deze maar eens gereden.
Om 04:30u op om uiteindelijk iets na 06:00u vanuit Alkmaar te kunnen starten op mijn CX.
Op dat moment al een lekkere temperatuur, zon en weinig wind. Dus ideale fietsomstandigheden.
Route lekker afwisselend met inderdaad zo hier en daar onverharde paden, gravel etc. Alles prima te rijden en zou in theorie ook op mijn EVO (andere/stevigere banden) gekund hebben, maar voordeel van de CX dat je niet zo netjes hoeft te rijden.
Na paar uurtjes toch beetje wind, maar mocht bijna geen naam hebben.
Verder kwam ik toertocht van "Le Champion" nog paar keer tegen en gaande weg tijdens rit wel drukker over de wegen en ook de smalle paadjes die er in zaten, maar geen probleem.
Na mijn stop op 170km even wat "ruzie" met mijn GPS en op bepaald moment de wat directere route naar startpunt gevolgd om uiteindelijk op 205 km in iets minder dan 8 uur fietsen uit te komen.
https://www.strava.com/activities/1704424680
Leuke tocht en vooral ook omdat ik feitelijk in deze omgeving fiets en best jammer eigenlijk. Denk dat ik in de toekomst wel eens vaker in deze hoek ga fietsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5885
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 jul 2018 11:12

Zorro schreef: 15 jul 2018 14:16 Even een rondje van 80km gereden om de Lake 241 een vuurdoop te geven en tevens op tijd terug te zijn voor de etappe van vandaag.

Net voor de hitte. Prima weer maar al druk om 10:00 uur langs het Gooimeer, door Horsterwold, Zeewolde, Polder (nu wel een uitkomst want ruime wegen en geen kip)

Rijd ik op de Gooimeer-Oost dijk tussen Almere Haven en de Stichtse brug en hoor iets vanachter komen.
Komt een groep van zo'n man of 10/12 'De Stampers' uit Utrecht voorbij.

Moest er eentje natuurlijk even zeggen dat ik geen helm droeg : 'No shit Sherlock!! Maar je bril doet het goed '
Maar ze rijden me dus wel erg krap op zo'n 50cm voorbij terwijl er nog ruimte genoeg naar links was en dat moet je niet bij iedereen doen want dat kan wel eens fout gaan als gewone fietsers na een paar even willen kijken of alles nu voorbij is en een slingertje naar links maken.

Maar goed. Lekker ritje en het liep lekker.

Nog even een biertje gehaald en nu gestrekt voor de buis :D


20180715_122228.jpg
Toevallig want ook ik reed gisteren door het Horsterwold richting Zeewolde. Ik was van plan een rondje Harderwijk via de Knardijk te rijden maar door allerlei verkeerde beslissingen onderweg kwam ik op de Trekweg en daarna de Schollevaarweg die waren voor een deel opgebroken, dus de omleidingspijlen gevolgd en zo kwam ik in het Horsterwold tercecht. Daar toch nog een aantal reeën gezien die voor mij het fietspad door het bos overstaken. Onverwacht toch een leuke rit geworden.

https://www.strava.com/activities/1704275664
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 16 jul 2018 23:12

Mooie platen, Fred! En geen slecht navigatiedebuut. Na je gps-ruzie heb je alleen de laatste 3 secties links laten liggen, waaronder het bijna 5 km lange Oostdijkje, tussen Schermerhorn en De Rijp. Da's wel jammer...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 16 jul 2018 23:48

Een mooi land, Nederland,,,
older Budweiser

Plaats reactie